تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۵۸۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس شورای شهر اهواز خواستار شد :
انجام آبخیزداری در حاشیه های بالادست کارون
رییس شورای شهر اهواز در مراسم مشترک جشن درختکاری گفت: متاسفانه در کلانشهر اهواز با معضل عدم انجام آبخیزداری در کنار رودخانه کارون در مناطق بالادست و کمبود فضای سبز شهری مواجه هستیم.

رامی علاسوند مقدم در این مراسم که روز پنج شنبه(15 اسفندماه) در محل کمربند سبز اهواز با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، اظهارکرد: در اهواز با دو معضل و مناقشه رو به رو هستیم که یکی بحث آبخیزداری در کنار رودخانه و دیگری بحث فضای سبز است. متاسفانه عادت شده انجام همه کارها در این زمینه را از شهرداری می خواهند؛ شهرداری تنها نسبت به شهروندان و مردم تعهد دارد. اهواز در بحث فضای سبز و درختکاری آنقدر بحران دارد که اگر شهرداری بخواهد در جاهای دیگری سرمایه گذاری کند، چون بیت المال است باید بابت آن پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: 35 درصد ریزگردها در گردوغبارهای محلی، منشا خارجی دارد و 65 درصد مابقی داخلی است و از سمت غرب استان نشات می گیرد؛ چون در این مناطق زمین های رملی وجود دارد. در کنار آن طولانی ترین جنگ کشور در این استان به وقوع پیوسته و در این جنگ از سلاح های غنی شده استفاده شده و امروزه شاهد تاثیر این عوامل در ریزگردها هستیم.

رییس شورای شهر اهواز گفت: جا دارد از شهرداران و شوراهای قبلی تشکر کرد که در کنار رودخانه کارون فضای سبزی خوبی را ایجاد کردند اما چون در مناطق بالادست کارون، آبخیرداری انجام نشده، این رودخانه به فاضلاب تبدیل شده است و نمای خود را از دست داده است.

علاسوند مقدم افزود: لایروبی کردن رودخانه شاید یک مسکن باشد ولی به عنوان یک استراتژی محسوب نمی شود. اگر نتوانیم در بالادست رودخانه آبخیزداری انجام دهیم و فضای سبز ایجاد کنیم تا مانع فرسایش خاک شود، شاهد این خواهیم بود که رودخانه هر سال به لایروبی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: 35 تا 40 درصد هزینه هایی که مردم پرداخت می کنند، صرف ایجاد فضای سبز و بیشتر از آن هزیته نگه داری از فضای سبز می شود که نیاز است این به گوش مسئولان برسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار