تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۸۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«لغو کنسرت یک امر طبیعی شده است»
مردم به موسیقی نیاز دارند. موسیقی واقعا غذای روح است. اگر موسیقی نباشد مردم افسرده می‌شوند موسیقی طرفداران زیادی دارد و وقتی یک کنسرت لغو می‌شود، باعث لطمه‌های مختلف روحی، عاطفی، فکری و اندیشه‌ای فراوانی می‌شود. این‌ها گوشه‌ای از درد دلهای وحید تاج است که با گروه شمس و قمر یک شب فراموش نشدنی را برای علاقه‌مندان به موسیقی سنتی اصفهان رقم زد.

وحید تاج (خواننده دزفولی) درباره اجرا در اصفهان و لغو کنسرت‌ها به ویژه در این شهر گفت‌وگویی  داشته است که در زیر می‌خوانید:

اجرا در اصفهان چطور بود؟

ابتدا باید از مردم اصیل، ‌بافرهنگ و هنردوست اصفهان تشکر کنم. من همیشه افتخار کرده‌‍‍‌ام که در اصفهان کنسرت برگزار کنم، البته باید بگویم برگزاری کنسرت به دلیل هنرمندان متبحر و نامی که این شهر دارد کار مشکلی است. با توجه به اینکه من شب گذشته در تالار وحدت کنسرت داشتم، استقبال بی‌نظیر مردم باعث شد که انرژی بگیرم و هیچگونه خستگی احساس نکنم.

فکر می‌کردید چنین استقبالی از کنسرت شما صورت بگیرد؟

بله. با توجه به سابقه‌ای که از مردم شریف اصفهان می‌شناسم، همیشه حامی هنرمندان بوده‌اند و ما را حمایت کرده‌اند.

با توجه به اینکه حدود یک ماه پیش از برگزاری یک کنسرت جلوگیری شد، شما نگران برگزاری کنسرت خود نبودید؟

به هرحال ما همیشه آمادگی چنین اتفاقی را داریم. این اتفاق یک امر طبیعی شده است، ولی باید ریشه یابی شود و اجازه تکرار چنین اتفاقاتی داده نشود. وقتی وزارت ارشاد مجوز برگزاری کنسرت صادر می‌کند، هیچ ارگان دیگری نمی‌تواند مانع برگزاری کنسرت شود و امیدوار هستم چنین اتفاقاتی در آینده تکرار نشود. نه نگران نبودم. به هرحال هر اتفاقی که ممکن بود، می‌افتاد. یا کنسرت ما برگزار می‌شد یا برگزار نمی‌شد.

وقتی خبر لغو یک کنسرت موسیقی در میان هنرمندان موسیقی پخش می‌شود، آن‌ها چه احساس و تصوری نسبت به شهر برگزار کننده‌ آن کنسرت پیدا می‌کنند؟

ضرر چنین اتفاقی را مردم خواهند دید. مردم به موسیقی نیاز دارند. موسیقی واقعا غذای روح است. اگر موسیقی نباشد مردم افسرده می‌شوند و فرقی هم نمی‌کند که موسیقی در چه ژانری باشد. موسیقی طرفداران زیادی دارد و وقتی یک کنسرت لغو می‌شود، باعث لطمه‌های مختلف روحی، عاطفی، فکری و اندیشه‌ای فراوانی می‌شود. مطمئن باشید مردمی که امشب از سالن کنسرت خارج شدند، تا هفته‌ها شارژ روحی هستند. تا هفته‌ها سرحال هستند، پشت ترافیک بوق نمی‌زنند، بی‌دلیل داد نمی‌زنند و عصبانی نمی‌شوند. این حالت به خاطر تاثیر مثبتی است که موسیقی بر مخاطبان خود می‌گذارد.

نکته جالب این کنسرت، حضور پرشور جوانان بود. به نظر شما در نگاه جوانان ما به موسیقی تغییراتی ایجاد شده است؟

به هرحال دانشگاه‌های ما پر شده از دانشجویانی که موسیقی سنتی آموزش می‌بینند و شما اگر به آموزشگاه‌های شهرهای مختلف سر بزنید این علاقه و توجه به موسیقی سنتی را می‌بینید. پدر و مادرهای ما نسبت به گذشته خیلی آگاهانه‌تر برخورد می‌کنند و خیلی زود استعدادهای فرزندان خود را شناسایی و پرورش می‌دهند. خوشبختانه فضای خوبی در موسیقی ایجاد شده است.

مردم اصفهان برای چه تاریخی منتظر کنسرت بعدی شما باشند؟

با خنده می‌گوید: باید مدتی از این کنسرت بگذرد. خیلی زود. منظورم حداقل یک سال آینده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار