تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۸۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامه سرگشاده مردم آبادان و خرمشهر به رئیس‌جمهور
مردم در برابر برگزاری کنسرت‌های ساختارشکنانه در خوزستان سکوت نمی‌کنند

مردم آبادان و خرمشهر با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار برخورد دولت با طراحان برنامه‌های مبتذل و مجریان کنسرت‌های ساختارشکن در شهرهای مقدس شدند.

تعداد کثیری از مردم آبادان و خرمشهر با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار برخورد دولت با طراحان برنامه‌های مبتذل و مجریان کنسرت‌های ساختارشکن در این شهرهای مقدس شدند.

در متن این نامه که قرار است طی روزهای آینده به نهاد ریاست جمهوری ارسال شود آمده است: ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، اینجا آبادان، جایی که امید از دوردست سوسو می‌زند. شهری که تدبیر، گمشدهٔ دیرین مدیرانش است. خاکی که روشنفکران غرب زده، تبرک قدسی‌اش را نشانه گرفته‌اند سرزمینی که در جای جای تربتش، امامزاده گان عشق آرمیده‌اند (اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله)) و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر کشور پروانه‌وار، گرد شمع وجودشان جمع می‌شوند.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: آری اینجا دروازه ورود عالیترین مکتب بشری (تشیع) به ایران اسلامی است.‌‌ همان تشیع بر آمده از حقایق ناب و مکارم اخلاق ائمه اطهار (س).‌‌ همان مذهب وصیت کننده به دوری از گناه و مکروهات.‌‌ همان نسخهٔ شفابخشی که رسالتش رهاسازی آدم از بند حقارت و مادیات است و این صدای مردم مومن و شهادت طلب آبادان است.

مردم آبادان و خرمشهر در ادامه نامه خود تصریح کردند: مردمی که امام را به عنوان یک روحانی مبارز شیعه برگزیده و به فرمانش به میدان آمدند و به عشق راه و هدف او که‌‌ همان راه انبیاء و اولیاء الهی بود، با دستان خالی اما اعتقادی راسخ، از وجب به وجب این سرزمین دفاع کردند. مردمی که امروز حقارت را بر نمی‌تابند و فرهنگ و هنر را با معنای بی‌بندوباری این روز‌هایش نمی‌پسندند. انسان‌هایی که فرهنگ خلاصه شده در کنسرت‌های ساختارشکن و ناهنجار برایشان بی‌معناست. کنسرت‌هایی که زبان از توضیح فضایش شرم دارد.

در ادامه افزوده شده است: جناب آقای دکتر روحانی؛ اینک که هجمه‌های ناجوانمردانه و فشارهای ضدفرهنگی سهمگین، قصد تاراج ارزش‌های انقلاب اسلامی از دارالشهدای ایران یعنی آبادان قهرمان و خرمشهر سرافراز را دارد شایسته است با مراجعه به سوگندی که برای حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران یاد کرده‌اید و نگاهی به روند مرموز شبیخون فرهنگی دشمنان به ویژه در شهرهای مرزی، استراتژیک و ارزش محور آبادان و خرمشهر، کلید تدبیر خود را برای حمایت امور معنوی - مذهبی و تقویت باورهای انقلابی و اسلامی به کار برید تا امنیت اخلاقی جامعه و سلامت نفس مردمانش به امنیت افزون‌تر مرزی و استراتژیک منتج شود.

مردم آبادان و خرمشهر تاکید کردند: جناب آقای رئیس جمهور؛ امت حزب‌الله آبادان و خرمشهر با طرح پرسش‌هایی دغدغه‌مند و تکلیف محور که در ذیل آمده است مطالبات حقه خود را از حضرتعالی و سایر مسئولان ابراز می‌دارند: ما کاری به درخواست هنجارشکن‌ها از محضر رئیس جمهور عزیز نداریم (همان‌هایی که بعد از روی کار آمدن دولت جدید، به خیال خام خود، دندان طمع برای تکرار وقایع رقت‌بار دوره اصلاحات تیز کرده‌اند) اما همین اندازه می‌دانیم که خانواده‌های هزاران شهید و جانباز و ایثارگر برای حفظ ارزش‌هایی که هستی خود را به خاطر آن‌ها تقدیم امام و انقلاب نمودند امروز از همیشه نگران‌ترند. حال در چنین شرایطی این مردم از چه کسی جز رئیس جمهور ولایتی و مردمی که یک شخصیت روحانی و شاگردی از شاگردان مکتب امام جعفرصادق (ع) است انتظار یاری و حمایت داشته باشند؟

آقای دکتر؛ با فرض اینکه رحمانیت نظام به معنای مهلت دادن به معاندان انقلاب و روشنفکران زاویه‌دار با ارزش‌های دینی تعبیر شود (که امری اساساً مردود است) در چنین شرایطی جلوهٔ رحیمی مورد انتظار دوستداران و علاقمندان به حکومت اسلامی چگونه تحقق می‌یابد تا آلات گناه، به تدریج زنان عفیف و مردان غیرتمندش را در خود نبلعد؟

مردم آبادان و خرمشهر افزودند: چگونه می‌توان فرهنگ را منحصراً در کنسرت (که یک امر وارداتی است) خلاصه کرد؟ آیا بهتر نیست به جای هزینه‌های گزافی که در این راه حیف و میل می‌شود تا سودش به جیب مافیای ثروت برود، به توسعهٔ ورزش، تقویت هنرهای اصیل ایرانی، پرورش استعدادهای قرآنی و مذهبی و تربیت نابغه‌های علمی اختصاص داد؟ آیا اگر فرهنگ جامعه اسلامی قربانی بازی‌های سیاسی و خواسته‌های شهوانی عده‌ای منفعت طلب شود و متدینین سکوت کنند و بی‌تفاوتی در پیش گیرند به شهدا و آرمان‌های متعالی امام خیانت نشده است؟

در ادامه این نامه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور؛ اسلام دینی است که به شادبودن توجه ویژه دارد و ما نیز معتقدیم باید نظام و مسئولان زمینه شادی شهروندان را فراهم کنند. اما آیا دین با گناه موافق است و از من و شمای مسلمان خواهد پذیرفت در مقابل منکراتی که به بهانهٔ شادی رخ می‌دهد بی‌توجه باشیم و با امر به معروف و نهی از منکر جلوی ارتکاب مفسده‌های عمومی را نگیریم؟

در ادامه خاطرنشان شده است: جناب آقای رئیس جمهور؛ حضرتعالی در سفر به آبادان و خرمشهر و اعلام منطقه آزاد شدن این دو شهر، موجی از شادی و امید را در دل مردم به وجود آوردید. سوال اینجاست شما چه اقدامی جز دادن روحیه امید و نشاط به جامعه دادید که اینچنین مردم را خرسند کرد؟ آیا به وسیلهٔ خدمت صادقانه، گشایش در امور زندگی، رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و برطرف شدن فقر از چهرهٔ آبادان و خرمشهر، شادی واقعی آن‌ها محقق نخواهد شد؟

این نامه افزوده است: - یاور صادق رهبرمعظم انقلاب - جناب آقای روحانی؛ آیا اکنون که رسانه‌های معاند نظام مانند بی‌بی سی فارسی، من و تو و بالا‌ترین به حمایت از جریان داخلی مدعی روشنفکری موضع گرفتند و خواستار برگزاری کنسرت‌های ساختارشکنانه در آبادان هستند، ماهیت هدف اینگونه افراد برای شما و سایر مسئولان انقلابی روشن نشده است؟ جناب آقای دکتر حسن روحانی، آیا تجربه دین التقاطی اسلامی – آمریکایی در کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس و سقوط مرگبار معنویت و نفوذ فرهنگ‌های غربی مفسده ساز در آن کشور‌ها نباید مایهٔ هشدار جدی به مسئولان و مردم ما بوده، از وضعیت فرهنگی و دینی کشور مراقبت بیشتری کنیم تا به عواقب ذلت بارشان دچار نشویم؟

مردم آبادان و خرمشهر خاطرنشان کرده‌اند: جناب آقای رئیس جمهور؛ ما امضاکنندگان ذیل، از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان، بسیجیان، طلاب، دانشجویان، بازاریان و اصناف، انجمن‌های فرهنگی و هنری، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهنگیان، جامعهٔ کارگران، جامعهٔ زنان و اقشار مختلف شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ضمن محکومیت برپایی مراسماتی چون کنسرت‌های ساختارشکنانه و موهن، خواستار برخورد جدی دولت محترم و وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسببین اجرای اینگونه برنامه‌های ضدفرهنگی در شهرهای مقدس آبادان و خرمشهر بوده و اعلام می‌داریم: فرزندان معنوی امام در این دو شهر، هرگز اجازه نخواهند داد حرمت این مکان‌های معنوی به وسیله کسانی که در صدد هستند با مافیای ثروت و سیاست به مقاصد پلید خود برسند، لکه‌دار شود.

در پایان به خود و مسئولان کشور اسلامی متذکر می‌شویم که ملت شیعه به حضور نورانی صاحب العصر والزمان (عج) حضرت مهدی (ارواحنا فداه) معتقد است و وجود پربرکتش را ناظر بر رفتار و تصمیمات بشریت می‌داند. لذا صراحتا اعلام می‌داریم از هر اتفاق نامبارکی که بخواهد ساحت فرزند زهرای اطهر (س) را مورد جسارت قرار دهد گذشت نخواهیم کرد و تا پای جان در برابر آن خواهیم ایستاد.

شایسته است مسئولان جمهوری اسلامی و شخص روحانی و وارسته رئیس جمهور محترم این مهم را مورد توجه خویش قرار داده و با احساس تعهد افزون‌تر نسبت به آرمان‌های دینی و انقلابی، از رنجش خاطر قلب نازنین امام حاضر (عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای (مدظله) پرهیز کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار