تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۸۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد
نزدیک کردن محیط‌های علمی به نیازهای جامعه
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بر لزوم نزدیک کردن محیط‌های علمی به نیازهای جامعه و محیط‌های اجرایی تاکید کرد.

حسن مروتی در چهارمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی که در دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: 19 درصد کل زمین‌های جهان با شیوه‌های آبیاری کشت می‌شوند که 40 درصد از غذای مورد نیاز را تهیه می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی بشر آب است و این آب متناسب با نیاز جامعه نیست بنابراین باید راهکارهایی برای استفاده بهینه از آب پیدا کرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطر نشان کرد: آبیاری، استفاده بهینه از آب، رساندن آب به زمین، زهکشی و اینکه پساب‌ها آب را چگونه جمع‌آوری کنیم از جمله موضوعات قابل تامل و بررسی در بحث آب هستند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان وضعیتی متفاوت با سایر استان‌های کشور دارد، تصریح کرد: در خوزستان منابعی وجود دارد که نظیر آن در هیچ کجای کشور نیست بنابر این باید امکاناتی که در استان وجود دارد استثنایی باشد.

مروتی اضافه کرد: در هیچ کجای کشور دانشکده علوم آب مستقل وجود ندارد اما در دانشگاه شهید چمران اهواز چند سال گذشته دانشگاه مستقلی برای رشته علوم آب راه‌اندازی شد و همچنین در هیچ استانی جز خوزستان آب و برق به عنوان یک سازمان مستقل وجود ندارد.

وی بر لزوم نزدیک کردن محیط‌های علمی به نیازهای جامعه و محیط‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نمونه بارز آن دانشکده علوم آب می‌تواند زمینه‌هایی را برای رسیدن به اهداف این همایش فراهم کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: دانشکده علوم آب یکی از نقاط قوت ما است که تعداد دانشجویان دکترا و ارشد آن 130 نفر و تعداد دانشجویان کار‌شناسی 150 نفر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار