تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی خبرداد :
اجراي فرهنگ ترافیکی از ابتداي 93 در خوزستان
استاندار خوزستان گفت: برنامه‌ریزی شده از اوایل سال 93 یک فرهنگ عمومی ترافیکی در سراسر استان اجرا شود.

عبدالحسن مقتدایی در مانور ایمنی راه‌ها که امروز، 17 اسفندماه برگزار شد، اظهارکرد: اگر در حوزه جاده‌ها دو عمل پیشگیری و درمان را کنار هم قرار دهیم از ابتدا و انتهاي جاده یک مرحله پیشگیری و یک مرحله درمان اجرا خواهد شد.

وی افزود: بدون شک اقدامات مرحله پیشگیری هزینه کمتری دارد و با اقداماتی همچون آموزش، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نظارت پلیس می‌توان از بروز تصادفات پیشگیری کرد.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: همه علائم هشداردهنده که امکان یک رانندگی ایمنی را فراهم کنند از جمله موارد ضروری جاده‌ها است و باید بتوان با مدیریت صحیح جاده و بسیج نیروها و امکانات، ایمنی جاده‌ها را تامین کرد.

مقتدایی ادامه‌داد: هم‌اکنون تمام امکانات در جهت ایمن‌سازي راه‌ها فراهم است اما باز هم شاهد بروز حوادث زیادی هستیم که این امر وجود نواقصی از جمله خطای انسانی را نشان می‌دهد که با تاکید بر آموزش می‌توان در نهایت به یک فرهنگ ترافیکی عمده و همراه با نظم و انضباط وسیع رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: باید در سراسر استان فرهنگی مشاهده شود که برآیند یک فرصت مشترک از تمام زیبایی‌ها و خوبی‌های استان باشد و مهمان‌هایی که وارد استان می‌شوند این فرهنگ را مشاهده و لمس کنند.

استاندار خوزستان عنوان‌کرد: با اجرای این مانور اعلام می‌کنیم که همه چیز برای اجرا به پول احتیاج ندارد؛ درست است که در بخش سخت‌افزاری نیازمند اعتبار هستيم اما با این وجود 75 درصد با مانور با همکاری و مدیریت صحیح تمام سازمان‌های ذیربط اجرا شده که بدون اجرای آن بودجه مورد نیاز تامین نمی‌شد.

مقتدایی تاکیدکرد: مشکل سوخت خودروهای امدادی و پلیس راه طی ایامی که مسافرت زیاد است بايد حل شود و برای این خودروها محدودیت و سهمیه‌بندي درنظر گرفته نشود.

وی خاطرنشان‌کرد: با ایمنی راه‌ها آسایش شهروندان استان و همه کسانی که به این استان مسافرت می‌کنند فراهم خواهد شد و در نظر داریم این ایمنی در تمام طول سال ادامه یابد.

همچنین احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز در این جلسه اظهارکرد: این مانور حاصل برگزاری 12 جلسه با حضور استاندار بوده و سازمان‌هایی چون راه و شهرسازی، هلال احمر، نیروی انتظامی و حمل و نقل و پایانه‌ها در اجرای آن همکاری دارند.

وی افزود: به هیچ عنوان نباید بحث ایمنی راه‌ها را تنها در ایام عید نوروز اجرا کرد و در تمام طول سال باید بستر مناسبی برای ایمنی راه‌ها فراهم کرد. همچنین سعی می‌کنيم در خوزستان نیز ایمنی جاده‌ها را ارتقا دهيم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: حدود 20 درصد حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان انجام می‌شود و این امر بر اين تاكيد دارد كه باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود و تنها نباید در ایام نوروز ایمنی راه‌ها را مدنظر قرار داد، هر چند که این ایام تلاش و همت بیشتری می‌طلبد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار