تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزی علم‌محور در مرکز توجه قرار گیرد
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: باید با استفاده از کشاورزی علم‌محور، بهره‌وری را بالا برد و موجب ارتقای عملکرد اين بخش شد.

محمدرضا جهان‌سوز در همایش منطقه‌ای تخصصی کشت ذرت که امروز، 7 اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: در بخش کشاورزی مشکلات جدی وجود دارد. در خصوص محصول گندم برخلاف آمارهایی که میزان وابستگی گندم به واردات را صفر نشان می‌دهند ما 5 تا 7 میلیون تن واردات گندم داشته‌ایم که این رقم نشان‌هنده مشکلات و مسائلی است.

وی افزود: به دلیل این‌که بخش عمده‌ای از غذای طیور را ذرت و کنجاله سویا تهیه می‌شود، نمی‌توان ادعا کرد در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم. همچنین طبق آمارهای سال 91 حدود 8 میلیارد دلار واردات محصولات اساسی کشاورزی داشته‌ایم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح‌کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور به شدت در حال کاهش است و این امر موجب پیرشدن جمعیت می‌شود که در نهایت کاهش رشد اقتصادی را درپی دارد. از آن جایی که سیاست‌های کلان در این راستا است که جمعیت جوان حفظ شود و حفظ جمعیت جوان نیز به معنی افزایش جمعیت است پس نیاز ما به محصولات غذایی بیشتري است.

جهان‌سوز ادامه‌داد: امنیت غذایی داراي سه رکن اساسی دسترسی به غذا، فراهمی غذا و استفاده از غذا است و وجود داشتن غذا به معنی توان استفاده نسيت زیرا اگر مردم قدرت خرید نداشته باشند بهره‌وری از غذا با زمانی که موادغذایی کافی وجود نداشته باشد فرقی نمی‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: باید از توان آموزشی و ترویجی کشور استفاده کرد و با یک حرکت مشترک با سازمان جهاد کشاورزی بسته‌های علمی در خصوص محصولات کشاورزی را به مرحله اجرایی شدن رساند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: کشاورزی ، ذرت
:
:
:
آخرین اخبار