تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۵۸۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار :
شورای های اسلامی باید به دنبال خلاقیت و تولید فکر باشند
 استاندار خوزستان گفت با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید به دنبال خلاقیت و تولید فکر باشند گفت: تنها با این روش است که اعضاء شوراها می توانند از  حقوق مردم دفاع کنند .

 دکترعبدالحسن مقتدایی در سومین نشست مشترک آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان های استان خوزستان گفت: .شورا ها باید با ارایه برنامه های راهبردی به مجموعه شهرداری در حل مشکلات کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه شوراها بیانگر و تبلور حضور مردم هستند بیان کرد: اعضاء شوراهای اسلامی باید توجه داشته باشند که در زمان انتخابات شعارهایی داده اند که هم اکنون زمان عمل کردن به آن شعار ها است.

عالی ترین مقام دولتی در استان خوزستان گفت: اگر عملکرد اعضاء شورای شهر با شهردار در تعارض باشد این امر نشان دهنده این است که انتخاب شهردار از سوی اعضاء شورا بر اساس احساسات بوده است.

مقتدایی افزود: شورایی موفق است که بر اساس توانایی های آن شورا اعتبارات مورد نیاز برای کاری های عمرانی را جذب کند و اگر قرار باشد که افراد بر اساس روابط به فکر جذب اعتبار باشند آن شورا به مشکل برخواهد خورد.

وی بیان کرد: در تامین در آمدهای شهرداری نمی توان تنها به ارزش افزوده و سهم آلاینده های زیست محیطی تکیه کرد زیرا این در آمده ها ناشی از صدمه ای است که به مردم وارد شده و شورا ها و شهرداری ها باید به دنبال در آمدهای پایدار برای توسعه شهرها باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شورا ها برای خلاقیت خلق شده اند گفت: باید نمایندگان آینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی از درون شورا ها و توسط مردم انتخاب شوند .

وی اظهار کرد: شوراها باید از لحاظ توانایی و کفایت  به جایی برسند که مردم بدون حتی یک لحظه تردید در انتخابات آتی مجلس از بین همین افراد نمایندگان خود را انتخاب کنند.

مقتدایی همچنین از معاونت عمرانی استانداری خوزستان خواست برای شناسایی شوراهای اسلامی برتر شاخص هایی معین شود تا شورا های برتر به مردم معرفی شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هر واحد از اعتبارات عمرانی استان باید به بهترین نحو و برای رفاه حلا مردم هزینه شود گفت: از اعضاء شوراهای اسلامی انتظار داریم که با طبقه بندی مشکلات و برنامه ها وظیفه نظارتی خود را بر عملکرد شهرداری ها به بهترین نحو انجام دهند.

مقتدایی با اشاره به اینکه از این پس اعتبارات عمرانی بر اساس روابط توزیع نمی شود گفت: با استفاده از اعتبارات عمرانی باید محرومیت برخی از مناطق را برطرف کنیم و از پس اعتبارات تنها بر اساس شاخص های شهر ها توزی می شود .

وی افزود: همچنین هر کدام از مدیران که به شاخص های توزیع اعتبارات اعتراض دارند می توانند این مسئله را اعلام کنند تا توزیع اعتبارات مجدداً بررسی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه انتخاب یک شهردار با کفایت نشان دهنده شهامت اعضاء شورای شهر است گفت: با انتخاب شهرداری با کفایت همبستگی بین اعضاء و مجموعه شهرداری نیز بیشتر خواهد شد.

مقتدایی با بیان اینکه فردی سیاسی هستم اما سیاسی کار نیستم گفت: در تمام دوران خدمت به نظام و مردم به اصولی اعتقاد داشته و دارم که کارها باید با نظر کارشناسی انجام شود .

وی همچنین خواستار توجه شهرداران و اعضاء شورای شهر به مسائلی همچون نظم شهری ،توجه به زیباسازی و مبلمان شهری و همچنی رفع مشکلات ترافیکی شهر ها شد و گفت:ضمن رعایت فرهنگ و رسوم هر شهر باید هماهنگی های بین بخشی  در خصوص مستحدثات رعایت شود تا جنبه فرهنگی و ملی استان خوزستان رعایت شود.
:
:
:
آخرین اخبار