تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۸۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پژوهشکده هوا‌شناسی خبر داد
نصب سامانه هشدار سیل بر روی کرخه و دز
رئیس پژوهشکده هوا‌شناسی، از نصب سامانه هشدار سیل بر روی رودخانه‌های کرخه و دز خبر داد.

جواد بداغ جمالی در همایش راهبردی مدیران خوزستان با تاکید بر مدیریت بحران که با حضور مسئولان استانی در سالن سردار سرلشکر شهید علی هاشمی استانداری آغاز شد اظهار کرد: مخاطراتی که به وجود می‌آید جزوی از زندگی بشر است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم جلوی بلایای طبیعی را که به وجود می‌آید را بگیریم ولی می‌توانیم برای کاهش خطر پذیری در مقابل آن‌ها تلاش کنیم.

رئیس پژوهشکده هوا‌شناسی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم خسارات بلایای طبیعی را کاهش دهیم در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌ایم.

وی راه اندازی سامانه‌های هشدار برای کاهش خطر پذیری را یکی از عوامل کاهش خسارات بلایای طبیعی عنوان کرد و گفت: قبل از وقوع رخداد می‌توانیم برای مواجهه با آن شرایط را آماده سازی کنیم.

بداغ جمالی با اشاره به برخی از اقدامات برای آماده سازی قبل از وقوع رخداد تصریح کرد: در 5 سال گذشته با همکاری سازمان آب و برق خوزستان سامانه هشدار سیل بر روی رودخانه کارون نصب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است سامانه هشدار سیل در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار گیرد تا در هفته آینده بر روی رودخانه‌های دز و کرخه نیز نصب شود.

این مقام مسئول در ادامه به مخاطرات طبیعی اشاره کرد و گفت: بیشتر این مخاطرات در حوزه جوی و هواشناسی است.

وی کولاک، بالا آمدن آب، سیل، بهمن تگرگ، طغیان رودخانه‌ها را از جمله مخاطرات جوی و هواشناسی معرفی کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار