تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۵۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگروه مطالعاتی در باغملک تشکیل می‌شود
معاون فرماندار شهرستان باغملک از تشکیل کارگروه مطالعاتی شهرستان به مسؤولیت جوادی‌نژاد، عضو انجمن و استاد دانشگاه، خبر داد.

 در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید باغملک ترکی‌زاده، معاون فرماندار، با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در نزد مقام معظم رهبری و بزرگان کشور بر لزوم رشد و گسترش کتاب و کتابخوانی در شهرستان باغملک تاکید کرد و گفت: در هر جايي كه علم و دانش پيشرفت كرده علما و حاكمان نقش مهم و موثري داشته‎اند و ما نيز براي ايجاد تمدن اسلامي در جهان بايد به موضوع کتاب و مطالعه توجه ويژه‎اي داشته باشيم.

وي اظهار كرد: پرداختن به موضوع كتاب و كتابخواني و ارج نهادن به اهل قلم داراي اهميت فراواني بوده و با برنامه‎ريزي در اين زمينه مي‎توان به جايگاه‎هاي خوبي دست يافت و به دنبال آن رشد فرهنگی شهرستان را خواهیم داشت که نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان در بلند مدت تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی بین مردم خواهد داشت.

معاون فرماندار باغملك ادامه داد:  سازمان‌های فرهنگی شهرستان به خصوص دانشگاه‌ها باید سعی کنند به فضای پژوهشی بپردازند. من لازم می‌دانم کارگروه‌های مطالعاتی را در شهرستان تشکیل دهیم و در این خصوص کارگروه مطالعاتی شهرستان به مسؤولیت جوادی‌نژاد، عضو انجمن و استاد دانشگاه، تشکیل و اعضای آن توسط ایشان معرفی گردند و نتیجه نهایی به فرمانداری اعلام شود .

وی تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به منظور بالا بردن سطح علمی و فرهنگی کارکنان و با هدف کتاب و کتابخوانی نسبت به عضویت کارکنان خود در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند و گزارش آن را به فرمانداری ارايه دهند و شهردار باغملک در ایام نوروز نسبت به تهیه و توزیع کتاب آموزش شهروندی به کلیه خانواده‌های شهرستان اقدام كند.

ترکی‌زاده گفت: یکی از نکات لازم در بحث مطالعه و کتابخوانی ساخت کتابخانه در نقاط مختلف شهرستان می‌باشد که نیاز است  مسؤول برنامه و بودجه فرمانداری در اعتبارات سال آینده برای احداث کتابخانه ها در پارک رسالت صیدون، مرکز شهر و روستاهای فاقد کتابخانه در نظر بگیرد.

در ادامه عبدالرحمن مرادی‌نیا، ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک، با اشاره به اهميت کتابخواني و مطالعه مفيد بر ضرورت نيازسنجي و ايجاد بسترهاي مناسب براي توسعه فرهنگ کتابخواني در بين اقشار مختلف، خانواده‌ها و محيط‌هاي دانش‌آموزي و دانشگاهي اشاره و اظهار كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي جامع شاهد تشويق هر چه بيشتر افراد مطالعه کننده از سوي مسؤولان آموزشي و دانشگاهي باشيم.  

وی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها در فضای مجازی خبر داد و افزود: سامانه book.ir (شبکه کتابخوانان حرفه‌ای) به صورت ماهانه مسابقه‌های کتابخوانی را در عرصه فضای مجازی در حال اجرا دارد و هر ماه به برندگان و شرکت کنندگان هدایایی تعلق می‌گیرد.

مرادی‌نیا از راه‌اندازی نمایه نشریات آنلاین در چهار کتابخانه ارمغان، شهید مصطفی خمینی، شهید صدوقی و شهدای صیدون را از برنامه‌های انجام شده از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان اعلام کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار