تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۸۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف تشخیص و اداره بیماری سل ؛
کنفرانس آنمی سیکل سل درخرمشهر برگزارشد
کنفرانس یکروزه کم‌خونی با هدف تشخیص و اداره این بیماری در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خرمشهر برگزار شد.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر پیش از ظهر امروز در کنفرانس یکروزه کم‌خونی که با هدف تشخیص و اداره این بیماری در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شیوع کم‌خونی سلول داسی (SCA) در منطقه به دلیل ازدواج‌های فامیلی بالاست.

علی نشاط افزود: هدف از بر گزاری این کنفرانس، یادآوری اندوخته‌های پزشکان عمومی و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان و شیوع بالای کم‌خونی سلول داسی (SCA) در منطقه و مراجعه زیاد بیماران به مراکز بهداشتی درمانی و برخورد پرسنل بهداشتی درمانی با بیماران ذکر شده است.

وی ادامه داد: اغلب بیماران مبتلا به سیکل سل از مشکلات مشترکی رنج می‌برند، اما ممکن است نحوه برخورد آنها با بیماری متفاوت باشد، به عنوان مثال برخی از کودکان مبتلا به سیکل سل، با درد ناشی از این بیماری مقابله می‌کنند، اما برخی دیگر ممکن است همان مقدار درد را با مشقت بیشتری تحمل کنند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به سیکل سل و اطرافیان آنها باید نحوه کنار آمدن با این بیماری را بیاموزند و اگر این امر تحقق پیدا کند، تحمل مشکلات ناشی از این بیماری راحت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیاتی در مورد بیماری سل بیان کرد: سیکل سل یک بیماری ارثی است، به عبارت دیگر به وسیله ژن‌ها از والدین به فرزندان منتقل می‌شود.

نشاط اضافه کرد: ژن‌ها الگوهای بدن، برای رشد و نمو هستند، هر کدام از ما یک جفت ژن برای رنگ چشم، قد، نوع گروه خون و دیگر خصوصیات همچون نوع هموگلوبین داریم.

وی با اشاره به مراقبت‌های پزشکی در خصوص بیماری سل گفت: یافتن پزشک با تجربه در درمان بیماری سیکل سل و ملاقات منظم با پزشک، انجام به موقع واکسیناسیون، کمک به پزشک معالج برای درمان بیماری با دادن پاسخ دقیق به سئوالات پزشک، پرسیدن هر سئوالی که در ذهن دارید و بالا بردن سطح دانش خود درباره بیماری سیکل سل، زیرا هر چه بیشتر درباره بیماری بدانید بیشتر می‌توان به بیماران کمک کرد از مهم‌ترین و موثرترین مراقبت‌های پزشکی در مورد این بیماری است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر ، سل ، بیماری سل
:
:
:
آخرین اخبار