تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۸۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انصاری‌فرد: نخواستیم کریمی غصه بخورد
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: وقتی علی کریمی اخراج شد ناراحت بود ولی ما دو چندان تلاش کردیم تا او غصه نخورد.
کریم انصاری‌فرد پس از اینکه از پرسپولیس جدا شد در تراکتورسازی توانسته روند خوبی را طی کند و در جدیدترین بازی تراکتورسازی هم موفق شد با گل 3 امتیازی خود در اولین گام لیگ قهرمانان آسیا خود را مطرح کند. با وی در مورد وضعیت این روزهای تراکتورسازی صحبت های زیر را مطرح کرد:
 
*از اینجا شروع کنیم که بالاخره با گل 3 امتیازی تو تراکتورسازی تبریز موفق شد لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی شروع کند.
 
برد بسیار خوبی بود، ما می‌دانستیم کار بسیار سختی مقابل الاتحاد عربستان داریم، نیازی نیست که بخواهیم از آنها تعریف و تمجید کنیم آنها تیمی بسیار خوب و سرحال بودند ولی ما هم واقعا در بازی مقابل الاتحاد همه‌جوره یکدل شده بودیم تا لیگ قهرمانان را پس از موفقیت در جام حذفی با برد شروع کنیم آنهایی که بازی کردند یا روی نیمکت و حتی سکوها بودند همه فقط به برد تراکتورسازی فکر می‌کردند و خدا را شکر به خواسته خود رسیدیم.
 
*اما حضور هواداران چیز دیگری بود.

 
بله واقعا روز باشکوهی بود. دلمان برای پر شدن سکوهای ورزشگاه تختی تبریز تنگ شده بود روزی حماسی و به یاد ماندنی را هواداران تراکتور به ارمغان آوردند جا دارد از آنها تشکر زیادی کنم و امیدوارم پس از قهرمانی در جام حذفی این برد هم مبارکشان باشد. چون آنها لیاقت این برد را داشتند. نفس‌های گرم هواداران تراکتور ساق پای بازیکنان ما را پرتوان کرده بود و دوست نداشتیم روز و شب هواداران را با تساوی یا باخت پس از تیم‌هایی که در آسیا به میدان رفتند خراب کنیم به نظرم این برد به همه تبریزی‌ها خیلی چسبید.
 
*وقتی 10 نفره شدید کار خیلی خطرناک شد.
 
بله واقعا مقابل الاتحاد که یکی از بهترین‌های آسیا است 10 نفره شدن خیلی سخت است حالا 5 دقیقه 10 دقیقه یا 30 دقیقه فرقی نمی کند، ولی ما برد می‌خواستیم و سر تا پا به دروازه حریف حمله می‌کردیم ما فقط به دنبال این بودیم تا به هر طریقی که شده بازی را ببریم چون هواداران ما را شرمنده خودشان کرده بودند و باید جواب آنها را با یک برد می‌دادیم، در غیر این صورت باور کنید نمی‌توانستیم در چشمان آنها نگاه کنیم. شما ببینید آنها وسط هفته ما را همه‌جوره با کمترین امکانات همراهی کردند فریاد یاشاسین آذربایجان آنها سکوت اطراف کوه‌های یادگار را شکسته بود و به نظرم فریاد آنها تا تبریز می‌رسید به همین دلیل بچه‌ها مصمم به برد بودند و خدا را 100 هزار مرتبه شکر که شرمنده آنها نشدیم این هم هدیه‌ای به هواداران و شور و اشتیاقی که شاید خیلی‌ها می‌گفتند دیگر در ورزشگاه یادگار پیش نیاید.
 
*نظرت درباره اخراج کریمی چیست؟
 

به نظر من به هیچ‌عنوان حق علی کریمی نبود که از زمین بازی اخراج شود داور بسیار سختگیرانه با او برخورد کرد و تصمیم عجولانه‌ای گرفت او می‌توانست تصمیم‌ بهتری بگیرد چون حرکت کریمی نهایت مستحق گرفتن کارت زرد بود اما ما همه به خاطر کریمی هم که شد تلاشمان را دوبرابر کردیم تا بتوانیم جای خالی او را پر کنیم نگذاریم که او غصه بخورد که خداراشکر همین اتفاق افتاد.
 
*اما کار هواداران نیز پس از اخراج کریمی خیلی قشنگ بود.
 
بله یک صدا کریمی را تشویق کردند، حتی الاتحادی‌ها نیز تعجب کرده بودند. به نظرم این بازیکنان فقط پشتوانه‌شان در تبریز همین هواداران است تراکتورسازی دار و ندارش همین هواداران خونگرم است که فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند. همه موفقیت‌هایی که نصیب ما شده مدیون این هواداران هستیم و هرچه بخواهم درباره آنها حرف بزنم باز هم کم است. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این موضوع شود که هواداران ما دلیل اصلی موفقیت ما نیستند. همان فریادها حتی باعث شد که پای من به گلزنی باز شود.
 
*درباره صحنه گل بگو .
 
بله دقیقا توپ وسط زمین نصیب من شد من در چند کورس به خوبی مدافعان الاتحاد را تست کرده بودم و به نظرم بهترین تصمیم را گرفتم تا یکی از شیرین‌ترین گل‌هایم را در فصل جاری بزنم بالاخره این اولین گلم بود که با شماره 10 با پیراهن تراکتورسازی زدم.
 
* ماجرای شماره 10 و دقیقی چیست؟
 
مسئله خاصی نیست من چون در تیم‌ملی شماره 10 را می‌پوشم با سعید دقیقی صحبت کردم و او نیز خیلی راحت قبول کرد من شماره 10 را بپوشم که من از ایشان تشکر می‌کنم اما این کار قسمت شد با گلزنی من به الاتحاد که خیلی لذت‌بخش بود.
 
* به همین دلیل دوست داشتی خیلی خوشحالی کنی و بازیکنان را یکی پس از دیگری کنار می‌زدی؟

 
بله، الاتحاد یکی از بهترین‌های آسیا است آنها در عربستان نیز نشان داده‌اند تیمی بسیار خوب هستند. الاتحاد سال‌هاست که در آسیا تیمی قوی و قدرتمند نشان داده و همین که تیم ما برنده شد برای من یک دنیا ارزش دارد خوشحالی برد تیمی از همه‌چیز برایم مهمتر است چون شادی آن برای هوادارانی بود که یک روز به یاد ماندنی را رقم زدند.
 
* از بازی با تراکتورسازی بگذریم در مورد دعوتت به تیم‌ملی بگو.
 
خداراشکر که دوباره توانستم به تیم‌ملی دعوت شوم. سعی می‌کنم بهترین عملکردم را برای تیم‌ملی داشته باشم ولی واقعا کار در تیم‌ملی خیلی سخت است. باید قبول کنیم اردوهای تیم‌ملی خیلی کم بوده و از طرف دیگر با کویت بازی داریم من امیدوارم باز هم همه دست به دست هم دهیم تا دیر نشده اردوهای خوبی را برگزار کنیم. همه با هم کمک کنیم تا تیم‌ملی احساس غریبی نکند به نظر من الان نقش اصحاب رسانه از همه مهم‌تر است که به تیم‌ملی کمک کند تا بتوانیم با یک روحیه خوب به جام جهانی برویم.
 
* آیا بازی مقابل کویت و گینه تدارک خوبی است؟
 
بازی با گینه تدارکاتی است و بازی با کویت رسمی. ما می‌توانیم از بازی با کویت بهترین استفاده را کنیم چون بازی تدارکاتی کم داشتیم این دو بازی از لحاظ هماهنگی می‌تواند به ما کمک‌ زیادی کند و تیم ما می‌تواند با این دو بازی بیشتر هماهنگ‌تر شود. امیدوارم شناخت کی‌روش از تیم‌ملی در این دو بازی بیشتر شود تا بتواند مشکلش حل شود اما من هم می‌دانم انتظارات از من بالا است و باید تلاش زیادی از خودم در تمرینات و بازی‌ها داشته باشم.
 
* هنوز هم در لیگ برتر به آقای گلی فکر می‌کنی؟
 

هرچه قسمت باشد از خدا تشکر می‌کنم. تلاشم را می‌کنم اما راضی‌ام به رضای خدا اگر قسمت و روزی من باشد آقای گل می‌شوم در غیر این صورت باز هم شاکر خداوند بزرگ هستم. امیدوارم که به هدفم برسم و مطمئن هستم باز هم هواداران و هم‌بازی‌هایم به من کمک می‌کنند.
 
* اما پس از اینکه در لیگ برتر از راه‌آهن باختید بعضی‌ها درباره تیم شما حرف‌های مختلفی زدند. نظرت چیست؟

 
به نظر من آنقدر حرف‌های زده شده خنده‌دار بود که فقط راجع به آن باید خندید و حرف نزد. این حرف‌های خنده‌دار نیاز به بحث کردن و جواب دادن ندارد. فوتبال است بالا و پایین دارد. بچه‌های ما با همه سختی‌ها همیشه با تمام توان به میدان رفته‌اند اما یک روز فوتبال برای تو روز خوبی است و یک روز، روز بد پس بهتر است درباره حرف‌های خنده‌دار حرفی نزنیم.
 
* برگردیم به لیگ قهرمانان، آیا فکر می‌کنی در پایان این مسابقات بتوانید از گروه‌تان صعود کنید؟
 
کار خیلی سخت است و درست است الاتحاد یکی از مدعیان گروه را شکست دادیم اما نمی‌توانیم بگوییم که از گروه خودمان صعود کرده‌ایم. خیلی از تیم‌های ما در آسیا بازی اول خود را پیروز شدند اما در ادامه دچار مشکل شدند. اگر اشتباه نکنم همین تراکتور در فصل گذشته در بازی اول حریف خود را شکست داد اما از گروه خود صعود نکرد. باید بیشتر تلاش کنیم مثلا با همین الاتحاد در عربستان کار بسیار سختی داریم. با یک بازی نمی‌توان لیگ قهرمانان آسیا را برای خودمان تمام شده بدانیم ولی باز هم این 3 امتیاز می‌تواند کمک بزرگی به ما برای صعود داشته باشد ما تلاش می‌کنیم تا از اعتبار و نام ایران و تراکتور دفاع کنیم. بقیه چیزها دست خدا است.
 
* آیا تو هم اعتقاد داری باید به جوان‌ها در فوتبال ایران بیشتر بها بدهند؟
 
صددرصد این حرف درست است. ما جوانان بسیار خوب و مستعدی داریم ایرانی داریم که از هر گوشه آن استعداد حرف اول را می‌زند ما در لیگ حتی در لیگ یک بازیکنان خوبی داریم اما با این حرف‌ها نمی‌خواهم به پا به سن گذاشته‌ها خدایی‌ناکرده بی‌احترامی کنم. ما با تجربه‌های بسیار خوبی هم در فوتبالمان داریم و باید از تجارب آنها بهترین استفاده را کنیم من امیدوارم با تلفیقی که از جوانان و با تجربه‌ها داریم هر روز فوتبالمان پویاتر شود. این مستلزم این است که جوان‌ها بیشتر تلاش کنند مثلا در همین بازی با الاتحاد به نظرم تلفیق خوبی از باتجربه‌ها و جوان‌ها باعث شد این تیم قلدر را شکست دهیم و آنها هم دست به حاشیه‌ها بزنند.
 
* راستی ماجرای حاشیه‌های آخر بازی چه بود؟
 
ما در عربستان کار سختی داریم، باید با تمرکز به عربستان برویم و همه می‌دانیم که در عربستان الاتحاد برای برد دست به هر کاری می‌زند در چند صحنه متاسفانه در همین تبریز جوسازی‌هایی کردند که بسیار عجیب بود. متاسفانه مدافع آنها در چند صحنه توپ را برداشت و به سمت هواداران ما شوت کرد که من هم به آنها تذکر جدی دادم چون هواداران ما هیزم تری به الاتحادی‌ها نفروخته بودند و فقط تیم خود را تشویق می‌کردند. حتی یادم است قبل از بازی هم الاتحادی‌ها می‌گفتند تماشاگر باشد ما بهتر بازی می‌کنیم ولی خداراشکر خدا خودش با کمک به تراکتورسازی جواب آنها را داد و به نظرم ما به حقمان رسیدیم البته اگر 11 نفره بودیم در نیمه دوم دفاع الاتحاد شکننده‌تر بود.
 
* درباره آینده انصاری‌فرد هم صحبت کن.
 
همه‌چیز دست خدا است و باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد. فعلا باید به اردوی تیم‌ملی و تمرینات کی‌روش فکر کنم هرچه خدا بخواهد همان اتفاق می‌افتد. نمی‌خواهم حرف بزنم تا برخی‌ها بگویند کریم انصاری‌فرد می‌خواهد بازارگرمی کند. هدفی در دلم دارم که انشاءالله به آن می‌رسم. فعلا تمام فکر و ذکرم تیم‌ملی، جام‌جهانی و تراکتورسازی است البته تا وقتی که با این تیم قرارداد دارم حالا ببینیم بعدا چه اتفاقی می‌افتد. من امسال یکی از دلایلی که راحت کارم را در تبریز دنبال کردم همین هواداران بودند که در روزهایی که پایم به گلزنی باز نمی‌شد پشت من مثل کوه بودند مثل سالی که در پرسپولیس بودم و هوادارانش من را همیشه حمایت می‌کردند پس اجازه دهید بعدا در مورد برخی مسائل حرف بزنیم الان 100 روز مانده تا جام جهانی برزیل و بازی مقابل بوسنی، نیجریه و آرژانتین که به نظر من هم همانطور که کی‌روش می‌گوید باید همه به دیدار سخت مقابل نیجریه با تمرکز بیشتری فکر کنیم.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رقیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
0
0
یاشاسین کریم انصاریفرد...
:
:
:
آخرین اخبار