تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۵۹۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویب بودجه 93 شهرداری اهواز ؛
گزارشی‌از سی‌ودومین جلسه شورای‌شهر اهواز
بودجه 93 شهرداری اهواز در سی و دومین جلسه شورای شهر اهواز تصویب شد.

سی و دومین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز در ساختمان شورای شهر با حضور 19 نفر از اعضا و غیبت سید جواد رضوی و جانعلی خورشیدی برگزار شد.

قبل از شروع رسمی جلسه، بنری مبنی بر تشکر رسانه‌های گروهی از شورای شهر اهواز توسط یکی از سایت‌ خبری محلی با نام شوشان، بر دیوار شورا نصب گردید که این مسئله مورد اعتراض خبرگزاری‌های رسمی حاضر در جلسه قرار گرفت و طی نامه‌ای این موضوع را به اطلاع رئیس شورا رساندند که این سایت محلی از جانب خود مراتب تشکر را داشته باشد و نباید این مسئله را از جانب کل رسانه‌ها مطرح کند.

جلسه با نطق‌هایی انتقادی، تکراری و ضعیف‌تر از همیشه برگزار شد این نطق‌ها بیشتر به انتقاد از شهردار اهواز و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز در خصوص جوابیه‌ای که چند روز پیش در سایت شهرداری اهواز در رابطه با نطق‌های پیش از دستور اعضا در جلسه سی‌ام درج شده بود اختصاص داشت.

این انتقادات در حالی صورت گرفت که اعضای شورای شهر اهواز در صحن علنی شورا اجازه انتقاد و زیر سئوال بردن شهردار اهواز، شهرداری که با رای اکثریت آ ها انتخاب شده است، را به خود می‌دهند اما زمان دفاع شهردار از خود که می‌رسد جلسه غیر علنی می‌شود در این حالت روابط عمومی شهرداری این حق را دارد که جوابیه‌ای صادر و دفاعیات شهردار را در آن بیان کند.

ابتدا هدایت ممبینی، عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود از مورد هجمه قرار گرفتن شورای شهر اهواز توسط روابط عمومی شهرداری سخن گفت که به دنبال آن نیز حسین حیدری، عضو دیگر شورای شهر اهواز به خط و نشان کشیدن روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز برای شورای شهر اشاره کرد.

حجت مظفری در این هنگام حیدری را خطاب قرار داد و گفت: باید این موضوع پرسیده شود که آیا روابط عمومی به اختیار خود این جوابیه را نوشته یا این کار با اجازه شهردار صورت گرفته است؟

حیدری در جواب وی اظهار کرد: مسلم است که روابط عمومی بدون اجازه شهردار کاری انجام نمی‌دهد و اگر به این شکل باشد که به اختیار خود نوشته است باید روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز توسط مدیریت شهری بازخواست شود.

بعد از اینکه جلسه روال عادی به خود گرفت و از حیطه انتقادات بیرون آمد علی ناصری، عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: امروز همه در نطق‌های پیش از دستور خود از بهار، گل، سبزه و حتی پروانه سخن گفتند اما هیچ کس به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه اشاره نکرد.

وی ادامه داد: از همشهریان تقاضا داریم که در ایام نوروز و در هنگام تحویل سال نو، حرمت این بانو را نگه دارند.

رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز نیز در این رابطه گفت: روابط عمومی های شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در رابطه با چراغانی کردن خیابان ها و سایر تدابیری که برای ایام نوروز دارند باید حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند.

سپس نوبیت به قاسم عبیات، نماینده انجمن معلولین خوزستان رسید که دغدغه ها و مشکلات این قشر مظلوم جامعه را بیان کند، وی با اشاره به اینکه انجمن معلولان خوزستان دارای یک هزار و 200 عضو است اظهار کرد: مشکل اصلی معلولان در کلانشهر اهواز فقدان مناسب‌سازی امکانات رفاهی و خدماتی است که متاسفانه شهرداری اهواز بر این امر توجهی ندارد.

وی با بیان اینکه اعضای این انجمن از توانایی جسمانی زیادی برخوردار نیستند تصریح کرد: در این روزها که بیکاران درصد بالایی از جامعه را تشکیل می دهند افراد سالم با دردسر کار پیدا می کنند و اگر در نهایت شغلی نیافتند به کارگری می پردازند.

عبیات اضافه کرد: اما جامعه معلولان به دلیل ضعف جسمانی که دارند از کارگری هم محروم هستند در نتیجه عده ای از آن ها به تکدی گری روی می آورند.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید این مسئله را ناچیز بدانند زیرا این مشکلی است که دامن گیر همه مسئولان و مردم است اذعان کرد: انجمن جامعه معلولان مکان ثابتی ندارد که باید راه حلی برای آن پیدا شود.

هوشنگ شیرمردی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر اهواز در جواب وی گفت: این مسئله در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری مکانی با رعایت همه جوانب هستیم.

در ادامه جلسه سید عقیل موسوی، نماینده مردم منطقه ملاشیه اظهار کرد: تنها درمانگاه منطقه ملاشیه به دلیل نداشتن پزشک و امکانات درمانی به کشتارگاه مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه آب شیرین می‌دهیم اما آب شور می‌نوشیم اذعان کرد: علاوه بر گرد و غبار که یک موضوع عمومی در خوزستان است بیکاری نیز امان جوانان ملاشیه را بریده است.

موسوی خاطر نشان کرد: ملاشیه فاقد کلانتری است و نتیجه آن بزه‌های متعدد است و لازم است مسئولان، ناامنی منطقه ملاشیه را جدی بگیرند و امنیت را در این منطقه با استقرار یک کلانتری فراهم کنند.

وی مشکلات دیگر را اینگونه بیان کرد: آب و فاضلاب، بازارچه، مدرسه دخترانه، فرهنگسرا، آسفالت، مصلا و مسجد و... حداقل امکاناتی است که مردم ملاشیه خواستار هستند.

نماینده مردم منطقه ملاشیه تصریح کرد: اگر متصل شدن ملاشیه به شهر اهواز انجام نشود این مسئله از طریق شورایاری این منطقه به اطلاع مقام معظم رهبری خواهد رسید.

شیرمردی در ادامه سخنان نماینده مردم منطقه ملاشیه گفت: اعضای شورای شهر اهواز بارها به منطقه ملاشیه آمده‌اند و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته‌اند.

در ادامه جلسه باوی بحری، نماینده ورزش محلات اهواز به بیان مشکلات تیم های ورزش محلات در اهواز پرداخت و گفت: توسعه ورزش محلات می تواند در پر کردن اوقات فراغت جوانان و ترویج فرهنگ ورزش تاثیرگذار باشد.

وی درخواست هایی به این شکل مطرح کرد: احداث زمین‌های چمن بزرگ، توسعه نصب ست‌های ورزشی، احداث سالن‌های چند منظوره، تثبیت زمین‌های ورزشی محلات که با تغییر کاربری با چالش‌های جدی روبرو است مانند زمین‌های کوی علوی که در حال غارت هستند و... از نیازهای ورزش محلات اهواز است.

سپس بودجه سال 93 شهرداری اهواز که با همکاری شورای شهر اهواز بسته شده بود توسط حسین حیدری عضو شورای شهر توضیح و تفسیر شد تا اعضا برای رای دادن به آن آمادگی ذهنی داشته باشند.

حیدری اظهار کرد: بودجه شهرداری اهواز با مبلغ یک هزار و 20 میلیارد تومان بسته شده است که اگر تحقق یابد تحول خوبی در اهواز ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در قانون 60 درصد از بودجه عمرانی صرف هزینه‌های جاری و 40 درصد در بخش عمرانی مصرف می‌شود در حالی که در بودجه 93 شهرداری اهواز 73 درصد بودجه عمرانی و 27 درصد هزینه‌های جاری است.

در پایان بودجه 93 شهرداری اهواز با رای اکثریت اعضای شورای شهر اهواز مورد تصویب قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار