تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۸۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در بخش ویس
ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش ویس از توابع شهرستان باوی روز یکشنبه با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان هدف از افتتاح این ستاد در بخش ویس را ایجاد یک فرآیند اداری و سازمانی منظم جذب کمک های مردمی عنوان کرد.

محمدتقی چهارمحالی افزود: با افتتاح ستاد بازسازی عتبات عالیات در بخش ویس در 15کیلومتری شمال اهواز، روند جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت عمومی برای کمک به بازسازی اماکن مقدسه در عراق بویژه ایوان حرم علوی شتاب خواهد گرفت.

به گفته وی هم اکنون در همه شهرستان های استان خوزستان دفتر فرعی ستاد بازسازی عتبات عالیات راه اندازی و سهمیه کمک های مردمی برای هر شهرستان نیز تعریف شده است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اجازه آیت الله سید علی سیستانی از مراجع معظم تقلید در نجف اشرف مسوولیت بازسازی و طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع) را درقالب قراردادی با تولیت آستان قدس علوی در خرداد ماه 1389 برعهده گرفت.

هزینه طلاکاری 12هزار و 500خشت ایوان حرم علوی 125میلیارد ریال برآورده شده که در این ارتباط تاکنون 24کیلوگرم طلا و بیش از 60میلیارد ریال کمک نقدی از سوی مردم نیک اندیش خوزستان جمع آوری شده است.

همچنین این ستاد علاوه بر ارسال ارسال کمک های غیرنقدی و مصالح ساختمانی به منظور مشارکت در پروژه های اماکن مقدسه عراق، ساخت پنج درب حرم امامین عسکریین علیهم السلام را در دست اقدام دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار