تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از گازرسانی به خرمشهر ؛
نجات مردم شهر گازخیز از کپسول به دوشی
روند اتصال شبکه گاز به خرمشهر در انتظار روزهای پایانی است تا بتواند شهروندان را برای همیشه از کپسول به دوشی نجات دهد.

گازرسانی همزمان با سراسر استان خوزستان در شهرستان خرمشهر نیز در حال اجراست و در گوشه و کنار این منطقه حفاری و کنده کاری‌های صورت گرفته گویای همین مطلب است. خوشبختانه بخش عمده‌ای از خرمشهر نعمت گاز را به چشم دیده و در حال استفاده از آن هستند.

اما همواره ظرفیت‌های اشتراک باقیمانده و خالی انشعابات گاز دغدغه مسئولان استان و شهرستانی بوده است که این موضوع در مورد خرمشهر نیز صدق می‌کند. در این زمینه همواره تبلیغات و اطلاع رسانی‌های مختلفی از سوی مسئولان اداره گاز استان منعکس می‌شود که مهمترین آن مبنی بر اقساطی کردن هزینه انشعاب و اتصال گاز خانگی به منازل شهروندان است.

با همه این اوصاف شهروندان خرمشهری در انتظار پوشش کامل گازرسانی مناطق مختلف به ویژه در نواحی دورتر از مرکز شهر و روستاها هستند که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان شدت عمل مضاعفی به کار بخشند.

*امیدوار به تکمیل پروژه گازرسانی هستیم

یکی از شهروندان خرمشهری اظهار کرد: تلاش مسئولان برای پوشش خدمات گازرسانی در شهرستان ستودنی است اما برخی مناطق هستند که همچنان در انتظار نعمت گاز هستند و شهروندان را برای تامین این نعمت طبیعی دچار مشکل کرده است.

امین موسایی گفت: امیدواریم تا سال آینده تمام مناطق مختلف شهری به شبکه گازرسانی متصل شوند زیرا سال‌هاست که عملیات مربوط به گازرسانی در شهرستان در حال اجراست.

وی عنوان کرد: البته از مسئولان اداره گاز می‌خواهیم نسبت به حفاری‌های صورت گرفته در زمینه این پروژه نیز اقدام کنند و با توجه به نزدیک بودن به تعطیلات نوروز و ورود مسافران نوروزی در این خصوص همت بیشتری به خرج دهند.

*حفاری‌ها ترمیم شود

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حفاری و کنده‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی مختلف چون آب و فاضلاب و گاز باید تا پیش از پایان سال جاری در این شهرستان ترمیم شوند.

عبدالله سامری افزود: چهره شهر در آستانه سال جدید باید زیباتر و بانشاط‌تر باشد تا هم شهروندان و هم کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی رغبت حضور در این منطقه را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید تمام مشکلات و کمبودها و کاستی‌ها را به گردن شهرداری انداخت و باید در زمینه تعالی زیباسازی شهری همه مسئولان و مدیران اجرایی خرمشهر دست به دست هم دهند و حداقل بخشی از مشکلات را که مربوط به دستگاه اجرایی خودشان است را اصلاح کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: این شهرستان هر ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان میلیون‌ها مسافر و کاروان راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی چون شلمچه و موزه دفاع مقدس است و در خور شان نیست در آستانه سال جدید خرمشهر همچنان بوی کهنگی دهد.

*برخورداری 79 درصدی خرمشهری‌ها از نعمت گاز

در این خصوص مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان اظهار کرد: 79 درصد خانوارهای خرمشهری از نعمت گاز برخوردار هستند و می‌توانند از این نعمت خدادادی در فصول گرم و سرد سال برای مصارف مختلف بهره‌مند شوند.

ناصر افشین افزود: عملیات گازرسانی خوشبختانه در شهرستان خرمشهر با شتاب بالایی همراه است و در این زمینه از همکاری اداره گاز این منطقه و شهروندان کمال تشکر را داریم.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 511 کیلومتر شبکه‌گذاری و تعداد 19 هزار و 187 عدد انشعاب گازرسانی در خرمشهر انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان همچنین با اشاره به میزان شبکه‌گذاری در شهرستان مذکور عنوان کرد: مقدار شبکه‌گذاری با ظرفیت 37 هزار و 449 عدد اشتراک‌پذیری در خرمشهر صورت پذیرفته است و شهروندان را از نعمت گاز بهره‌مند ساخته است.

وی به تعداد روستاهای گازدار در حوزه استحفاظی خرمشهر اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد روستاهای شهرستان خرمشهر که تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند به شمار 32 رسیده است.

افشین بیان کرد: در حال حاضر نیز دو روستای دیگر تحت پوشش عملیات گازرسانی قرار گرفته‌اند که به زودی به شبکه گاز سراسری کشوری متصل خواهند شد.

وی به ظرفیت اشتراک‌پذیری خالی در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون 14 هزار و 928 ظرفیت خالی بلااستفاده در خرمشهر وجود دارد که نیاز به تعامل شهروندان برای استفاده دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان همچنین عنوان کرد: شهروندان برای برخورداری از اشتراک و ارائه خدمات و تسهیلات در این زمینه می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در مناطق مختلف خرمشهر مراجعه کنند.

وی توضیح داد: همه تلاش مسئولان این اداره کل در راستای پوشش کامل شبکه گازرسانی در تمام نقاط استان است که البته در راستای تحقق این امر بیش از پیش نیازمند تعامل شهروندان خوزستانی هستیم.

حمل کپسول‌های گاز با قیمت‌های چندین برابری معمول این روزها برای شهروندان آبادانی و خرمشهری البته در نقاطی که هنوز مجهز به دسترسی به گاز شهری نشده‌اند بسیار مشکل آفرین و مشقت‌آور شده است و امید می‌رود با پوشش کامل این مناطق به نعمت گاز شاهد برچیدن این معضلات باشیم.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسین40
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
0
گاز رسانی یکی از ابتدایی ترین امکاناتی هست که دولت در اختیار مردم میگذارد اما متاسفانه خونین شهر 20 سال از این نعمت خدادادی محروم است
:
:
:
آخرین اخبار