تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كوتاه شدن دست زمين‌خواران از اراضي باغملك
فرماندار باغملک از تشکیل کارگروهی برای حفاظت از اراضی محلی و منابع ملی اين منطقه به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد.

 جهانگیر هدایتی اظهار كرد: با توسعه یافتن و ایجاد خدمات آب‌رسانی و برق‌رسانی و رونق رفت‌وآمد در منطقه گردشگري "امامزاده عبدالله" شهرستان باغملك، عده‌ای از سودجویان اقدام به تصرف این مناطق دارای پوشش جنگلی و فروش آنها كرده و خریداران نیز پس از خرید زمین، جنگل‌ها را تخریب و شروع به ساخت و ساز می‌کردند.

وی ادامه داد: فرمانداری باغملک با تشکیل کارگروه حفاظت از اراضی محلی و منابع ملی با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر نهادها علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با افراد سودجو و زمین‌خوار نیز برخورد خواهد كرد.

فرماندار باغملک توضیح داد: در راستای جلوگیري از تصرف غیرمجاز اراضی، زمین‌هایی که قابلیت ساخت و ساز دارند به بنیاد مسکن داده شده و با دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق نیز هماهنگ شده است که هیچ انشعابی را بدون استعلام از سازمان منابع طبیعی اختصاص ندهند.

وی با اشاره به اولویت واگذاری اراضی به مالکین عرفی، تصریح کرد: مالکین عرفی، عشایری هستند که در حین کوچ، زمینی را درخت‌کاری کرده یا اقدام به پاک‌سازی آن از سنگ‌ها و اقداماتي از اين دست نموده‌اند. بدین ترتیب علی‌رغم این‌که زمین قانونا متعلق به شهرداری است ولي عرفا، اين عشاير مالک آن زمين محسوب می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار