تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۵۸۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمهور برخی تخلفات فرهنگی را رسیدگی کند ؛
خریدکالای خارجی،خدمت به اقتصادبیگانگان است
امام جمعه آبادان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: خرید جنس خارجی یعنی خدمت به اقتصاد کشورهای بیگانه و نابود کردن اقتصاد داخلی کشور است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه آبادان ضمن دعوت مسلمانان به رعایت تقوا و مروت را توسط مسلمین یک امر واجب دانست و اظهار کرد: مومنان باید به حال خویشاوندان خود رسیدگی کنند و در حق آنان احسان ورزند.

وی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) از مقام شامخ آن بزرگوار و خطیب شرح دشت کربلا تجلیل کرد و ادامه داد: زینب کبری (س) کسی بود که نماز شام غریبان را با آن حال زار خود نشسته خواند ولی ترک نماز نکرد و در راه احیا و ابقا دین مبین اسلام گام‌های بلندی برداشت.

امام جمعه آبادان با اشاره به روز پرستار تصریح کرد: باید از مقام شامخ سپید پوشان دلسوز جامعه نیز تجلیل کرد و از مسئولان مرتبط امر درخواست رسیدگی به مشکلات این عزیزان را دارم و از این قشر زحمت کش نیز خواستارم تا رفتار زینبی را در رفتار و زندگی و کار خود پیشه کنند.

ابراهیمی‌پور به روز 22 اسفند سالگرد تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل اشاره کرد و ابراز داشت: استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا رقم خورده است و شهدا بودند که اسلام و انقلاب را بیمه کردند و به برکت هزینه کردن خون‌های این عزیزان است که از پس انداز آن خون‌ها امنیت و آسایش امروز ما رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در آبادان تاکید کرد: کسانی هستند که می‌خواهند به نام شهدا و ارزش والای آنان خدشه وارد کنند، و نام آنها را در جامعه کم رنگ نشان دهند، ملت نباید اجازه چنین هتاکی‌هایی به این گرو‌ها و افراد دهند.

خطیب جمعه آبادان ضمن انتقاد شدید از نحوه عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نشان دادن ارزش والای شهدا به نسل‌های جدید ما اشاره کرد: اغلب برنامه‌های صدا و سیما مملو شده از فیلم‌های بی‌محتوا و دلالت بر موضوعات عاشقانه که جز به انحراف کشاندن افکار جوانان هدفی ندارد، این نهاد از پوشش و پخش ارزش‌های شهدای گرانقدر ما و بزرگانی چون همت‌ها و باکری‌ها و خرازی‌ها چشم پوشانده و فقط در فکر سرگرم کردن جوان‌ها به فیلم‌ها و برنامه بی‌محتوا کم و مخاطب است.

وی ضمن درخواست از رییس جمهور برای رسیدگی به برخی تخلفات فرهنگی صورت گرفته در کشور و مشخصا استان همدان خاطر نشان کرد: از ریاست محترم قوه مجریه درخواست داریم تا نسبت به اقدامات هنجارشکنانه و توهین به مقدسات ملت شریف ایران واکنشی جدی نشان دهد تا بار دیگر شاهد اینگونه موارد خلاف مقدسات جامعه نباشیم.

ابراهیمی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مسئله اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: رهبری در بیانات خود اشاره کردند که اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود که ملت تحت فشارهای بین المللی نیز به پیشرفت و شکوفایی برسد، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد علمی و اسلامی، یعنی اقتصادی که صنایع عمومی را گسترش می‌دهد و بخش کشاورزی را تقویت می‌کند.

امام جمعه آبادان ضمن دعوت نمازگزاران، شهروندان و ملت ایران به خرید و استفاده از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: خرید کالای خارجی یعنی خدمت به اقتصاد کشورهای بیگانه و نابود کردن اقتصاد داخلی کشور، پس بیایید از تولیدات داخلی حمایت کرده و کالای ایرانی را مصرف کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار