تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۹۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان خبر داد ؛
رشد 33 درصدی تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در خوزستان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از رشد 33 درصدی تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان خبر داد.

لفته منصوری صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده سند چشم‌انداز تلاش می‌کند، این نهاد با هدف افزایش تعداد کتابخانه‌ها اقدام به ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری سایر نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان کرده است.

وی با بیان اینکه اهداف کتابخانه‌های مشارکتی مانند کتابخانه‌های عمومی است، افزود: تنها تفاوت در این نوع کتابخانه‌ها مشارکت مستقیم اداره کل کتابخانه‌های عمومی با سازمان دایرکننده کتابخانه عمومی در راستای تأمین کتاب، نرم‌افزار، ساماندهی و مدیریت کتابخانه است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در خصوص چگونگی ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی تصریح کرد: مسئولان دستگاه متقاضی با مراجعه به واحد مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند درخواست ایجاد کتابخانه مشارکتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: پس از انعقاد قرارداد، در صورت برخورداری از مکان مناسب و مطابق با استانداردهای لازم و تامین تجهیزات و نیرو توسط دستگاه متقاضی تا زمان برپایی کتابخانه، سازمان و نهاد مجری از برنامه‌های آموزشی، نرم‌افزار نمایه نشریات و نمایه مدیریت، طرح‌های کتابخانه‌ای، اختصاص کتاب و نرم‌افزار و سایر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند ماه 91 تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان 34 باب کتابخانه بوده است که در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های عمومی در اسفند 92 به 45 باب کتابخانه رسیده که این نشان از رشد 33 درصدی در این زمینه است.

وی گفت: این اداره کل در راستای بهره‌مندی روستاهای فاقد کتابخانه از طرح کتابخانه‌های مشارکتی در صورت اختصاص فضای 80 تا 100 متری از سوی دهیاری‌ها آمادگی برپایی کتابخانه عمومی در این مناطق را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اعلام آمادگی واحد مشارکت‌های این اداره کل جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به دستگاه‌های متقاضی، ابراز داشت: در صورت اختصاص مکان لازم این نهاد خدمات لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارائه خواهد داد.
:
:
:
آخرین اخبار