تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سومین روز هفته مانور بهداشت؛
صنایع غذایی خوزستان بازرسي مي‌شوند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از بازدید سرزده از صنایع غذایی استان خوزستان در سومین روز از هفته مانور سلامت و بهداشت عمومی خبر داد.

بهزاد شریف مخمل‌زاده در نشست خبری که امروز (پنجم اسفند) به مناسب روز نظافت و پاکسازی مرکز تولید و توزیع غذا نامگذاری شده است، گفت: شورای سلامت و امنیت غذایی استان خوزستان سیاستگذار، حوزه بهداشت و سلامت است و به دستور استانداری، هفته‌ای را به نام هفته بهداشت عمومی نام‌گذاری کرده که امروز 5 اسفند به طور اختصاصی روز نظافت و پاکسازی مرکز تولید وتوزیع غذا تعیین شده است.

وی ادامه داد: مراکز معاونت غذا و دارو مسئول نظارت بر تمامی مراکز خرد از جمله آشپزخانه‌های فعال در سطح استان تا صنایع بزرگ تولیدکننده مواد غذایی را بر عهده دارد.

معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز عنوان کرد: بازرسي صنایع غذایی به صورت ادواری و پیوسته صورت می‌گیرد اما امروز نيز اکیپ‌های بازرسی به صورت نمادین و به منظور ارتقای بهداشت و نظافت عمومی از صنایع غذایی استان بازرسی به عمل خواهند آورد.

وی افزود: 7 اكيپ اين بازديدها را انجام مي‌دهند كه هر اکیپ حداقل شامل 2 کارشناس است و ظرفیت بازدید از 2 تا 3 کارخانه را دارد و پیش بینی می‌شود تا آخر روز کاری در مجموع از 25 کارخانه شهر اهواز بازدید انجام شود.

شريف مخمل‌زاده تصریح کرد: قسمت عمده‌ای از بازدیدها از سطح عرضه صورت می‌گیرد که کارشناسان بهداشت معاونت بهداشت شامل 140 نفر در این امر با معاونت غذا و دارو همکاری خواهند داشت.

وی در حاشیه این جلسه درباره میزان قابلیت اعتماد به سطح کیفی مواد آرایشی و بهداشتی عنوان کرد: در سال‌های گذشته ناهماهنگی‌هایی میان وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت صورت گرفت که ناشی از اجرای همزمان دو طرح بود. بنا بود ناظر وسایل بهداشتی وزارت بهداشت باشد اما طرح شبنم نیز به صورت همزمان به اجرا در آمد. امروز با یکپارچگی این طرح‌ها، قسمت عمده‌ای از مشکلات حل شده است.

معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اضافه کرد: نباید به برچسب‌های مندرج بر روی وسایل بهداشتی و آرایشی اعتماد کرد و حتما برای اطمینان از مورد تایید بودن این محصولات باید با ارسال اس ام اس، برچسب‌ها را تایید اصالت نمود.

شريف مخمل‌زاده گفت: شهروندان با تماس با شماره تلفن 2232352 بخش رسیدگی به مشکلات مربوط به کالاهای آرایشی بهداشتی، مي‌توانند مشكلات را منعكس كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار