تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
خوزستان کلید طلایی اقتصاد مقاومتی است
ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی یک فرصت طلایی برای استان ما است، چراکه خوزستان کلید طلایی اقتصاد مقاومتی است
جواد سعدون‌زاده در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در هفته گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغیه اقتصاد مقاومتی بود.

وی ادامه داد: به اذعان متخصصان اقتصاد، بحث اقتصاد مقاومتی یک انقلاب اقتصادی عمیقی در جامعه به وجود خواهد آورد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: این ابلاغیه یک فرصت طلایی برای استان ما است زیرا خوزستان کلید طلایی اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان بسیار اساسی است تصریح کرد: خوزستان موتور محرکه اقتصاد ملی است که منابع و سرمایه‌های بسیاری در آن نهفته است.

سعدون‌زاده به بودجه 93 اشاره کرد و گفت: ابلاغ بودجه 93 که منتهی به استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان شد در سفر رئیس جمهور به خوزستان به عنوان اولین سفر موثر بود و این اعتراض خودش را در بخش‌های مختلف نشان داد.

وی عنوان کرد: در بودجه 93 درآمد زایی خوزستان 50 درصد است، این حرف معناداری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خوزستان با وجود منابع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروی انسانی کارآمد و مواهب خدادادی بی‌حد و حصر می‌تواند مرکز ثقل اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

وی افزود: خوزستان با این مواهب و تاثیرگذاری در کشور نباید از نرخ بیکاری 28 درصد رنج ببرد و استاندار باید ذهن خود را بر این پارادوکس و تعارض متمرکز کند.

سعدون‌زاده اظهار کرد: چرا باید جایگاه خوزستان در کنکور بیست و هشتم باشد و این رتبه به این معناست که خوزستان عملا در آموزش عالی حضور ندارد.

وی بیان کرد: خوزستان دچار مهاجرت معکوس است که با اینهمه مواهب و داشته‌ها همخوانی ندارد این مسائل و مشکلات در خوزستان به این معناست که در طی 34 سال گذشته مدیریت منابع آنگونه که باید نبوده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه نظام با هوشمندی مسئله هسته‌ای را به یک گفتمان تبدیل کرد و به آن جنبه عمومی داد تصریح کرد: اقتصاد مقامتی اگر رواج یابد می‌تواند ایران و جهان را تحت تاثیر دهد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به بخش تولید و محرومیت دولتی توجه ندارند عنوان کرد: در یک سال گذشته بانک کشاورزی آبادان به چهار نفر تسهیلات پرداخت کرده است.

سعدون‌زاده به ورود کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی به خوزستان اشاره کرد و گفت: سالانه پنج میلیون مسافر نوروزی به مسلخ شهدا و مناطق جنگی سفر می‌کنند می‌توان برای آن‌ها نمایشگاه بهاره ایجاد کرد.

وی افزود: با ایجاد این نمایشگاه‌ها علاوه بر درآمد زایی می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ اقوام متنوع را انتقال داد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به اساعه ادبی که به بختیاری‌ها در سریال سرزمین کهن شده بود اشاره کرد و ادامه داد: این توهین موجبات تاسف را به دنبال داشت خوزستانی‌ها در گذشته هزینه غفلت‌ها را پرداخت کرده‌اند.

وی عنوان داشت: خوزستان دژ محکم جمهوری اسلامی در جنوب غرب است و تحمل این اساعه ادب‌ها را ندارد خصوصا اگر از طرف رسانه ملی باشد.

وی در پایان اذعان داشت: امیدوارم این افراط و تفریط‌های قومی صورت نگیرد زیرا در خوزستان هیچ گونه تضاد قومی وجود ندارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار