تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۹۱۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش ملی راهیان نور در خرمشهر برگزار شد
سردار فدوی: گسترش راهیان‌نور به منطقه خلیج فارس/ سرلشکر فیروزآبادی: هنرمندان دیندار به جشنواره‌ها دعوت شوند
همایش ملی راهیان نور با حضور مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در پادگان شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

همایش ملی راهیان نور در راستای تصویب روز ملی راهیان نور در شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی دیگر از مقامات عالی کشوری و لشکری در پادگان شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش ملی راهیان نور خبر از گسترش راهیان نور به و حضور آن به منطقه خلیج فارس را داد و اظهار کرد: سال آینده راهیان نور به منطقه خلیج فارس نیز گسترش می‌یابد تا مردم ایران از دلاوری‌های مردم آن خطه در پاسداری از مرزهای آبی کشور هم مطلع شوند.

*مقام معظم رهبری در عملیات سوسنگرد تعدادی از رزمندگان را نجات دادند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز در این همایش با اشاره به ابلاغ فرمان امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری به استانداران و نجات رزمندگان از محاصره دشمن اظهار کرد: در همین زمان بنی‌صدر ملعون مانع حضور یکی از یگان‌های ارتش برای نجات رزمندگان شد.

سیدحسن فیروزآبادی افزود: مقام معظم رهبری از روز سوم جنگ به عنوان رزمنده در جبهه حضور یافتند و به ساماندهی نیروهای مردمی و فرماندهی جنگ‌های نامنظم مشغول شدند و در عملیاتی در سوسنگرد، تعدادی از رزمندگان را که در محاصره دشمن بودند، نجات دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: همچنین آیت‌الله خامنه‌ای با خطبه‌های دشمن‌شکن خود در نماز جمعه تهران، شور و حرکت را به دل مردم عاشق انقلاب تزریق کرد.

وی به ثبت روز ملی راهیان نور در خرداد ماه امسال در سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به روز ملی راهیان نور نامگذاری شد.

فیروزآبادی با انتقاد از دعوت فردی در جشنواره فجر که در دفتر فرح همسر شاه خائن بابت شعر و سرودن ترانه دستمزد می‌گرفت ابراز داشت: این اقدام توهین به انقلاب بود.

وی ادامه داد: این فرد با پیروزی انقلاب اسلامی ایران از کشور فرار کرد و در پاریس در دامن دشمنان انقلاب اسلامی رفت و به امام (ره) توهین کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقدیر از هنرمندان مؤمن مانند حامد زمانی را یادآور شد و گفت: هنرمندان باسواد، عالم، دیندار، و فاخر اسلام ناب باید به این جشنواره‌ها دعوت شوند.

همچنین در این جشنواره از خانواده‌های شهدا و برگزیدگان هنری جشنواره راهیان نور با اهدای جوایزی توسط سرلشکرحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تقدیر شد.

رونمایی از چند اثر در حوزه راهیان نور، امضای تفاهمنامه همکاری راهیان نور با دستگاه‌های مرتبط، تجلیل از شهدای خادم و جهادگر عرصه فرهنگی کشور و برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور به مدت 10 شب با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه‌های همایش ملی راهیان نور است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: راهیان نور ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار