تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۸۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتخب مردم ماهشهر در مجلس:
مسئولان به اجرای اقتصاد مقاومتی معتقد باشند
سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس اعتقادات صحیح مقام معظم رهبری تدوین شده است و باید نقطه اتکا بر ظرفیت‌های داخلی باشد، مسئولان نیز در اجرای آن با اعتقاد عمل کنند.

حبیب آقاجری، منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به استقلال واقعی سیاسی دست یافت، اظهار کرد: وابستگی به نفت در عرصه اقتصادی، باعث می‌شود دشمن آن چنان که خواهان است به‌وسیله تحریم نفت، شبکه بانکی و تغییر در قیمت نفت استقلال ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها تأثیر موردنظر دشمنان را شامل نشده اما بی‌تأثیر نیز نبوده است، گفت: اگر براساس فرمایش مقام معظم رهبری از ابتدا، وابستگی‌مان به نفت را به‌صورت تدریجی کاهش می‌دادیم تاکنون هیچ وابستگی به بودجه نفت نداشتیم بلکه می‌توانستیم با توجه به ظرفیت‌های داخلی به استقلال دست یابیم. از نفت نیز به‌عنوان حربه‌ای علیه دشمنان استفاده کنم؛ چرا که در حال حاضر آنان به انرژی نیازمند هستند.

** اتکا به ظرفیت‌های داخلی؛ بهترین راهگشای استقلال در اقتصاد

آقاجری با اشاره به اینکه اتکا به ظرفیت‌های داخلی بهترین راهگشا برای استقلال در اقتصاد است، عنوان کرد: گسترش موضوع مطلوبی همچون اقتصاد مقاومتی باید از سوی مسئولان پیگیری شود و به ارائه اطلاعیه و پشتیبانی از آن اکتفا نکنند. باید در عمل این طرح را چنان دنبال کنیم که در زمانی مناسب از آن نتیجه مطلوب را دریافت کنیم. در کشور ما مقام معظم رهبری مطالب اساسی و کلیدی را بیان می‌کنند اما متأسفانه مسئولان در زمانی کوتاه با اطلاعیه و اعلام نظر از این راهبردها پشتیبانی کرده و پس از آن به فراموشی سپرده می‌شود.

منتخب مردم ماهشهر در مجلس گفت: سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئولان ابلاغ شده است. مقام معظم رهبری بر اساس اعتقاد صحیح این سیاست‌ها را ابلاغ کرده است و مسئولان باید با اعتقاد این برنامه را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی که ادعای روشنفکری می‌کنند به اجرای اقتصاد مقاومتی معتقد نیستند، گفت: اینان همچنان بر ارتباط با بیرون و روش‌های استکباری و به نتیجه رسیدن از نظر اقتصادی تأکید دارند. مردم نباید فریب آن‌ها را بخورند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید نقطه اتکا بر ظرفیت‌های داخلی باشد.

آقاجری با تأکید براینکه ایستادگی محکم مقابل توطئه‌های اقتصادی دشمن معنای حقیقی اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های داخلی می‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شویم و حرف اول را در منطقه بیان کنیم. مسئولان باید دقت کنند و فریب افرادی که باورشان وابستگی به بیرون است را نخورند.

منتخب مردم ماهشهر در مجلس با بیان اینکه مردم پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: هر زمان دشمن به یاوه‌گویی روی آورده مردم در صحنه حاضر بودند. اگر بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی که بهترین راه‌حل مشکلات معیشتی مردم است به تحقق برسد، مردم به انقلابشان مؤمن‌تر و دلگرم‌تر‌ می‌شوند. تداوم این انقلاب اسلامی محکم‌تر خواهد شد و اگر مردم را همیشه به‌عنوان پشتیبان اصلی نظام داشته باشیم، انقلاب محکم به پیش رفته و به بهترین الگو نه تنها برای جهان اسلام بلکه در همه دنیا تبدیل می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار