تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۸۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه در برنامه نود گذشت
عبور مایلی کهن از خط قرمز صداوسیما/ فردوسی پور کفاشیان را تیکه باران کرد
برنامه نود این هفته طبق روال هر هفته خود از ساعت 22:40 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و بازی های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور را مورد بررسی قرار داد. در این برنامه همچنین علی کفاشیان از برنامه های تیم ملی فوتبال کشورمان سخن گفت
در نظرسنجی برنامه شب گذشته نود پرسپولیس بار دیگر موفق شد عنوان قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال را از آن خود کند.
برنامه نود این هفته طبق روال هر هفته خود از ساعت 22:40 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و بازی های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور را مورد بررسی قرار داد. در این برنامه همچنین علی کفاشیان از برنامه های تیم ملی فوتبال کشورمان سخن گفت.

سئوال مسابقه پیامکی این هفته به قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر اختصاص یافته بود.



سید رضا غیاثی کارشناس داوری برنامه این هفته بود.

صحنه هایی از دیدار تیم های تراکتورسازی - راه آهن، و مس کرمان - سپاهان اصفهان و حاشیه های مربوط به آن ها پخش شد.

کارشناس داوری برنامه صحنه ای که همه در آن اعتقاد به آفساید داشتند را آفساید نمی دانست.

گزارشی از دیدار تیم های استقلال و ملوان و حاشیه ها و مصاحبه های مربوط به آن پخش شد.

مایلی کهن و لباس مقدس رفتگران
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که این روزها دعواهایش با علی دایی دوباره به اوج رسیده، در پاسخ به یکی از اظهارنظرهای سرمربی پرسپولیس دست به یک حرکت جالب زد و با لباس رفتگری برای تماشای دیدار تیم های استقلال و ملوان به استادیوم تختی انزلی رفت.
مایلی کهن در گفتگو با دوربین نود اظهار داشت: لباس رفتگری لباس مقدسی است برای کسانی که کمترین حقوق را می گیرند و وقتی شب ها ما خواب هستیم این عزیزان به رتق و فتق امور شهر می پردازند.
وی همچنین خطاب به علی دایی عنوان کرد: افرادی که خود را از جامعه دور کرده اند و به جایی رسیده اند و پولدار شده اند طی روزهای گذشته حرف هایی زدند که خیلی ها را ناراحت کرده است.







امیر حسین فشنگچی بازیکن تیم ملوان بندر انزلی میهمان این هفته برنامه نود بود.



وی در ابتدای صحبت های خود گفت: امسال شرایطم بهتر از سال های قبل بود و خیلی ها می گفتند در انزلی بازی کردن سخت است ولی خوشبختانه در ملوان خیلی راحت هستم و مردم انزلی نیز نسبت به من لطف دارند و خیلی مرا حمایت کرده اند.



مهندسی نساجی اراک قبول شدم ولی در نهایت فوتبال را انتخاب کردم. فردوسی پور در این لحظه عنوان کرد که شما همیشه فوتبال را به علم ترجیح داده اید که فشنگچی این موضوع را تایید کرد.

عکس هایی از دوران کودکی فشنگچی پخش شد که وی در مورد تک تک این عکس ها توضیحاتی ارائه داد.



تصاویری از پنالتی گرفتن های فشنگچی در بازی های مختلف پخش شد و وی در خصوص آنها توضیحاتی ارائه داد.

گزارش نود تا نود پخش شد که طی آن به عملکرد بازیکنان ایرانی تیم های خارجی ( لژیونرها ) پرداخته شده بود.

گزارش ایران 90 پخش شد که به استان مرکزی اختصاص یافته بود و اغلب مسئولان و فوتبال دوست های این استان از مشکلات مالی صحبت می کردند.

گزارشی از دیدار تیم های پرسپولیس و صبا و حاشیه ها و مصاحبه های بازیکنان و مربیان مربوط به این دیدار پخش شد.

غیاثی کارشناس داوری برنامه داوری دیدار های استقلال - ملوان و پرسپولیس - صبا را مورد بررسی قرار داد. در صحنه های دیدار استقلال - صبا اغلب صحنه های آفساید پخش می شد که گاهی اوقات بین غیاثی و فردوسی پور اختلاف نظرهایی وجود داشت.

آماری از لیگ برتر فوتبال پخش شد که طی آن علاوه بر جدول لیگ برتر، آمار گلزنان و تیم های لیگ برتر نیز به تصویر کشیده شد.

مصاحبه علی دایی در خصوص محمد مایلی کهن پخش شد که وی در این مصاحبه صحبت هایی در خصوص مایلی کهن انجام داد که " ضرر زدن 12 میلیاردی به 5 تیم فوتبالی " یکی از آنها بود. دایی در این مصاحبه گفت: چرا اسناد دولتی دست این آقا افتاده است؟!

کفاشیان خبر داد: توافق 80 درصدی با کی روش برای سرمربیگری تیم ملی تا سال 2016
 
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص ماجرای جذب اسپانسر تیم ملی فوتبال کشور گفت: به دنبال این هستیم که تیم های ملی ایران بتوانند درآمدزایی مشخصی داشته باشند. تا به امروز 5 میلیارد تومان از اسپانسرها گرفتیم و 2 میلیارد باقی را نیز طی ماه های آینده خواهیم گرفت. 

علی کفاشیان که یکی از مهمانان ویژه نود بود در ادامه اظهار داشت: تیم ملی ایران هم خرج خودش را در می آورد و هم از فیفا درآمد می گیریم. مقداری را از قبل گرفتیم و مقداری هم در آینده خواهیم گرفت. اما ما فقط تیم ملی بزرگسالان را نداریم و 18 تیم ملی داریم که باید تقویت مالی شوند. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: تیم ملی هیچوقت نیاز به گلریزان نداشته و نخواهد داشت و خودش درآمد زایی دارد. آنچه که بابت جذب اسپانسرها به دست می آوریم خرج تمام تیم های ملی می شود. 

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: روی تیم ملی امید این روزها خیلی حساس هستیم. به خصوص اینکه بازی ها دیگر رفت و برگشت نیست و در سال 2015 یکجا جمع می شوند و بازی ها را برگزار می کنند. در زمینه انتخاب مربی ما فردی را می خواهیم انتخاب کنیم که سابقه حضور در تیم های ملی امید را داشته باشند. وینگادا گزینه خارجی ماست و 2 مربی داخلی را نیز برای این تیم در نظر گرفته ایم. احتمالا تا هفته آینده مربی تیم ملی امید را انتخاب کنیم اما تا به امروز شانس وینگادا خیلی زیاد است. برنامه تیم ملی امید تا رقابت های المپیک برزیل بسته شده و روی روال است. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: همه در فدراسیون در کنار هم کارهای خود را انجام می دهند و هیچ مجمع الجزایری وجود ندارد. بالاخره یک سری ایرادها هست و سعی داریم از آدم های قوی در آینده استفاده کنیم. اما در فدراسیون هر کس وظیفه خودش را انجام می دهد.
کفاشیان در خصوص ماجرای ماندن یا رفتن کی روش از تیم ملی بعد از جام جهانی اظهار داشت: برای بعد از جام جهانی با آقای کی روش تفاهماتی انجام داده ایم و ایشان گفته است که روی پیشنهادات ما فکر می کند. تا به حال 80 درصد تفاهمات انجام شده و فقط 20 درصد که مربوط به مسائل مالی است باقی مانده است. اگر مشکلی پیش نیاید کی روش مربی تیم ملی بعد از جام جهانی خواهد بود. شرطی هم که برای کی روش داشته ایم این است که دستیار اول ایشان حتما یک مربی ایرانی باشد.  
رئیس فدراسیون فوتبال درباره جدایی سیموئز از کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: ایشان در نامه ای که به من داد نوشته بود که به دلیل مشکلات خانوادگی که دارد نمی تواند بماند. جای ایشان نیز قرار است یک مربی ایرانی انتخاب شود و احتمالا یکی از مربیان داخلی و لیگ برتری کنار آقای کی روش در جام جهانی باشد.  
 
تیکه ها و کنایه های فردوسی پور به کفاشیان
 
نکته جالبی که در خصوص گفتگوی فردوسی پور با علی کفاشیان وجود داشت تیکه ها و کنایه هایی بود که از سوی مجری برنامه نود به صورت گاه و بیگاه خطاب به علی کفاشیان مطرح می شد. از جزیره ای اداره شدن فدراسیون فوتبال تا اتفاقات این مجموعه و وضعیت سازمان تحت نظر علی کفاشیان از جمله کنایه هایی بود که بارها در طول این گفتگو از سوی فردوسی پور مطرح شد و علی کفاشیان فقط با یک لبخند نسبت به این کنایه ها واکنش نشان داد. در پایان نیز فردوسی پور اعلام کرد که امشب خیلی کظم غیظ کردم که سرخود را روی میز نکوبیدم.
 
نوستالژی به سبک نود

در بخش از برنامه نود، بخش هایی از ‌یکی از برنامه های 11 سال پیش نود پخش شد. در این برنامه گفتگویی از علی فتح الله زاده و اکبر غمخوار،‌مدیران عامل وقت سرخابی ها پخش شد و ماجرای درگیری های خداداد عزیزی در یکی از بازی های لیگ برتری پاس تهران به نمایش گذاشته شد. مجید جلالی نیز به تحلیل فنی بازی های لیگ پرداخت و محمد فنایی نیز در این برنامه قدیمی در خصوص داوری های آن دوران لیگ اظهار نظر کرد.
 
اظهارات عجیب وزیر ورزش
 
وزیر ورزش و جوانان در خصوص گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اظهار داشت: به نظر من بردن آرژانتین توسط تیم ملی فوتبال ایران دور از ذهن نیست. ضمن اینکه تیم ما بوسنی را حتما می برد و در برابر نیجریه نیز دست بسته نیستیم.
محمود گودرزی همچنین درباره علاقه مندی اش به فوتبال عنوان کرد: فوتبال یک بازی دست ساخت بشر است که فراتر از مفهوم ورزش است و مقوله ای فراتر از تمام ورزش ها شده است. در حاشیه فوتبال قمار و زد و بند می بینیم و ممکن است این تبانی ها و دوپینگ ها به متن فوتبال نیز ضربه وارد کند. من علاقه مند به فوتبال هستم و از این ورزش لذت می برم. 



وی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: تا به امروز خودم هم نفمیدم که آبی هستم یا قرمز. من تمام تیم های فوتبالی کشور را دوست دارم و هر تیمی زیباتر بازی می کند من بیشتر لذت می برم. من در بعضی محورها به فوتبال نمره قبولی می دهم اما در بعضی محورها نمره 10 می دهم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اظهار داشت: به نظر من بردن آرژانتین توسط تیم ملی فوتبال ایران دور از ذهن نیست. ضمن اینکه تیم ما بوسنی را حتما می برد و در برابر نیجریه نیز دست بسته نیستیم.
گزارشی از مسابقات لیگ یک فوتبال و نود تا نود پخش شد و اتفاقات هفته اخیر فوتبال در آن به تصویر کشیده شد. یکی از بخش های این گزارش مربوط به محرومیت هشت جلسه ای فیروز کریمی می شد که طبق گفته حسن زاده رییس کمیته انضباطی وی هفت جلسه محرومیت را پشت سر گذاشته است.

حرف عجیب مایلی کهن و عبور از خط قرمز صدا و سیما

محمد مایلی کهن روی خط تلفنی برنامه آمد و در ابتدای صحبت های خود از فردوسی پور بخاطر زمانی که در اختیار افراد قرار می گیرد با گلایه عنوان کرد که از برنامه نود ممنونم که وقتی همه خواب هستند، به من فرصت داده شده تا از خودم دفاع کنم!
وی البته در ادامه گفت من به برنامه شما اعتقاد دارم هر چند در برخی برنامه ها شما مرا اذیت کردید.

مایلی‌کهن گفت که خوشحال است که با حرکت به قول دایی «عوام‌فریبانه» موفق شده سرمربی پرسپولیس را مجبور کند که برای اولین بار در زندگی‌اش بگوید دست کارگران را می‌بوسد.



وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد علی دایی گفت: خوب است وی برخی منیت ها را کنار بگذارد، دیگران نیز آدم هستند! دایی در مصاحبه خود در مورد من عنوان کرده است که من برای یک نیم فصل 800 میلیون پول درخواست کرده ام! من هیچ پولی نگرفته ام و اکنون برای پول نگرفته محکوم شده ام! من دو بار برای مربیگری به خارج از کشور رفته ام و هر دو بار هم موفق بوده ام و کاپ اخلاق گرفته ام!

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به عکسی که از او توسط رسانه‌ها منتشر شده گفت که این عکس مربوط به 37 سال پیش است و این عکس به زمانی بر می‌گردد که رژیم طاغوت سر کار بوده. من اهل جانماز آب کشیدن نیستم و در آن عکس به خاطر علاقه ام به ..... (در این لحظه مایلی کهن نام یک خواننده لس آنجلسی را آورد) آن تیپ را داشتم و الان نیز به او علاقه دارم اما بعضی از کارهایش را نمی پسندم.
بعد از این اظهارنظر عجیب، فردوسی‌پور خنده‌کنان از مایلی‌کهن خواست که حرف‌های باقی مانده‌اش را به بعد موکول کند!

وی در پایان عنوان کرد: من سوالم این است که چه کسی بازی ایران و ازبکستان را تعطیل کرد و رفت گرین کارت آمریکا گرفت؟ از طرفی سوال من این است که چرا باید کریم باقری هم  در پرسپولیس 200 میلیون تومان بگیرد و برادر آقای دایی هم 200 میلیون تومان بگیرد؟

در حالی مایلی کهن چنین صحبتی را مطرح کرد که بعید است او از خط قرمزهای صداوسیما بی خبر بوده باشد.

گزارشی از حاشیه های دیدار فوتسال تیم های منصوری و دبیری تبریز پخش شد و مربیان و بازیکنان دو تیم در خصوص این درگیری توضیحاتی دادند.
آمار مسابقه پیامکی:

پس از گذشت حدود 3 ساعت و نیم از آغاز برنامه 54 درصد به پرسپولیس و 33 درصد به استقلال رای داده بودند.

با وجود هماهنگی قبلی، عوامل برنامه نود موفق به برقراری ارتباط تلفنی با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن نشدند و تلفن همراه وی خاموش بود.

مطلبی روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص حضور فیروز کریمی در ذوب آهن گفت: کریمی 27 هفته در لیگ برتر حضور نداشته است، وی پس از این محرومیت با تیم آزادی قزوین قرارداد بسته و این تیم را تمرین می داد ... پیش از اینکه صحبت های مطلبی به پایان برسد وقت برنامه نود به پایان رسید و صحبت های وی نیمه تمام ماند.

برنامه نود این هفته ساعت 2:18 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
:
:
:
آخرین اخبار