تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عمليات كشت برنج در خرمشهر
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر آغاز عمليات كشت برنج در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، ابراهيم داروي امروز در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: عمليات كشت برنج در سطح 2000 هكتار در زمين‌هاي زراعي كشاورزي روستاهاي غرب كارون و حفار شرقي خرمشهر آغاز شده است.
وي افزود: در سال زراعي جاري با توجه به تأمين آب از طريق رودخانه كارون خوشبختانه ميزان كاشت شلتوك در شهرستان افزايش قابل توجه‌اي را داشته است.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر با بيان اينكه كشاورزي قطب مهم اقتصادي كشور است كه بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت تصريح كرد: در اين راستا تأمين نهاده‌ها و مشاوره‌هاي كارشناسي توسط ناظران از طريق اين مديريت پيگيري و در اختيار زراعت‌كاران قرار مي‌گيرد.
وي اضافه كرد: با شروع زراعت اين محصول تاكنون 900 هكتار از ارقام عنبر محلي، آمل سه، پويا و شفق كشت شده است.
داروي خاطرنشان كرد: همچنين در راستاي حمايت از كشاورزان، ميزان 193 تن انواع كود شيميايي در كشت‌هاي تابستانه بين كشاورزان توزيع شده است.
وي ادامه داد: كشاورزان همواره در كش و قوس جو و شرايط آب و هوايي متفاوت مورد ضرر و زيان قرار مي‌گيرند كه بايد از آنها با ارائه خدمات مناسب حمايت كرد.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر با اشاره به اينكه توجه به امر اقتصاد به مراتب پيشرفت و اعتلاي اقتصادي منطقه را رقم ميزند، خاطرنشان كرد: مسئولان و مديران مربوطه بايد بيش از پيش در راستاي ترقي و پيشرفت بخش كشاورزي در شهرستان گام برداشته زيرا ارتقاي كشاورزي در خرمشهر مستلزم تقويت اين بخش است.
وي در پايان اظهار داشت: اميدواريم روز به روز شاهد اعتلا و ارتقاي كشاورزي و كشاورزان در اين شهرستان باشيم.
:
:
:
آخرین اخبار