تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۸۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران جزو 10 کشور حادثه خیز آسيا است
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که کشور ایران از نظر تنوع وقوع حوادث طبیعی در 5 رتبه اول دنیا جای می‌گیرد، گفت: تنوع حوادث بر ضرورت آمادگی ما در مقابل با حوادث و رخداد ها می‌افزاید.

احمد سیاحی در همایش راهبردی یک‌روزه مدیریت بحران و تغییر اقلیم، ویژه مدیران اجرایی، فرمانداران، شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان که امروز(6 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است که در زمینه مقابله و مدیریت حوادث و بحران‌ها اقدامات اساسی و جدی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: شدت، وسعت و زمان وقوع حوادث قابل پیش‌بینی نیست و این بحران‌ها و حوادث همواره فشارهای اجتماعی، سیاسی و هزینه‌هایی را بابت بازسازی‌ها به دنبال دارد.

سیاحی با بيان اين كه در ايران بیشتر حوادث همچون سیل، زلزله و خشکسالی و دیگر موارد را شاهد هستیم، تصریح کرد: این همایش با تاکید استاندار و پیگیری‌های معاونت عمرانی استان پيرو سمینار بین‌المللی بحران در تهران، برگزار شده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: این همایش با هدف بررسی مشکلات استان در زمینه آمادگی در مدیریت بحران برای مواقع وقوع حوادثی همچون خشکسالی، ریزگردها، تغییرات اقلیم و دما و حرارت برگزار می‌شود.

وي ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این همایش و کسب تجربیاتی در زمینه مدیریت بحران، کمکی در هزینه کاهش آسیب‌پذیری برای بحران‌های احتمالی کرده باشیم.

سیاحی اظهار کرد: ایران جزو 10 کشور حادثه خیز آسيا است و اگر بلایای طبیعی دنیا را به 43 مورد تقسیم‌بندی کنیم، 31 تا 33 مورد از این بلایا در ایران همواره رخ می‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار