تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۹۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور وزیر راه و شهرسازی ؛
آزادراه پل زال – اندیمشک به بهره‌برداری رسید
آزادراه پل زال - اندیمشک پیش از ظهر دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

ساخت آزادراه پل زال - اندیمشک از فروردین سال 90 آغاز شد و این آزادراه نقش چشمگیری در کاهش سوانح رانندگی، کوتاهی مدت زمان سفر و ارتقای ایمنی دارد.

برای اجرای این طرح به طول 45 کیلومتر اعتباری بالغ بر سه هزار و 900میلیارد ریالی هزینه شده است و با بهره برداری از این آزاد راه و تکمیل قسمت‌های باقی مانده، شبکه ارتباطی مناسبی میان تهران و بندر امام برقرار و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در مصرف حامل‌های انرژی، زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه، بهره برداری از ظرفیت کامل و توسعه بندر امام، مهیا می‌شود.

آزادراه پل زال – اندیمشک بخشی از کریدور سراسری 970کیلومتری تهران - بندر امام خمینی (ره) است که بخش‌هایی از این محور پیش‌تر در قالب بزرگراه و آزاد راه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

تبدیل محور جنوب به آزادراه / بهسازی خطوط راه‌آهن جنوب به مرکز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل آزادراه پل زال ـ بندر امام، محور جنوب به صورت آزادراهی در خواهد آمد.

عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه پل زال – اندیمشک اظهار کرد: آزادراه اندیمشک – پل زال وضعیت ترافیکی و تردد در مسیر مهم و استراتژیک جنوب به مرکز کشور را تسهیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این آزادراه سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت در آزادراه‌های موجود در مسیر خوزستان - لرستان را چهار برابر افزایش داده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت بخش اندیمشک به اهواز را هم در دستور کار داریم، گفت: ساخت بخش اهواز تا بندر امام خمینی (ره) اجرا شده است که با تکمیل آزادراه پل زال ـ بندر امام، محور جنوب به صورت آزادراهی در خواهد آمد.

وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار گرفتن ساخت و بهسازی خطوط راه‌آهن در این محور خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این حجم سرمایه‌گذاری در بخش آزادراهی و همچنین خطوط ریلی، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت استان خوزستان بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

آخوندی با بیان اینکه تلاش ما این است که علاوه بر ایجاد آزاد راه امکانات نیز وارد منطقه شود، ادامه داد: برای رفع محرومیت باید ارتباطات و حمل و نقل توسعه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه برنامه‌های خوبی برای خطوط هوایی، آزادراهی، راه‌های زمینی و ریلی در این منطقه در دست اقدام است، گفت: امیدواریم توسعه ارتباطات، توسعه صنعتی را هم به دنبال داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یک طرح مطالعه منطقه‌ای برای روستاهای اطراف آزادراه پل زال - اندیمشک در دستور کار قرار دارد تا مشکلات روستاهای اطراف این آزادراه برطرف شود.

آخوندی تصریح کرد: برای بررسی و تحقق این موضوع معاونت روستایی وزارت راه و شهرسازی برای بازدید از راه‌های روستایی این محور امروز آمده است تا با کمک استاندار خوزستان و فرماندار اندیمشک امکان دسترسی نیروهای محلی را افزایش دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افتتاح آزادراه پل زال- اندیمشک شاهد کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش فعالیت اقتصادی در بخش حمل و نقل منطقه باشیم.

صرفه‌جویی 100 میلیارد تومانی با افتتاح آزادراه پل زال - اندیمشک

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور از صرفه‌جویی 100 میلیارد تومانی اقتصاد ملی کشور با افتتاح آزاد راه پل زال اندیمشک خبر داد.


احمد نوری در آیین افتتاح بزرگراه پل زال اندیمشک و بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی این آزاد راه گفت: با بهره‌برداری از آزاد راه پل زال اندیمشک 100 میلیارد تومان صرفه‌جویی در اقتصاد ملی کشور شد و ترافیک در این مسیر نیز به 37 درصد خواهد رسید.

وی در ادامه به روند اجرایی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: قرارداد مشارکت برای ساخت این آزادراه از سال 89 امضا شد اما عملیات جدی این پروژه سال 90 آغاز شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: این طرح چهارخطه است که 30 درصد آن احداث پروژه پل‌های بزرگ است.

نوری اظهار کرد: بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذار این پروژه 24,5 سال پیش‌بینی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این بزرگراه شاهد کاهش تصادفات در این مسیر پرتردد باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار