تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۹۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی خوزستان تشريح كرد:
آخرين آمار كشفيات سوخت، مواد مخدر و...
فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف 5 میلیون و 733 هزار و 740 لیتر سوخت قاچاق در سال 92 در استان خبر داد و گفت: میزان کشف سوخت قاچاق در سال 92 در مقایسه با سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عبداله نظرپور در حاشیه همایش سراسری فرمانداران پاسگاه های مرزی و ساحلی استان که دیروز در مهمانسرای الغدیر اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش کشف سلاح و مهمات در سال 92 تعداد 614 قبضه انواع سلاح در استان کشف شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 313 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزبانان استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کشفیات مواد مخدر 100 در صد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی خوزستان اظهار کرد: در زمینه ماهواره نیز 438 دستگاه کشف شد، و همچنین نزدیک به 100 هزار قرص روانگردان توسط نیروهای مرزبانی استان کشف و ضبط شد.

نظرپور افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از آبزیان و جلوگیری از صید غیرمجاز آن، نیروهای دریابانی استان خوزستان در سال 92 نزدیک به 11 تن آبزی كه غیرمجاز صید شده بودند، را كشف كردند. همچنین در بخش احشام 434 راس در حین خروج یا ورود از مرزهای استان توسط مرزبانان کشف شد.

وی گفت: در مجموع همه حوزه‌ها 2 هزار و 768 نفر توسط مرزبانی و دریابانی استان دستگیر شدند. در این مدت نیز 932 شناور، 348 دستگاه خودرو و 576 موتور سیکلت که در بحث قاچاق فعالیت داشتند توسط نیروهای ما توقیف شدند.

فرمانده مرزبانی خوزستان در خصوص ورود متجاوزان مرزی به استان گفت: تعداد متجاوزان مرزی در سال 92، 105 نفر بوده که آمار این افراد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. همچنین 99 نفر در سال 92 به طور غیرمجاز به استان ورود کردند که با هماهنگی مقام قضایی از استان طرد شدند.

نظرپور افزود: امسال با تمهیداتی که در مرزهای خوزستان ایجاد شد 417 هزار و 260 نفر زائر ایرانی از مرزهای شلمچه و چذابه به سمت عتبات عالیات مشرف شدند و ورود زائران داخل استان از این مرزها 369 هزار و 256 نفر بوده است. که فرد فرد این عزیزان نیاز به اقداماتی خاص و ویژه دارند. از طرفی ورود زائران عراقی را به استان که برای زیارت آمده بودند، در سال 92 شاهد بودیم که این تعداد 311 هزار و 538 نفر بوده است. خروج زائران عراقی از مرزهای ایران نیز 350 هزار و 710 نفر بوده که از مرزهای خوزستان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث تأمین امنیت راهیان نور نیز نیروهای مرزبانی استان وظایفی بر عهده دارند؛ با توجه به این که سالانه بالغ بر 5 میلیون نفر در قالب راهیان نور و مهمانان نوروزی وارد استان می شوند، بخش اعظمی از تأمین امنیت این افراد بر عهده مرزبانی است. که اقدامات خوبی در بخش حراست و حفاظت از مرزها در این زمینه انجام شده و نیروهای مرزبانی با انگیزه ای بالای که داشتند توانستند مرزهای استان را تقویت و با هماهنگی سایر نیروهای نظامی و امنیتی حفظ و حراست مرزها را بر عهده بگیرند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری های نوین در حفظ و حراست از مرزها گفت: در زمان جنگ کل زیرساخت های امنیتی و حفاظتی ما در مرزها از بین رفت. با توجه به اهمیتی که استان خوزستان دارد با استقرار پایگاه های مرزی، برجک های مرزی، و انسداد مرزها اقدامات خوبی در جهت حراست از مرزها انجام شد که بخشی از مرزهای ما از طریق ابزارهای الکترونیکی و اپتیکی در حال تقویت شدن است و در آینده نیز کل مرزهای استان را از طریق رادار و ابزارآلات الکترونیکی و اپتیکی پوشش خواهیم داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار