تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«جرج یونانی» آبادان تخريب می‌شود؟
شهرداری آبادان در روزهای گذشته با نصب پلاکاردهایی به مالک اثر تاریخی «جرج یونانی» تذکرهایی داده که با شهرداری به مذاکره بنشیند و در غیر این صورت شهرداری یک طرفه این بنا را تخریب و در آینده هزینه‌های خاک‌برداری را نیز از مالک اخذ خواهد کرد.

در همين باره مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از پیگیری قانونی دخل و تصرف در بنای «جرج یونانی» آبادان خبر داد و خاطرنشان كرد: بنای جرج یونانی ثبت ملی شده است.

افشین حیدری اظهار کرد: اقدام شهرداری آبادان در تلاش برای تخریب بنای فاخر و باارزش «جرج یونانی» در صورتی که به تخریب و یا هر گونه رساندن آسیب به این بنا ختم شود پیگر قانونی دارد.

وی تصريح كرد: بنای «جرج یونانی» عکاسخانه‌ای تاریخی است که ارزش معماری و صنعتی دارد و نمی‌توانیم نسبت به تخریب و یا رساندن هر گونه خسارت به این بنای فاخر گذشت کنیم و هشدارهای لازم را در این زمینه صادر می‌کنیم که این اقدام طبعات دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان يادآوری کرد: این بنا دارای پرونده ثبتی است و در این زمینه با شورای ثبت نیز رایزنی شده است و این عکاسخانه تاریخی در حال حاضر دارای شماره ثبت اضطراری است و خسارت وارد کردن به این بنا پیگرد قانونی دارد.

حیدری تاکید کرد: به واسطه تلاش‌های انجام شده برای ثبت این اثر تاریخی برای مرمت این بنا اعتبار در نظر گرفته شده است و میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه اعتبار تخصیص داده است.

وی گفت: بهتر آن است که با توجه با ماده 166 قانون توسعه پنجم شهرداری آبادان به وظیفه خود عمل کند و برای مرمت و ماندگاری این اثر فاخر اعتبار در نظر گرفته و در راستای ماندگاری این بنا اقدام کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار