تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۸۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نادر صاکی خبر داد؛
افزایش سینوزیت آلرژی قارچی در خوزستان
رئیس ششمین کنگره داخلی تحقیقات دانشجویی اهواز از افزایش چشمگیر بیماری «سینوزیت آلرژی قارچی» در اثر آلودگی هوا در یک دهه اخیر در خوزستان خبر داد.

نادر صاکی در ششمین کنگره داخلی تحقیقات دانشجویی در اهواز درباره آلرژی در گوش و حلق و بینی گفت: 15 درصد از افراد از افزایش حساسیت رنج می برند و عمده این حساسیت در فضای سر و گردن خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه استعداد آلرژی، پایه ژنتیکی دارد افزود: در صورتی که یکی از والدین مبتلا به آلرژی باشد 35 درصد و در صورت ابتلای هر دوی والدین 60 تا 80 درصد احتمال انتقال آلرژی وجود دارد. گاهی نیز ممکن است پدر و مادر ناقل آلرژی باشند.

معاون توسعه پژوهش و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش بیماری های تنفسی در قرن اخیر، تغییر سبک زندگی و تبدیل خانه های بزرگ به آپارتمان های کوچک را یکی از عوامل این مشکلات دانست و اضافه کرد: به دلیل تهویه نامناسب این خانه ها موجودات کوچکی موسوم به «مایت» در آنها تکثیر می شود. که موجب ایجاد و تشدید آلرژی به ویژه در اطفال می شود.

وی آلرژی های محیطی را در نتیجه گرده ها به ویژه انتشار گرده های حاصل از علف های هرز و قارچ ها به ویژه در فصل بهار همچنین رنگ، شوینده ها، جلا دهنده ها، خوشبوکننده ها و بخاری ها عنوان کرد.

صاکی افزود: علاوه بر بینی، سینوس نیز به آلرژی مبتلا می شود. در یک دهه اخیر شاهد افزایش چشمگیر سینوزیت های مزمن به ویژه «سینوزیت آلرژی قارچی» بوده ایم که یکی از عوامل آن آلودگی هواست.

وی بر پاکیزگی هوای درون خانه ها تاکید کرد و گفت: تغییرات ضروری در خانه برای کاهش عوامل حساسیت زا از جمله تهویه مناسب و مصالح و چیدمان در این راستا مفید است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار