تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌ریزی برای بازگشت ساکنان ۱۷ روستای خرمشهر
نماینده مردم خرمشهر در مجلس با بیان این که مردم هفده روستا شهرستان خرمشهر حدود ۲۹ سال است که در شهر‌های دیگر آواره هستند، گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی تمام سرمایه و اراضی این ۱۷ روستا را به مردم باز پس بدهند.

به گزارش خوزنیوز، "مصطفی مطورزاده" در گفت و گو با خانه ملت ، با بیان این که جنگ آثار مخربی را بر شهرها و روستاها بر جای می‌گذارد، افزود: یکی از مهم‌ترین آثار مخرب جنگ آوارگی و بی‌پناهی مردم روستاهای مناطق مرزی است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که در حال حاضر مردم ۱۷ روستا شهرستان خرمشهر حدود ۲۹ سال است که در آوارگی کامل به سر می‌برند، تصریح کرد: این ۱۷ روستا از نظر جغرافیایی در نوار مرزی و در سواحل رودخانه اروند قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمان هشت ساله جنگ با حمله رژیم بعث صدام به مناطق جنوبی کشور، مردم این ۱۷ روستا مجبور شدند که خانه‌های خود را ترک  و به شهر‌ها دیگر مهاجرت کنند.

مطورزاده افزود: در ده سال دوم بعد از جنگ تحمیلی مردم این ۱۷ روستا به‌علت هم‌مرز بودن با کشور عراق و به‌علت حاکم بودن رژیم بعث صدام بر کشورعراق بازگشت این مردم به خانه هایشان امکان‌پذیر نبود.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود بیست  سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد ولی متاسفانه هنوز مردم این ۱۷روستا به خانه‌هایشان بازنگشته‌اند، یادآورشد: هم‌اکنون دیگر هیچ بهانه‌ای از سوی مسئولان برای بازگشت مردم این ۱۷روستا قابل قبول نیست.
:
:
:
آخرین اخبار