تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان شهری و استانی
ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان افتتاح شد
ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان که با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح شد اظهار کرد: تحقق اهداف ایستگاه‌های مطالعه در مراکز درمانی نیازمند یاری خادمان بی‌منت است.

منصور کوهی رستمی با بیان اینکه کتاب درمانی یک واژه قدیمی است و مفهوم اساسی آن، بازپروری از راه خواندن است افزود: کتاب درمانی تعامل بین خواننده و کتاب است.

وی ادامه داد: در روش درمان با کتاب، مطالب خواندنی که در اختیار خواننده قرار می‌گیرد و تأثیر درمانی و شفابخشی دارد.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: کارشناسان، این روش درمانی را در حوزه‌های مختلف گسترش داده‌اند و می‌کوشند تا از این شیوه که به نظر می‌رسد کم و بیش فراموش شده است، برای درمان بسیاری از اختلالات روانی و جسمی نه تنها کودکان، بلکه بزرگسالان نیز بهره ببرند.

وی ابراز داشت: هدف کتاب درمانی ایجاد بینش و قوه تشخیص، جهت تغیر نگرش و رفتار فرد است، ولی در عین حال سه هدف بلندمدت هم برای کتاب درمانی متصور است که عبارت از: درمان، آموزش و سرگرمی هستند.

کوهی رستمی در ادامه گفت: ایستگاه‌های مطالعه با تنوع موضوعی و توجه به مخاطبین مختلف در تحقق این اهداف می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی توضیح داد: پزشکان و به‌ویژه پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه، نقش موثری در تبدیل بیمارستان به محیطی که بیمار رنج و غصه بیماری را فراموش و با کتاب انس می‌گیرد دارند.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «این حرفه پرستارى، ترکیب عجیبى است: از یک سو، ترکیبى است از رحمت و عطوفت و مهربانى و مراقبت، و از سوى دیگر، دانش و معرفت و تجربه و مهارت»، پرستاران عزیز با مهربانی و معرفتشان در تحقق اهداف کتاب و کتابخوانی یاری‌گر ما در این ایستگاه‌ها خواهند بود.
:
:
:
آخرین اخبار