تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۵۸۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد خوزستان خبر داد ؛
فعالیت یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در خوزستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: قریب به یک هزار مسجد در خوزستان دارای کانون فرهنگی هنری است.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر ظهر پیش از خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی این کلانشهر برگزار شد در جمع نمازگزاران اهوازی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: نقش حضرت زینب(س) در نشر، تبیین و تحکیم نهضت سید الشهدا بی‌بدیل و کم نظیر است.

وی ادامه داد: اگر رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و صبر و استقامت این بانوی حکیمه نبود بخش عمده‌ای از زوایای اثرگذار نهضت امام حسین (ع) در کربلا دفن می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: امروز زنان جامعه ما باید در رابطه با معارف کربلا، ائمه اطهار، اهداف شهدای هشت سال دفاع مقدس و جهاد ایثارگرانه ملت ایران از حضرت زینب (س) الگوگیری و این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی به 18 اسفند ماه روز احداث کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 71 اشاره کرد و گفت: در این روز یک مجموعه فرهنگی فعال برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی جوانان دختر و پسر مسجدی در کشور تصویب شد.

سپهر با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی کشور است، اذعان کرد: از بدو تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، ائمه جمعه و جماعات نقش محور و مهمی را به عنوان یک ناظر دلسوز و کار‌شناس فرهنگی داشته‌اند.

وی به سفارش مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این کانون‌ها، به عنوان نهادی برای پاسخگویی به شبهات دینی و افزایش بصیرت دینی و سیاسی در مساجد نقش بی‌نظیری ایفا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که می‌تواند منویات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت فرهنگی مومنان برای قشر جوان را تامین کند کارهای فرهنگی و هنری در مساجد است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد مقدس در خوزستان نسبت به شاخص‌های کشوری جلو‌تر است، اذعان کرد: براساس سیاستگذاری‌های کشور حداقل باید یک سوم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری باشد.

سپهر با بیان اینکه از 6 هزار مسجد خوزستان قریب به یک هزار مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری هستند اظهار کرد: این کانون‌ها از امکانات فرهنگی، کتابخانه تخصصی و عمومی، امکانات ورزشی و فعالیت‌های فرهنگی روز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه 10 کانون تخصصی دیجیتالی در خوزستان داریم، تصریح کرد: در خوزستان بیش از 75 هزار عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: در تابستان نزدیک به 80 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند و 12 هزار نفر نیز در قالب اردوهای درون استانی و برون استانی با معارف اهل بیت(ع) و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: امروز در در مقابل جنگ نابرابر فرهنگی دشمن در عرصه‌های نرم‌افزای و سخت افزاری قرار داریم که با ایجاد شبهات دینی و فرهنگی سعی در ایجاد فاصله بین روحانیت و جوانان دارند.

وی اضافه کرد: مساجد جوانان با استعداد و با بصیرت را تربیت می‌کند و در برابر جنگ فرهنگی دشمنان برای دین، انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب نیروهای فرهیخته فرهنگی تربیت می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار