تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۹۰۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش کشت و صنعت هفت تپه برای تخلیه منازل فرهنگیان ساکن در شرکت
معلمان هفت تپه که در پی ارسال حکم تخلیه منازل از سوی شرکت کشت و صنعت هفت تپه از روز چهارشنبه گذشته تاکنون اعتصاب و کلاس ها را تعطیل کرده بودند با مهلت جدی این شرکت برای تخلیه منازل مواجه شدند.

معلمان منطقه هفت تپه نسبت به اخراج ناگهانیشان از منازل توسط شرکت کشت و صنعت هفت تپه شوکه شده و انتظار چنین اقدامی را نداشتند. پس از اعتراض معلمان، گفته می شود که اولیای دانش آموزان نیز برای حمایت از آنها به شرکت کشت و صنعت رفته و از مدیر عامل آن شرکت خواستند که با فرهنگیان مطابق شان آنها برخورد شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش گفت: طبق قانون سال 1347 تاکنون هر معلمی که در منطقه هفت تپه مشغول به کار می شد در یکی از خانه های زیر نظر شرکت کشت و صنعت هفت تپه سکونت می کرد.

سید عباس سید نور افزود: از گذشته تاکنون نیز این منازل در اختیار فرهنگیان بودند و هر معلمی بازنشست یا منتقل می شد، معلم جدید به عنوان جایگزین به شرکت معرفی می شد.

سید نور همچنین گفت: اخیراً شرکت کشت و صنعت گفته که فرهنگیان باید این خانه ها را خالی کنند و تا خرداد ماه آینده فرصت دارند تا منازل را تحویل شرکت بدهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش توضیح داد: معلم های آن منطقه نیز از تصمیم شرکت کشت و صنعت ناراضی بودند و به نشانه اعتراض، سر کلاس های درس نمی رفتند.

نوری با بیان اینکه بسیاری از ساکنان این منازل هزینه های چند میلیونی خرج خانه ها کردند گفت: برخی معلم های ساکن این منازل برای تعمیر منازل هزینه های بسیاری صرف کردند.

سه ماه سرگردانی

حسن آل کثیر، مدیر یکی از هنرستان های هفت تپه گفت: من حدود چهار میلیون تومان در خانه هزینه کردم این در حالی است که شرکت مذکور می گوید مسئولیتی نسبت به این هزینه ها ندارد.

آل کثیر افزود: به همه معلمان تا پایان خرداد مهلت داده شده اما مدارس عملا برای تجدیدی ها تا پایان شهریور ماه برقرار هستند و قطعا معلم ها سه ماه باید سرگردان بمانند.

وی همچنین یادآور شد: چرا از میان 70 خانه تنها خانه های فرهنگیان تخلیه شوند و باقی منازل که افرادی از اداراتی همچون دادگستری و حوزه علمیه و ... هستند نباید تخلیه شوند؟

علی حیاوی از دبیران منطقه هفت تپه نیز به نمایندگی از فرهنگیان گفت: مدتي است تحت عنوان اجراي اصل 44 در منطقه صنعتي هفت تپه با تعدادي از فرهنگيان به صورت توهين آميز و بدور از شأن معلم برخورد مي شود.

حیاوی افزود: در اين منطقه از ابتداي تاسيس شركتهاي كشت و صنعت ‌نيشكر و كاغذ سازي پارس، منازلي برای سكونت در اختيار نهادهاي دولتي قرار گرفته است كه اداره‌ آموزش و‌ پرورش شهرستان شوش را نيز شامل مي شد.

این دبیر توضیح داد: معلمان با سكونت در اين منازل فارغ از دغدغه مسكن و با خيالي آسوده تر به امر تعليم و تربيتِ فرزندان كاركنان و كارمندان اين دو شركت مي پردازند. در ساليان متمادي اين رويه اجرا مي شد و مسئولان شركتها و فرهنگيان، تمام اهتمام خود را مصروف علم آموزي و پيشرفت فرهنگي ‌منطقه صرف می کردند.

وی با بیان اینکه حضور معلمان با تجربه در هفت تپه، سبب درخشش استعداد دانش آموزان اين منطقه شد، توضیح داد:  رشد فرزندان این منطقه به گونه ای بود كه بسیاری از آنها هم اكنون از مسئولان اين شركت ها يا شاغل در ساير استانهاي كشور هستند. در سالهاي اخير اين همكاري هر چند جزئي ادامه داشت.

حیاوی در ادامه اظهار کرد: ولي سال 92 شروع فصلي جديد در بي مهري نسبت به معلمان شد. درست در زماني كه معلمان بايد با نشاط و شادابي سر كلاس حاضر مي شدند، از طرف شركت ها نامه هايی مبني بر تخليه و تحويل منازل به دست فرهنگيان رسيد. منازلي كه هنگام تحويلشان به معلمان زماني براي تخليه‌ شان مطرح نبود و فرهنگيان براي رفاه نسبي‌ خانواده خود در آن هزينه ‌كرده و تعميراتي انجام داده بودند.

این دبیر یادآور شد: جالب اينكه از تعداد 70 خانه اي كه در اختيار افراد غير شركتي‌ است، كمتر از 10 منزل، آن هم از نوع خانه هاي كوچك فقط در اختيار فرهنگيان قرار داده شده. جالب تر اينكه براي هيچكدام از کارکنان ديگر نهادها، نامه يا حكم تخليه صادر نشده است.

تبعیض، خیر


نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در جلسه ای با مدیرعامل، معاون و تعدادی از معلمان هفت تپه به این نتیجه رسیدیم که معلم ها، خانه های شرکت کشت و صنعت را تخلیه کنند.

سید راضی نوری افزود: معلمان خوشبختانه منطقی هستند و مشکلی با درخواست شرکت مذکور ندارند اما خواسته آنها این است که شرکت کشت و صنعت فرصت بیشتری به آنها بدهد.

وی همچنین توضیح داد: معلمان می گویند نباید بین آنها و دیگر کارکنان ادارات تبعیض قائل شد و باید این قانون نسبت به همه منازل اجرا شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به گفته مسئولان شرکت، طبق قانون شرکت ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند. همچنین مدیران شرکت قرار است با معلم ها قرارداد اجاره ببندند و از ماهی 300 هزار تومان به 100 هزار تومان اجاره را تقلیل دادند.

مدیر آموزش پرورش شهرستان شوش درباره اجاره منازل توسط فرهنگیان گفت: معلم ها حاضر به امضای اجاره نامه نیستند.

نوری توضیح داد: معلم ها می گویند که اگر قرارداد امضا شود باید پس از سه ماه منازل را تخلیه کنند در صورتی که آمادگی این کار را ندارند.

یکی دیگر از معلمان در خصوص اعمال فشار از سوی شرکت کشت و صنعت به معلم ها گفت: متاسفانه به ‌رغم مكاتبات اداره آموزش و پرورش مبني بر رعايت حرمت معلم و عدم مراجعه به درب منزل ايشان، ماموران در زمان هاي مختلف با مراجعه به در منزل فرهنگيان، آسايش رواني معلم و خانواده ايشان را سلب مي‌كردند.

این معلم گفت: در اين مدت فرهنگيان با سعه‌ صدر و نجابت خاص خود به امر تدريس ادامه‌ دادند و با حضور سر كلاس تمام تلاش خود را انجام ‌مي دادند تا ناراحتي خود را منتقل نكنند. تا اينكه اين روزها با مهلت جدی از شركت نيشكر  روبرو شدند.

معلمان پس از پنج روز اعتصاب، دوباره به سر کلاس ها برگشتند اما همچنان حاضر به امضای قرارداد اجاره نشینی نیستند.

گزارش: قاسم منصور آل کثیر
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار