تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان دزفول
پیکر حجت‌الاسلام فارغ دزفولی تشییع شد
پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سید مصطفی فارغ دزفولی نماینده مردم دزفول در دوره‌های دوم و سوم مجلس صبح امروز با حضور مردم و مسئولان دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

  مرحوم «حجت‌الاسلام سید مصطفی فارغ دزفولی» نماینده مردم دزفول در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه سیزدهم اسفند ماه سال جاری به علت عارضه بیماری در سن 81 سالگی دنیای فانی را وداع کرد.

تشییع پیکر این عالم روحانی ساعت 9 صبح از درب منزل ایشان با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان به طرف آرامگاه کاشفیه انجام گرفت.

مراسم ترحیم وی امشب از ساعت 20 تا 22 در مسجد امام خمینی(ره) دزفول برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهر و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال این عالم ربانی و مجاهد نستوه را تسلیت گفتند.

  این روحانی عالیقدر در سال 1311 در دزفول در بیت آیت‌الله فارغ دزفولی به دنیا آمده که پدرش از اجله و خطبای بزرگ بوده و از نظر معنوی محبوبیتی زیادی در قلوب مردم این شهر داشته است.

آن مرحوم به مقام اجتهاد نائل شده و از طبع شعر غراثی در حوزه مراثی برخوردار بودند.

مرحوم حجت‌الاسلام سید مصطفی فارغ با 27 واسطه به باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع) متصل شده و در سن شش سالگی در مکتبی که در آن زمان تقریبا به صورت ملی اداره می‌شد وارد شد و دوران ابتدایی تا مقطع دیپلم را با شرکت در امتحانات متفرقه سپری کرد.

آنگاه دروس علوم حوزوی را در محضر مراجع عالیقدر دزفول همچون مرحومین آیت‌الله سید اسدالله نبوی، آیت‌الله آقا شیخ محمدعلی معزی، آیت‌الله شیخ منصور سبط شیخ انصاری آموخت و چندی نیز از محضر درس آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله گلپایگانی برخوردار شد.

وی در دوران مبارزات نهضت اسلامی با ورود به حوزه مسائل سیاسی، ضمن شرکت در فعالیت‌های ضد رژیم شاهنشاهی، فشارها و رنج‌های فراوانی را تحمل کرد.

آن مرحوم در دوره‌های دوم و سوم قانون‌گذاری به مدت هشت سال در سمت نمایندگی مردم فهیم دزفول در مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه کرد.

وی همچنین در هشت سال دوران دفاع مقدس در ضمن همراهی با رزمندگان، یکی از فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و به ابوالشهید لقب گرفت.

از تالیفات مرحوم حجت‌الاسلام فارغ دزفولی می‌توان به «آرامش بخش دل و جان در فقدان عزیزان و فرزندان» که ترجمه و نگارش کتاب نفیس مسکن الافواد فی فقد الاجه و الاولاد مرحوم شهید ثانی مولف کتاب شرح لمعه بوده و به زیور چاپ آراسته شده اشاره داشت.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خلیل عالمی سعید
|
Finland
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
4
اینجانب مراتب تسلیت خود و همکاران فرزند برومندشان در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان (ملاثانی) به بازماندگان آن بزرگمرد خدوم تسلیت عزض نموده از خداوند برای ایشان علو درجات و مغفرت آرزومندیم.
:
:
:
آخرین اخبار