تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۹۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا شورای شهر با انبوه سازان اهواز راه می آید؟
نماینده انبوه سازان اهواز با بیان اینکه اشتغال زایی و ترمیم بافت فرسوده، خواسته تمامی شهروندان است که آن هم در نتیجه رونق ساختمان سازی صورت میگیرد، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: آیا واقعا مایل هستید انبوه سازی رونق یابد؟!

سیاوش ساعی فر با حضور در جلسه شورای شهر اهواز، عنوان کرد: در اواخر کار شورای شهر سوم مصوب شده بود که هرگاه انبوه سازی هزینه پروانه ساخت خود را نقدا پرداخت نماید 20 درصد مشمول تخفیف میشود، همچین از دیگر مصوبات آن زمان تخفیف 3 درصدی در تراکم و یا به قول جناب کتانباف جایزه خوش حسابی برای تشویق انبوه کاران بوده است که هیچ یک از این دو مورد تا کنون محقق نشده اند و انبوه کاران هنوز به دنبال مطالبات خود هستند.

وی با انتقاد از طرح " مجری ذی صلاح " که با توافق شهرداری و نظام مهندسی از ابتدای سال 93 به اجرا در خواهد آمد، توضیح داد: طبق طرح ذی صلاح، هر یک از انبوه سازان برای ساخت ساختمان های گروه دال باید مبلغی را به یک عضو نظام مهندسی پرداخت کنند که این مبلغ به ازای یک ساختمان مثلا 5 میلیاردی، 500 تا 700 میلیون تومان می شود.

نماینده انبوه سازان اهواز در ادامه به انتقاد از اعضای شورا برای دعوت نکردن از انبوه سازان در جلسات شورای به عنوان کارشناس پرداخت و اظهار کرد: آیا صنعت ساختمان سازی به اندازه کافی مهم نبوده است تا از ما نیز در جلسات شورا دعوت به عمل آید؟

در ادامه جلسه، دوایی فر، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز که در جلسه حاضر بود، در پاسخ به سخنان ساعی فر گفت: تخفیف 20 درصدی که به کسانی که مبلغ صدور پروانه خود را نقدا پرداخت می کردند تعلق می گرفت، به نفع شهرداری بود چرا که هرچه زودتر پول خود را وصول میکرد اما بازرسی با برخورد قانونی مانع از ادامه این روند شد.

وی ادامه داد: طرح مجری ذی صلاح در بسیاری از شهرها اجرا شده  و کیفیت ساخت و ساز ها به این وسیله بالا رفته است، اهواز نیز از این قانون استثنا نبود و دیر یا زود باید این طرح در اهواز نیز به اجرا در می آمد.

در مقابل، مظفری، زنگنه و ابریشم کار، اعضای شورا، با دفاع از انجمن انبوه سازان خواستار همکاری بیشتر با این انجمن شدند.

مظفری در این باره گفت: انجمن انبوه سازان با تمامی انجمن ها فرق دارد چرا که درآمد شهرداری و جامعه در دست این گروه است.

حسین حیدری، دیگر عضو شورای شهر،  در پاسخ به مظفری عنوان کرد: از بودجه یک هزار و 20 میلیارد تومانی سال 93 تنها 15 درصد از درآمدهای شهرداری به صدور پروانه اختصاص یافته است و مبالغی که از این طریق نصیب شهرداری می شود نه بخش عمده بلکه بخش ثابت درآمدهای شهرداری است.

وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته دو لایحه از جانب شهرداری به منظور اضافه کردن عوارض جدید به شورای شهر پیشنهاد شد که شورا آنها را در راستای حمایت از انبوه سازان رد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار