تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۸۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز خبر داد
برگزاری مانور همگانی کتاب و کتابخوانی در اهواز
با توجه به اهمیت بحث مطالعه و کتابخوانی در شهرستان، لازم است مانور همگانی کتاب و کتابخوانی با هدف معرفی کتاب و کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم شهر اهواز برگزار شود که این مانور بعد از تائید کارگروه فرهنگی واجتماعی استانداری خوزستان روزهای جمعه اول هر ماه در جوار کتابخانه مرکزی استان اجرا گردد
فرماندار اهواز از برگزاری مانور همگانی کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

عبدالعزیر فدعمی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید اهواز اظهار کرد: در سال 92 سه باب کتابخانه عمومی نهادی به نام‌های کتابخانه عمومی حجربن عدی، کتابخانه عمومی سردار شهید علی هاشمی و کتابخانه عمومی شهید سید مرتضی شفیعی در شهرستان اهواز افتتاح شده و در اختیار عموم مردم برای استفاده قرار گرفته است، اما از لحاظ سرانه زیربنا در اهواز هنوز به حد استاندارد نرسیده‌ایم و نیاز است در سال جدید در جهت توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها بیشتر تمرکز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مسئله مهم عضویت کارکنان دولت در کتابخانه‌های عمومی و بهره‌مندی کارکنان از این فضاهای خوب فرهنگی تاکید کرد: لازم است کارکنان دولت به عنوان الگویی برای مردم عضو کتابخانه‌ها شوند، مطالعه کنند و به عموم مردم طریقه استفاده از کتابخانه ها را آموزش دهند.

فرماندار اهواز تصریح کرد: در این راستا در جهت آشنایی پرسنل ادارات و سازمان‌های دولتی جلسات هم‌اندیشی با هدف بالا بردن آگاهی پرسنل در جهت آشنایی بیشتر با کتابخانه‌ها و عضو شدن در کتابخانه ها در کتابخانه شهید باهنر، کتابخانه کوثر، کتابخانه شهید رجایی، کتابخانه آیت‌الله بهجت و... در فصل بهار و تابستان 93 برگزار شود.

وی تصریح کرد: کارگروه بررسی مسائل و مشکلات مطالعه در شهر اهواز با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود جوانان و نوجوانان در دانشگاه شهید چمران اهواز و با حضور اساتید رشته کتابداری و به مسئولیت  فرج پهلو به صورت ماهیانه برگزار می‌شود که از این طریق هم مسائل و مشکلات مطالعه در شهرستان بررسی شده و هم راهکارهای لازم در این زمینه توسط نخبگان، کارشناسان و اساتید دانشگاه ارائه می‌شود.

فدعمی در بخش دیگر سخنان خود افزود: با توجه به اهمیت بحث مطالعه و کتابخوانی در شهرستان، لازم است مانور همگانی کتاب و کتابخوانی با هدف معرفی کتاب و کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم شهر اهواز برگزار شود که این مانور بعد از تائید کارگروه فرهنگی واجتماعی استانداری خوزستان روزهای جمعه اول هر ماه در جوار کتابخانه مرکزی استان اجرا گردد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کتابخانه و وجود کتابخانه در مناطق مختلف شهرستان وظیفه اداره کتابخانه‌های عمومی است که در این راستا رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهواز و کارشناسان کتابداری با حضور در خوابگاه‌های دانشجویی پردیس و گلستان اهواز به معرفی کتابخانه‌های عمومی شهید علی هاشمی و کتابخانه ولایت پرداخته و همه فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه را تشریح کنند.

فرماندار اهواز افزود: دانش‌آموزان از اقشار بسیار مهم جامعه هستند که نیاز است حتماً وارد کتابخانه‌های عمومی شوند و از آن استفاده کنند و این به نوعی وظیفه ادارات کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش است که با همکاری یکدیگر باید زمینه حضور دانش‌آموزان را در کتابخانه‌های عمومی آماده سازند، به همین جهت دانش‌آموزان مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه اهواز روزهای پنجشنبه هر هفته از کتابخانه های مرکزی، شهید باهنر، شهید رجایی، کوثر و...بازدید و با هدف ایجاد انگیزه مطالعه به صورت نیم بها به عضویت کتابخانه در آیند.

وی در پایان ابراز داشت: در پایان اسفند ماه 92 مراسم جشن تقدیر از کتابداران اهواز با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در کتابداران و خانواده آنها به میزبانی فرمانداری اهواز برگزار می‌شود و از کتابداران این شهرستان تقدیر خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار