تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان:
دفع فاضلاب خوزستان بهداشتی نيست
حاشيه‌نشيني و اجراي ناقص شبكه‌هاي دفع فاضلاب در خوزستان، باعث شده تا استان از شرايط مطلوب بهداشتي دور شود / متاسفانه اعتبارات ملي در اين زمينه ناچيز است ولي با اين وجود دستگاه‌هاي مرتبط سعي مي‌كنند تا مشكلات ناشي از حاشيه‌نشيني، آب‌ زيرزميني و اجراي ناقص شبكه‌هاي فاضلاب را رفع كنند
استاندار خوزستان گفت: حاشيه‌نشيني و اجراي ناقص شبكه‌هاي دفع فاضلاب در خوزستان، باعث شده تا استان از شرايط مطلوب بهداشتي دور شود.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، سيد جعفر حجازي شامگاه دوشنبه در شوراي سلامت و امنيت غذايي استان اظهار داشت: متاسفانه اعتبارات ملي در اين زمينه ناچيز است ولي با اين وجود دستگاه‌هاي مرتبط سعي مي‌كنند تا مشكلات ناشي از حاشيه‌نشيني، آب‌ زيرزميني و اجراي ناقص شبكه‌هاي فاضلاب را رفع كنند.
وي خطاب به مديران دستگاه‌هاي اجرايي عنوان كرد: تمام دستگاه‌هاي مرتبط بايد با شهرداري‌ها و فرمانداري‌ها در راستاي زيباسازي فضاهاي شهري همكاري كنند.
استاندار خوزستان با تاكيد بر ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي در بيش از يك‌هزار و 100 دهياري موجود در روستاهاي استان،‌ گفت: ضرورت دارد شاخص‌هاي ارزيابي بهداشتي به تفكيك شهر و روستا تهيه شوند و اعتبارات استان در بخش ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي و سلامت بر اساس آن تخصيص داده شوند.
حجازي ادامه داد: بايد انتظارات استان را براي رسيدن به شاخص‌هاي لازم تهيه كنيم و به آنها برسيم و در نيمه دوم سال نيز به ارزيابي آن بپردازيم.
وي لازمه رسيدن به بهداشت، ‌سلامت و امنيت غذايي را اجرايي شدن مصوبات اين شورا در همه شهرستان‌ها برشمرد و گفت: ‌بر اين اساس نبايد هيچ شهرستاني داراي شاخص‌هاي بهداشتي و سلامتي زير 70 درصد باشد.
حجازي با اشاره به ضرورت نگهداري از اماكن بهداشتي ساخته شده در شهرها از جمله سرويس‌هاي بهداشتي اضافه كرد:‌ مسئوليت ايجاد فضاهاي بهداشتي و سرويس‌هاي بهداشتي فقط در زمينه سخت آنها نيست بلكه نگهداري از آنها نيز جزء برنامه است و بايد در تخصيص اعتبارات به آن توجه كرد.
استاندار خوزستان تاكيد كرد: دستگاه‌هاي اجرايي كه به لحاظ ماشين‌آلات و تجهيزات وضعيت بهتري دارند، ماشين‌آلات لازم را در راستاي زيباسازي، جمع‌آوري نخاله‌ها و زباله‌هاي شهري در اختيار شهرداري‌ها قرار دهند.
رئيس شوراي سلامت و امنيت غذايي استان همچنين گفت: دستگاه‌‌هاي اجرايي خوزستان بايد امكانات لازم را در راستاي نشاط و تحرك مردم خوزستان ايجاد كنند.
حجازي با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگي و اجتماعي به خصوص جوانان و بانوان در كشور اظهار داشت: ايجاد شادي و نشاط لازمه يك جامعه اسلامي بوده و دولت دهم تحقق اين هدف را در راس فعاليت‌هاي خود قرار داده است.
وي ادامه داد: ايجاد پارك و فضاي سبز، توجه به خرده فرهنگ‌هاي محلي، تسريع در رسيدگي به عمران شهري و روستايي و بحث توجه به نياز مردم در زمينه تفريحات سالم مي‌تواند دولت دهم را در ايجاد فرهنگ نشاط و شادابي در استان كه از ضرورت‌هاي كشور است، ياري كند.
در ادامه اين جلسه مشكلات بهداشتي دو شهرستان هفتكل و شوش بررسي شد.
:
:
:
آخرین اخبار