تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در یک دیدار دوستانه رقم خورد؛
شکست شاگردان کی‌روش/ ایران از پس ماکت نیجریه بر نیامد

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند، 9 ماه پس از صعود به این مسابقات اولین دیدار تدارکاتی خود را برابر گینه برگزار کرد و با شکست زمین را ترک کرد.
شکست ایران در اولین دیدار تدارکاتی/ شاگردان کی‌روش از پس ماکت نیجریه بر نیامدند تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل آماده می کند، در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در این رویداد بزرگ عصر امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی گینه رفت که در پایان با نتیجه 2 بر یک مغلوب این تیم آفریقایی شد. تک گل ایران در این بازی توسط رضا قوچان نژاد به ثمر رساند.

تیم ملی فوتبال ایران که از حمایت اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی برخوردار بود بازی را با میل تهاجمی بیشتری آغاز کرد اما هماهنگی های لازم برای حملات زهردار بین بازیکنان ایران وجود نداشت و در 10 دققه ابتدایی صحنه خاصی را شاهد نبودیم. با گذشته دقایقی از زمان بازی شاگردان کی روش بیشتر از مهمان آفریقایی خود نبض بازی را در اختیار گرفتند و در دقایق 28 و 29 توسط اشکان دژاگه و قاسم حدادی فر دروازه حریف را با خطر مواجه کردند که در هر دو صحنه دروازه بان حریف نمایش قابل قبولی داشت؛ اشکان دژاگه در دقیقه 28 با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه گینه تلاش کرد اولین گل بازی را به ثمر برساند که واکنش دیدنی دروازه بان گینه مانع از فروپاشی دروازه این تیم شد و در ادامه ارسال کرنر به دست آمده از این شوت روی پای حدادی‌فر فرود آمد که ضربه دیدنی این بازیکن را هم دروازه‌بان گینه با واکنشی دیدنی دفع کرد.

بعد از این دو صحنه ملی پوشان کشورمان بیشتر قصد حفظ و چرخش توپ در مرکز زمین و نزدیک شدن به دروازه حرف را داشتند اما این بازیکنان گینه بودند که در دو دقیقه به دو گل رسیدند. در دقیقه 34 کیوین کنتانت شوت نه چندان محکمی را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ایران زد که توپ از زیر دستان دنیل داوری عبور کرد و به تور دروازه چسبید.


شکست شاگردان کی‌روش در نخستین دیدار تدارکاتی/ ایران از پس ماکت نیجریه بر نیامد +فيلم

در حالی که اشتباه داوری شوک بدی را به تیم ایران وارد کرده بود و هنوز بازی به روال دقایق قبل برنگشته بود، در دقیقه 36 ابراهیم ترائوره یک بار دیگر داوری و تیم ایران را غافلگیر کرد و از پشت محوطه جریمه با شوتی دقیق و محکم برای دومین بار دروازه ایران را باز کرد. در این صحنه هم دنیل داوری تنها یک نظاره گر بود و نتوانست برابر این شوت واکنشی نشان دهد.

پس از این دو گل ملی پوشان ایران سعی کردند به دروازه حریف نزدیک شوند اما ناهماهنگی آنها بیشتر از آن بود که بتوانند به گل برسند تا نیمه نخست با همان دو گل به اتمام برسد.

با آغاز نیمه دوم شاگردان کی روش بر بازی مسلط شدند و در دقیقه 47 بود که شوت جهانبخش می رفت تا فاصله را به یک گل برساند اما ضربه او پس از برخورد با تیرک دروازه گینه راهی اوت شد و تنها دو دقیقه زمان لازم بود تا رضا قوچان نژاد با شوتی سنگین تلاش کند ایران را به گل نخست برساند اما ضربه او را دروازه بان گینه با واکنشی به موقع در آغوش خود جمع کرد تا حساب کار همچنان دو بر صفر به سود گینه باقی بماند.

با این حال تیم ملی ایران در دقیقه 55 به گل رسید. پاس دژآگه در داخل محوطه جریمه گینه با از خودگذشتگی جهانبخش همراه شد تا قوچان‌نژاد با ضربه بغل پای فنی خودش ایران را به گل نخست برساند.

شکست شاگردان کی‌روش در نخستین دیدار تدارکاتی/ ایران از پس ماکت نیجریه بر نیامد +فيلم

در ادامه این دیدار در دقیقه 70 ارسال خسرو حیدری برای جواد نکونام با ضربه سر خوب کاپیتان ایران همراه شد اما ضربه او با اختلافی ناچیز راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد دژاگه در داخل محوطه جریمه گینه صاحب فرصتی مناسب شد که ضربه اش را دروازه‌بان گینه در آغوش خود گرفت.

در ادامه تلاش های شاگردان کی روش برای تغییر نتیجه بی نتیجه ماند تا کارلوس کی روش پنجمیش شکست خود را با تیم ملی ایران تجربه کند. ایران با سرمربیگری کی‌روش از تیم‌های عمان، آلبانی، ازبکستان و لبنان شکست را پذیرفته است.

شکست شاگردان کی‌روش در نخستین دیدار تدارکاتی/ ایران از پس ماکت نیجریه بر نیامد +فيلم و تصاویر

ترکیب تیم ملی ایران:

دانیال داوری (علیرضا حقیقی 77)، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، مجتبی جباری (علیرضا جهانبخش 45)، مسعود شجاعی (خسرو حیدری 45)، اشکان دژاگه (کریم انصاری‌فرد 86)، قاسم حدادی‌فر، رضا قوچان‌نژاد، پژمان منتظری (مهرداد بیت‌آشور 45)، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی.

:
:
:
آخرین اخبار