تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۹۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
سفر مقامات اروپایی به ایران نگران‌کننده است
امام جمعه آبادان گفت: سران اروپایی با سفر به ایران به دنبال توافق نیستند، بلکه به دنبال توطئه هستند، این یک نوع فریب‌کاری است و انسان فریب‌کار به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه آبادان، ضمن دعوت مومنان به رعایت تقوا، بجای آوردن نماز اول وقت را توسط مسلمین واجب دانست و اظهار کرد: توجه به نماز، و به خصوص نماز اول وقت باعث سلامت روح و جسم انسان و جامعه می‌شود.

وی ضمن دعوت ملت ایران به حفظ شئونات ایام فاطمیه و تاکید بر حفظ حرمت این ایام توسط بازار با توجه به فرا رسیدن ایام سال نو خواستار شد: در شادی‌ها احتیاط شود که خلاف موازین شرع رخ ندهد، زیرا مصیبت شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام بر امت شیعه مصبیت کمی نیست.

خطیب جمعه آبادان ضمن اشاره به سالگرد عروج فرزند صالح و یار همیشگی امام راحل (ره) یاد آور شد: جاج سید احمد خمینی کسی بود که در سال 42 پیام آور دستگیری امام شد و در تمام مدت تبعید هیچ‌گاه پدر بزرگوار خود تنها نگذاشت و در تمام این 16 سال نگهبان سلامتی ایشان بودند.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: ایشان رازدار و امین خمینی کبیر بودند و پس از رحلت امام بزرگوار ما، ادامه دهنده راه ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در آبادان به نزدیک بودن سال 93 خورشیدی اشاره کرد و ابراز داشت: در آستانه آغاز سال نو هستیم و از امت مسلمان خواستارم در قلب و روح خود نیز تحول ایجاد کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در روز سه شنبه در جمع خبرگان رهبری عنوان کرد: رهبر انقلاب نگرانی خود را نسبت به مسئله اقتصاد ایراد داشتند و عنوان کردند که موضوع اشتغال، تورم، رشد اقتصادی و تولید داخلی یک بحران است که باید به سرعت در امر بهبود آن تلاش کرد.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد، باید به طور جد دنبال شود، چراکه علی‌رغم هشدارهای ایشان در دولت‌های گذشته توجهی به این موضوع نشد و تبعاتی نیز به دنبال داشت،‌از این به بعد در هر خطبه موضوع اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد تا این موضوع به یک مطالبه از سوی ملت تلاقی شود.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی می‌تواند فاصله بین اقشار مرفه و کم درآمد جامعه را کم کند و یا از بین ببرد.

خطیب جمعه آبادان در ادامه به فرا رسیدن سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره داشت و خاطر نشان کرد: نفت به ما تعلق دارد ولی دخالتی در قیمت‌گذاری بر آن نداریم، در این خصوص باید به تاکیدات رهبری جامه عمل پوشاند و جلوی خام فروشی آن را گرفت.

وی در ادامه به نگرانی رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مسئله فرهنگ اشاره کرد و ابراز داشت: اگر فرهنگ یک جامعه به تاراج برود، سالیان متمادی زیادی را برای برگرداندن قسمتی از آن باید صرف کرد، مسئولان به هوش باشند و مسئله فرهنگ را به طور جد پیگیری کنند و اجازه ندهند کسانی به نام فرهنگ بی‌بند و باری را بر جامعه حکم‌فرما کنند.

ابراهیمی‌پور موضوع کنترل جمعیت در کشور را ذکر کرد و در این خصوص اذعان کرد: کم کاری و نا‌کار آمدی مسئولان کشور در ادوار گذشته باعث شد تا به جای ایجاد اشتغال و امکانات شعار فرزند کمتر زندگی بهتر بر جامعه حکم کند، و امروز موضوع جمعیت در کشور ما به یک بحران تبدیل شده است.

امام جمعه آبادان با بازگشت به موضوع فرهنگ در خصوص حرکات اخیری که در خصوص اجرای کنسرت‌ها در آبادان صورت گرفت اشاره کرد و یاد آور شد: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که مخالف فرهنگ نیستیم بلکه مخالف رانت خواری و بی‌بند و باری هستیم، عده‌ای در تلاش هستند که ما را مخالف فرهنگ جلوه دهند، بلکه حفظ حرمت‌ها در این بین در انظار ما حکم‌فرما بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در آبادان تاکید کرد: کنسرت یک فرهنگ وارداتی است، اگر شما واقعا به فکر شادی مردم هستید، چرا برای این ملت جنگ شادی برگزار نمی‌کنید، شما در ولادت ائمه اطهار کجا هستید تا برای مردم شادی و نشاط به ارمغان آورید.

وی از جوانان مومن و انقلابی شهر آبادان تشکر کرد و خاطرنشان کرد: باید قدر این جوانان پاک را دانست، همین جوان‌ها هستند که در مواقع خطر سینه سپر می‌کنند.

ابراهیمی‌پور با اشاره به سفرهای اخیر سران کشور‌های اروپایی به ایران، این رفت و آمد‌ها را نگران کننده خواند و اظهار کرد: این سفر‌ها مشخص است چه اهدافی را به همراه دارد، به خصوص سفر اخیر «اشتون» به ایران که با سران فتنه و مهر بر پیشانی‌های براندازی نظام دیداری داشت، این ملاقات‌ها نگران کننده است، وزارت امور خارجه متوجه باشد که آنها در فکر توطئه چینی هستند.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: آنها به دنبال توافق نیستند، بلکه به دنبال توطئه هستند، فریب این لبخند‌ها را نخورید، این یک نوع فریب کاری است و انسان فریب کار به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی یادآور شد: حواس خود را جمع کنید، ایران را با اوکراین اشتباه نگیرید که سخت در اشتباه هستید، شما باید تاوان خون 17 هزار شهید ترور در ایران را بدهید، شما مفهوم حقوق بشر را نمی‌دانید، اگر مفهوم آن را می‌دانستید نسبت به بحرین، یمن، سوریه و میانمار سکوت نمی‌کردید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار