تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۹۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبادیان:
بیان انتقاد درستی و غلطی مسیر را مشخص می کند
معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بیان انتقاد درستی و غلطی مسیرمان را مشخص می کند و می تواند برای اداره امور بسیار کارساز باشد.

رضا عبادیان صبح امروز در هفتمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی کشور که در تالار مطهری اهواز برگزار شد، افزود: عدم توجه به منتقدان باعث بروز مشکلات فراوان می شود و باید راه انتقادات سازنده و دلسوزانه را باز بگذاریم و ما توجه به انتقادات را جزء اولین وظایف خود می دانیم.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: کلمه ارزشمندی به نام مجلس برای دانش آموزان ما تعریف شده است و دانش آموزان باید به این نهاد مهم افتخار کنند چرا که ما مجلس معلمان نداریم اما مجلس دانش آموزان داریم و توجه به قشر دانش آموز علی الخصوص در دوره دوم متوسطه که دوره بلوغ دانش آموزان است، حائز اهمیت است و در این مرحله است که به لحاظ خرد، اندیشه و توانایی های علمی به مرحله رشد می رسند.

وی یادآور شد: تشکل های دانش آموزی در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردارند که امیدواریم روزی شاهد اثرات مثبت و برکات این تشکل ها که در قانون آموزش و پرورش پیش بینی شده اند باشیم و اینکه دانش آموزان چگونه بتوانند خودشان را در بدنه آموزش و پرورش نشان دهند کاملاً قابل توجه است و دانش آموزانی که عضو تشکل های سازمان دانش آموزی هستند نباید منتظر باشند تا از مسئولین برای آنها مأموریتی تعیین شود بلکه خود باید توانمندی ها، خلاقیت ها و ویژگی های اثرگذار در بحث آموزش و پرورش را بروز دهند تا در اداره امور آموزش و پرورش سهمی داشته باشند.

عبادیان خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما باید نقش ویژه ای در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش داشته باشند و امیدواریم که توانایی ها و خصوصیات ارزشمند دانش آموزان ما همه در کنار هم منشأ اثر شده و علاوه بر بازگشایی گره مشکلات برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نیز مفید فایده واقع شوند.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: امیدواریم کسانی که شایسته اند و درخور نام و شأن استان هستند به عنوان نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور انتخاب شوند.

وی ادامه داد: کشور ایران شاهد دو تجربه بسیار ارزشمند به نام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که این دو تجربه را هیچ جای دنیا نمی توانیم ببینیم و انقلاب ها در برخی کشورها بعد از مدت کوتاهی مسیر خود را عوض می کنند اما در ایران پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی از ارزش های این انقلاب مقدس انحرافی را نمی بینیم.

عبادیان عنوان کرد: اکنون چندان زمان زیادی از جنگ ایران و 8 سال دفاع مقدس نمی گذرند در آن زمان نوجوانانی چون شهید بهنام محمدی یا محمد جان محمودی در سن پایین کارهای با ارزش و ویژه ای انجام دادند و خلاقیت های فراوانی داشتند این شهدای کم سن و سال که از دل کلاس های درس و مدرسه آمده اند کارهایی کردند که حتی ژنرال هایی که در بالاترین سکوهای سپاهی هستند نیز جرات انجام دادن آن را نداشتند.

وی در پایان گفت: دانش آموزان ما در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهم ویژه ای داشتند و اکنون نیز دانش آموزان ما باید وحدت را سرلوحه کار خود کنند و تا مانند دانش آموزان نسل های گذشته افتخار و معجزه آفرین شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار