تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۸۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره‎كل ورزش و جوانان خوزستان:
کمیته راهبردی ورزش بانوان تشكيل مي‌شود
معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: خوزستان در ورزش بانوان ظرفیت هاي خوبي دارد اما براي پيشرفت احتیاج به یکسری از برنامه ها داریم.

سكينه ناصري مقدم در نشست معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با نواب‌ريیسان هیات‌های ورزشی استان و مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها که امروز، هفتم اسفندماه در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به خوزستانی بودن خانم شهریان انتظار ما از او برای توجه به ورزش استان بیشتر است و امیدوارم پس از این جلسه نتیجه گیری خوبی حاصل شود و مشکلات مان در بخش بانوان حل شود.

وی در خطاب به شهریان گفت: با توجه به اینکه او بانوی اول ورزش کشور است و دستوراتی که ابلاغ می کند می تواند باعث تحول ورزش استان ها شود از او می خواهم توجه ویژه ای به بخش بانوان استان ها داشته باشد. با توجه به اینکه بی توجهی های بسیاری به بخش بانوان شده است، آن ها مورد ظلم قرار گرفته اند و در مواردي حق آن ها ضایع شده است.

معاون امور ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: امیدواریم با حضور شهریان مشکلات ورزش بانوان حل شود و بتوانیم ورزش بانوان كشور را به تمام جهان نشان دهیم. در خوزستان واقعا ظرفیت داریم و سابقه و پیشینه به جا مانده از سال های قبل نیز این موضوع را نشان می دهد. خیلی از بانوانی که اکنون در تیم های ملی هستند از همین استان رشد کرده اند، پس ما ظرفیت داریم ولی احتیاج به یکسری از برنامه ها داریم تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق دیدگاه های کیانی زاده، مديركل ورزش و جوانان استان باید مدال آوری در بخش بانوان را بالا ببریم که به نظر من این موضوع نیازمند بهتر شدن مواردی ازجمله زیرساخت ها است تا بتوانیم هم بخش همگانی و هم بخش قهرمانی را ارتقا دهیم. به هر حال می طلبد هم نایب ريیسان هیات ها و هم مسوولان ورزش بانوان شهرستان ها با برنامه کار کنند و با اداره کل ورزش و جوانان استان هماهنگ باشند. ضمن این که ما باید در این راستا از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان و شهریان نیز حمایت شویم.

ناصری مقدم گفت: نزدیک به 40 هیات داریم که از اين تعداد 35 هیات دارای نایب ريیس هستند و درصدد هستیم برای آن پنج هیات باقي مانده هم نایب ريیس انتخاب کنیم. ما مدال آوری داشته ایم ولی انتظارات مان باتوجه به ظرفیت بالایی که داریم، خیلی بیشتر از این است. ان شاالله با برنامه ریزی هایی که انجام می شود سال آینده بتوانیم نتیجه بهتری کسب کنیم. برای سال های آینده برنامه تدوین می کنیم و این برنامه را به شهرستان ها ابلاغ خواهیم کرد و انتظار داریم مسوولان ورزش شهرستان ها با ما همکاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی بانوان استان گفت: درصدد هستیم این کمیته را تشکیل دهیم و مسايل کلان را پیگیری کنیم که البته این موضوع را بايد در شورای سیاستگذاری ورزش استان ارايه دهیم.

ناصری مقدم خطاب به رباب شهریان اظهار کرد: اگر امکان دارد یک کمیته راهبردی برای ورزش بانوان کشور هم تشکیل شود تا مسايل اين بخش به صورت جدی و کلان تر دنبال شود.

همچنین در این نشست مظفر علیشايی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در ورزش بانوان کشور برنامه راهبردی حاکم نبوده است که انتظار داریم با توجه به علومی که شهریان دارد، چشم اندازی برای ورزش بانوان طراحی کند و طبق آن از استان ها نیز انتظار داشته باشد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: همانطور که می دانید کشوری مانند چین بیشترین مدالی را که در مسابقات المپیک و جهانی کسب می کند، از بخش بانوان است، در حالی که ما فاقد این موضوع هستیم و می طلبد به بخش بانوان توجه شود.

وی عنوان کرد: در مسابقات کشوری بانوان شرایط برای میزبانی و همچنین برگزاری مسابقات خوب نیست و با توجه به ورودی اي که برای مسابقات در نظر گرفته می شود و یکسری هزینه ها که باید تیم ها متقبل شوند، باعث می شود که تیم ها به مسابقات اعزام شوند. به هر حال این یکی از مشکلاتی است که توسعه ورزش بانوان را با مشکل مواجه کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار