تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۸۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان:
34 واحد آموزشی آبادان از تملک میراث فرهنگی خارج شد
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: 34 واحد آموزشی بافت قدیم آبادان از تملک میراث فرهنگی خارج شده و کار بهسازی و بازسازی آنان یا آغاز شده یا به زودی آغاز خواهد شد.

سید محمد مولوی پیش از ظهر امروز در همایش خیرین مدرسه ساز استان خوزستان که در تالار مهر آبادان برگزار شد ضمن تقدیر از نیکوکاران مدرسه ساز اظهار کرد: آبادان از حیث فضاهای آموزشی، 47 هزار دانش آموز را در 254 واحد آموزشی اختیار دارد.

وی ادامه داد: ترکم و میانگین کلاس‌های درس در آبادان 25 نفر است که این تعداد در مدارس ابتدایی این شهرستان بیشتر است.

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: بیشترین تراکم در مدارس ابتدایی آبادان وجود دارد و کمترین آن در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش‌ها وجود دارند.

مولوی خاطر نشان کرد: نسبت دانش آموزان شهر و روستا در این شهرستان 83 به 13 است و در این خصوص آبادان شاخص خوبی را در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: در بحث توزیع دانش اموزان و احداث فضاهای آموزشی، آبادان به برنامه‌های کوتاه و دراز مدت زیادی نیاز دارد.

معاون مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان افزود: در جشنواره سال گذشته عنوان شد که عوایدی از بابت برگزاری این همایش شامل مدرسه سازی در آبادان نخواهد شد، اما پس از چند روز، یک معلم بازنشسته پس از چند روز در تماس با این اداره از تمایل خود برای ساخت یک مدرسه در آبادان خبر داد و این پروژه امروز بیش از 70 درصد خود را به اتمام رسانده است.

مولوی اشاره کرد: سه پروژه دیگر در حال حاضر در منطقه سده توسط بنیاد برکت در حال احداث است  خوشبختانه اداره کل نوسازی مدارس استان نیز توجه ویژه‌ای به این پروژه‌ها نشان داده است.

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد: 54 واحد آموزشی این شهرستان که تحت امر میراث فرهنگی بودند که 34 واحد از آن از تملک این سازمان خارج شده و کار بهسازی و بازسازی آنان یا آغاز شده یا به زودی آغاز خواهد شد و عده‌ای نیز به پایان رسیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در برخی مناطق آبادان تراکم مدارس بسیار زیاد است و در برخی اماکن نیز و مشخصا در مناطق محروم آبادان کمبود کلاس‌های درس به شدت احساس می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار