تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سایه سنگین سیاست، روی انتخابات هیات فوتبال خوزستان
دلیلی که البته با توجه به واقعیت های میدانی، هیچ گاه از سوی جامعه ورزش پذیرفته نشد و از همان ابتدا به نظر می رسید که استفاده از حمایت سیاسیون برای حفظ ریاست اداره ورزش و جوانان خوزستان، انگیزه اصلی گرشاسبی از تقدیم صندلی های ریاست هیأت های ورزشی به مدیران سیاسی بوده است / تکرار اتفاقات گذشته و کسب کرسی ریاست فوتبال خوزستان به لطف لابی های قدرتمند سیاسی، بدون شک آینده ای مبهم را فراروی فوتبال این استان قرار می دهد
خوزنیوز/ یعقوب کعبی: روی کار آمدن حمید گرشاسبی در رأس اداره کل تربیت بدنی خوزستان (ورزش و جوانان فعلی)، ورود رجال سیاسی به پیکره مدیریت ورزش استان را به دنبال داشت.

برخی از معاونین استاندار سابق به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان به درخواست گرشاسبی در انتخابات هیأت های ورزشی خوزستان که نشانی از انتخابات آزاد نداشت، شرکت کرده و صاحب میزهای ریاست شدند. توجیه مدیرکل سابق ورزش، استفاده از نفوذ مدیران سیاسی برای انتقال بخشی از بودجه استان به ورزش بود.

دلیلی که البته با توجه به واقعیت های میدانی، هیچ گاه از سوی جامعه ورزش پذیرفته نشد و از همان ابتدا به نظر می رسید که استفاده از حمایت سیاسیون برای حفظ ریاست اداره ورزش و جوانان خوزستان، انگیزه اصلی گرشاسبی از تقدیم صندلی های ریاست هیأت های ورزشی به مدیران سیاسی بوده است. طرحی که در نهایت سرانجامی نداشت و بعد از روی کار آمدن عبدالحسین مقتدایی در استانداری، حمید گرشاسبی جزو اولین مدیرانی بود که ناچار به ترک صندلی و بازگشت مجدد به تهران شد.

از سویی بعد از انتصاب فرامرز کیانی زاده به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان، تعیین تکلیف ریاست هیأت فوتبال اصلی ترین مطالبه فوتبالدوستان دیار کارون از مدیرکل جدید به شمار می رود. با انتقال اسماعیل عامری گلستان معاون اسبق برنامه ریزی استانداری خوزستان به چهارمحال و بختیاری، یک توفیق اجباری نصیب فوتبال خوزستان شده است تا بعد از چند سال مدیریت نافرجام عامری گلستان در هیأت فوتبال، سکان هدایت فوتبال این خطه به اهالی آن واگذار شود.

انتخابات تعیین رئیس جدید هیأت فوتبال خوزستان در شرایطی پیش روی مسئولان ورزش قرار دارد که فوتبال این استان دوره متفاوتی از جمله میزبانی مسابقات آسیایی را پیش رو خواهد داشت. اهواز هرچند که در اواخر دهه 60 و ابتدای دهه 70 میزبان تیم های محمدان بنگلادش و آلماتی قزاقستان شده بود، اما حضور باشگاه هایی از قطر و عربستان سعودی در اهواز، اتفاقی است که برای نخستین بار از زمان ورود فوتبال یه ایران رخ خواهد داد. و در کنار این اتفاق، ترمیم نابسامانی های ناشی از مدیریت غلط سال های اخیر، همچنین خروج فوتبال از زیر سایه سیاست، از دیگر دغدغه های جامعه فوتبال خوزستان است.

در عین حال و با وجود انتشار اخباری مبنی بر اعمال نفوذ برخی جریانات سیاسی استان در انتخابات آتی هیأت فوتبال و احتمال ادامه سلطه یقه سفیدها بر فوتبال خوزستان، این امیدواری وجود دارد که مدیرکل ورزش و جوانان با ایستادگی مقابل این جریانات، باعث برون رفت فوتبال استان از بن بست فعلی شود.

حضور سیاسیون در فوتبال، گرچه نمی تواند صد در صد منفی باشد، اما انتظار ورزش دوستان خوزستانی اینست که سکاندار بعدی فوتبال این استان، حداقل سابقه مدیریت موفق در سطح یک باشگاه ورزشی را در کارنامه داشته باشد تا بتوان برای وی در مدیریت مهم ترین هیأت ورزشی خوزستان، موفقیتی را متصور شد.

تکرار اتفاقات گذشته و کسب کرسی ریاست فوتبال خوزستان به لطف لابی های قدرتمند سیاسی، بدون شک آینده ای مبهم را فراروی فوتبال این استان قرار می دهد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
0
2
سیاسیون نمیخوایم نمیخوایم.
تازه داشت فوتبال و کلا ورزش استان رونق میگرفت.پای این جور سیاسی بازی ها باید از فوتبال استان و کشور قطع بشه.انتظارم از اقای کیانی زاده اینکه یک مسیول با سابقه خوب و درخشان و پخته رو بعنوان رییس هییت فوتبال استان در نظر بگیرن.توی استان فوتبال خیز خوزستان هم کم مدیران فوتبالی نداریم که با تجربه هم باشن.مثل شهرای دیگه نیست که از این نظر فقر داشته باشن.اقای کیانی زاده منتظر خبرهای خوش از سوی شما مبنی بر انتخاب یک مدیر فنی هستیم تا اینشا ا.. روند روبه رشد فوتبال استان و در نهایت رضایت مردم خوب وفوتبال دوست خوزستان رو دربر داشته باشه.
مهدي منصوري
|
Finland
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
0
2
متأسفانه حضور مديران سياسي و نظامي باعث ركود و نابودي خيلي از هيأت هاي ورزشي مثل هيأت شنا، اسكواش، فوتبال و ... شده. نماينده محترم اهواز در مجلس كه نميتونه مشكلات عمومي شهر ما رو برطرف كنه، رفته شده رئيس هيأت شنا . هيات فوتبال هم بقدري داغون شده كه جاي گفتن و توضيح نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
0
2
مدیر ان ورزش استان فقط باید ورزشی باشند ، مدیرانی که دنبال جناح بندی سیاسی باشند نمیتوانند کاری برای پیشرفت ورزش استان کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
1
0
لطفأ ازچيزي كه خبر نداريد اظهار نظر نفرماييد زنده باد عامري گلستاني ورجال سياسي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
0
0
لطفأ ازچيزي كه خبر نداريد اظهار نظر نفرماييد زنده باد عامري گلستاني ورجال سياسي
موسی ناصرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
0
0
با بیش از ۴۵ سال سابقه ورزشی بعنوان بازیکن ٕمربی ومدیریت ورزشی ومدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی درموعد مقررجهت تکمیل فرم تقاضا وحضور در انتخابات رییس هییت فوتبال استان به هیئت فوتبال خوزستان مراجعه نمودم ولی بعلت وجود بندی درشرایط اعلام شده مبنی برمتقاضی نباید بازنشسته باشد ( بجز هییت علمی ٕ مقامات ٕجانبازان وفرزندان شهدا ) ثبت نام نشدم .چند سؤل داشتم ولی کسی پاسخگو نبود ۱- چرا این بند فقط در استان خوزستان اعلام شده ؟ ۲- موارد اعلام شده در پرانتز برچه مبنایی انتخاب شده است ؟ ۴- ایا سوابق ورزشی مهم تر از موارد اعلام شده نیستند ؟ ۵- بنده برادر شهیدم ایا برادر شهید با فرزند شهید فرق دارند ؟ ۶- ایا بنده با سوابق طولانی ورزشی ِتحصیلات دانشگاهی در امر ورزش اکنون ه چند ماه است بازنشسته شده ام و میتوانم تمام وقت در خدمت ورزش باشم برای حضور در انتخابات محق نیستم ؟ لطفأ مسؤلین ذیربط پاسخ دهند .متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
2
0
درود به یقه سفیدها وسیاسیون و عامری گلستان
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
0
0
آقای منصور قمر که هم تو سیاست بوده هم سابقه مدیریت فوتبال رو داره بهترین گزینه هست.
:
:
:
آخرین اخبار