تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان:
دانشگاهیان نسخه‌های اقتصاد مقاومتی را به روز ارائه دهند
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی متکی به توانایی، دارایی، باورهای ملی است و می تواند کشور را در عرصه ایستادگی در برابر فشارها و زیاده خواهی‌های مستکبران عالم مقاوم کند.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی را استمرار نسخه اقتصادی امام خمینی(ره) برای نظام عنوان کرد و اظهارداشت: اگر اندیشه های اقتصادی امام(ره) را مطالعه کنید و دغدغه‌های ایشان را در حوزه اقتصاد ببینید متوجه خواهید شد که اقتصاد مقاومتی ادامه و استمرار مسیری است که امام خمینی(ره) برای اقتصاد نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرده بود.

وی با بیان این که پس از پایان جنگ تحمیلی مدیران در بازگرداندن اقتصاد کشور به شرایط عادی دچار اشتباه شدند افزود: پس از پایان دوران 8 ساله دفاع مقدس، مسأله بازگشت وضعیت اقتصاد کشور به شرایط عادی با واردات و مصرف گرایی آمیخته شد در حالی که مصرف گرایی شرایط مفیدی را برای پیشرفت اقتصاد جامعه ایجاد نمی کند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به این که مصرف گرایی برگرفته از نسخه اقتصاد غربی است، گفت: اگر جامعه بتواند در اقتصاد متکی به خود بوده و تولیدات برتری داشته باشد می تواند از تولیدات خود مصرف کند؛ اما افزایش مصرف گرایی به ویژه در آنجایی که این افزایش شما را دچار وابستگی کند به یقین نسخه مناسبی نیست.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان در ادامه به پیام های امام در مقطع زمانی پس از جنگ تا رحلت ایشان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از نکاتی که در پیام های امام وجود دارد این است که انقلاب اسلامی پیام آور الگوی جدیدی برای بشریت بوده و دولت جمهوری اسلامی باید در تحقق این رسالت نقش خود را با تأمین رفاه مردم ایفا کند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در جای دیگری خطاب به مردم گفته اند که ملت شریف ایران مبادا در مسیر حصول رفاه به مسؤولان و دولت مردان فشار بیاورید که آنها ناگذیر شوند برای تأمین این رفاه از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی کوتاه بیایند و این چیزی است که مورد غفلت قرار گرفت، تا این که مشاهده شد برخی مسؤولان مطرح کردند که وارد می کنیم، می خریم و مصرف می کنیم.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: ما حامل پیامی برای دنیای امروز هستیم و آرمان هایی را مطرح کردیم که به سبب آنها در معرض ضربه قرار گرفتیم به گونه ای که به گفته مسؤولان جهانی تحریم هایی که در این چند سال نسبت به ایران گرفته شد در 100 سال گذشته نظیر نداشته اسنت.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با اشاره به سکان داری رهبر معظم انقلاب و تیز بینی ایشان در امور مختلف گفت: در حوزه اقتصادی به سبب این که مقام معظم رهبری مشاهده کردند که اگر سطح مصرف گرایی بالا برود و واردات ما افزایش پیدا کند دشمن می تواند از این نظقه به ما فشار وارد آورد، نسبت به ایجاد اقتصاد مقاومتی تأکید بسیاری دارند.

وی درباره ویژگی های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که متکی به توانایی، دارایی، باورهای خود و کاملا آماده برای ایستادگی در برابر فشارها و زیاده خواهی های مستکبران عالم باشد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که باید ظرفیت های جدیدی در حوزه اقتصاد تعریف شوند افزود: خداوند متعال به برکت اهل بیت(ع)، به این جغرافیا و نقطه از منظومه هستی همه آنچه را که به دیگران به صورت تفکیک شده داده در ایران به شکل یک جا بخشیده و کافی است اراده ملی و خود باوری وجود داشته باشد تا بتوان عظمت اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا ثابت کرد.

برای دفاع از انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها روحیه جهادی داشت

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که برای دفاع از انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها روحیه جهادی داشت گفت: در حوزه علم دیدیم که مقام معظم رهبری مسأله جهاد علمی را مطرح کردند و پس از آن جهش علمی بزرگی در کشور به وجود آمد و چشم دنیا را به ایران خیره کرد.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با اشاره به گفتمان مقام معظم رهبری در مدت 25 سال رهبری ایشان و تأکید بر روحیه انقلابی و جهادی داشتنه افزود: در پیام شفاهی که رهبر معظم انقلاب چند روز پیش به انجمن های اسلامی دادند، نوشتند که سلام مرا به فرزندان انقلابی ام برسانید؛ این تعابیر در زمانی به کاربرده شده که مسؤولان اجرایی کشور تمایل دارند ادبیات عمومی کشور را به ادبیات آرام و فانتزی تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در گفتمان برخی از مسؤولان اجرایی کشور اگر دقت کنید هیچگونه واژه انقلابی و کلمه ای که به جایی از عالم بر بخورد نیست.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: در چنین فضایی مقام معظم رهبری می گوید که سلام مرا به فرزندان انقلابی ام برسانید، نظام سلطه را با همه زوایای و پیدا و پنهانش بشناسید، حرکت های جهاد گونه را افزایش دهید و عبور از مقطع کنونی به بصیرتی عمار گونه و استقامی مالک اشتر وار نیاز دارد.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همه تلاش خود را می کنند تا شعله انقلاب و روحیه جهادی زنده بماند، بیان داشت: در عرصه اقتصاد مطلبی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که چون میل انسان به رفاه، مصرف و آسودگی به سرعت موتور جهادی را خاموش می کند باید توجه داشت که اشتغال به امور دنیا ما را از مسیر اصلی منحرف نکند.

نخبگان باید مبانی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به گسترده شدن تبلیغات کالاهای مختلف در رسانه ها گفت: اقتصاد مقاومتی با این حجم بالای تبلیغ مصرف در رسانه های عمومی کشور قابل جمع نیست و نخبگان باید با پرهیز و اجتناب از مصرف گرایی مبانی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه را نهادینه کنند.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر این که تنها نسخه ای که می تواند اقتصاد ما را واکسینه کند، اقتصاد مقاومتی است افزود: باور این نکته که این نسخه برای اقتصاد ما شفا بخش است، مانند بیماری که باور کند نسخه طبیب درمان کنند خواهد بود می تواند سرعت شکل گیری این اقتصاد را افزایش دهد.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه به عنوان مجموعه نخبگان جامعه باید مسؤولیت ها و وظایف خود را با ایجاد فرهنگ سازی انجام دهند، اظهارداشت: همان گونه که نخبگان در دوره ای و در فضای عمومی بحث کنترل جمعیت را مطرح کردند به گونه ای که کار به جایی کشیده شد که اگر زنی سه بچه می آورد باید با سرافکندگی می گفت 3 بچه دارم، در زمینه اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام شفیعی از متخصصان اقتصادی در دانشگاه ها خواست تا نه تنها درباره فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نسخه هایی را ارائه کنند که وابستگی ما کم شود، بلکه تولید افزایش یابد و عرصه تولید ما متناسب با شرایط روز شود.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان در پایات تأکید کرد: پیش از مسؤولان اجرایی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها مسؤول هستند.
:
:
:
آخرین اخبار