تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۸۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری کلاس‌های آموزش جهت افزایش توان علمی بهره‌برداران كشاورزی در شادگان
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی با هدف افزایش توان علمی، تجربی و اجرایی بهره‌برداران بخش کشاورزی اين شهرستان در سال جاری خبر داد.

حمید مطرودی اظهارکرد: در سال جاری 14 دوره آموزشی، 3 دوره آموزش با محوریت آفات، یک دوره با محوریت بیماری‌ها و مبارزه با علف‌های هرز گندم و سایر کشت‌های پاییزه برگزار شده است.

وی افزود: این کلاس‌ها مربوط به مراکز جهاد کشارزی در مناطق بوزی، حسینی، دارخوین و حوزه کاری شرکت‌های تعاونی تولید بوده است.
 
مطرودی تصریح‌کرد: هرگونه بی‌توجهی به اهمیت مبارزه با آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شده و این مساله موجب می‌شود که حماسه اقتصادی مورد نظر در سال حماسه سیاسی و اقتصادی محقق نشود.

وی عنوان‌کرد: سایت جامع تولیدی گاو و گاومیش در روستای صراخیه به عنوان ایت اصلی و در روستای رگبه و حدبه به عنوان سایت فرعی از پروژه‌های مهمی است که در مرحله دوم آن در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

مطرودی ادامه‌داد: تربیت کارگر ماهر بهداشت دام و جایگاه، مدیریت پرورش گاومیش، تربیت کارگر ماهر برای صنایع تولید و نگهداری فرآورده‌های دامی، توسعه تلقیح مصنوعی چگونگی استفاده از داروهای مورد نیاز گاو و گاومیش، شناسایی آفات مهم و کلیدی، سمپاشی بر علیه حشرات و افزایش راندمان، رکورد گیری مناسب، افزایش تولید شیر و گوشت از اهداف این سایت است.

وی اظهارکرد: این سایت به عنوان یک سایت و الگوی ملی در نظر گرفته شده و تاکنون از استان‌های مختلفی از آن بازدید کردند و ما نسبت به اجرای آن متعهد هستیم.

مطرودی گفت: در این طرح به منظور رکودگیری شیر، تعداد 600 نمونه شیر نیز از دام‌های تحت پوشش گرفته شده است که انتظار مساعدت استانی در زمینه اجرای پروژه‌ها و اعتبارات ملی را داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار