تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 10 درصدی مصرف برق
وزیر نیرو با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در پی هدفمندی یارانه ها گفت: افزایش درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش برق کشور حدود ۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

مجید نامجو در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ۱۸ استان کشور بیش از نیاز خود برق تولید می‌کنند که مازاد بر مصرف خود را می توانند به استانها و کشورهای دیگر صادر کنند.

به گزارش مهر،وی افزود : هم اکنون در کل کشور بیش از هزار مگاوات مازاد مصرف برق کشور تولید داریم و می توانیم به کشورهایی که با آنها مرز خاکی داریم این برق را صادر کنیم.

به گفته نامجو ایران در زمان پیک مصرف حدود ۵۰۰ مگاوات برق وارد می کنیم که این میزان از برق وارداتی بیشتر از ارمنستان و ترکمنستان تامین می شود.

وزیر نیرو در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص پرداخت بدهی های این وزارتخانه به پیمانکارانش گفت: برای این منظور در بودجه سال ۱۳۹۰ ظرفیت های خوبی پیش بینی شده و وزارت نیرو با فروش اموال و همچنین انتشار اوراق مشارکت می تواند بدهی ها و منابع لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف مرتبط با وزارت نیرو را تامین کند.

نامجو در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص میزان مصرف برق در تابستان امسال گفت: در ۱۸ تیر امسال به بالاترین که مصرف رسیدیم که معادل ۴۱ هزار مگاوات بوده و تقریبا با میزان مصرف برق در ۲۲ تیرماه سال گذشته برابری می کرد.

وی در عین حال گفت: صرفه جویی کلی در میزان مصرف برق به خاطر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به قوت خود باقی بوده و حدود ۱۰ درصد در مجموع مصرف برق صرفه جویی داشته ایم.

وزیر نیرو در ادامه در خصوص سرمایه گذاری در بخش صنعت برق کشور نیز گفت: از آنجایی که صنعت برق کشور یکی از صنایع موفق به شمار می رود چنانکه کسی راغب به سرمایه گذاری باشد یکی از زمینه های جدی است.

نامجو همچنین به سرمایه گذاران خصوصی توصیه کرد از فضایی که در این زمینه مهیا شده استفاده کرده و در این بخش وارد شوند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص میزان افزایش درآمدهای بخش برق از محل هدفمندکردن یارانه ها گفت: قبل از هدفمند کردن یارانه ها به ازای هر کیلووات ما ۱۶۵ ریال دریافت می کردیم که بعد از هدفمند کردن یارانه ها این رقم به ۲۶۴ ریال افزایش یافت و در مجموع افزایش درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه ها در بخش برق کشور حدود ۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار