تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلفن1540 برای اطلاعات زیست محیطی ؛
توصیه‌های نوروزی محیط زیست خوزستان به‌مردم
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از گردشگران خواست که در ایام نوروز از ریختن زباله و آتش افروختن در طبیعت پرهیز کنند.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی به افرادی که در طبیعت گردش می کنند توصیه کرد که یار و کمک رسان محیط زیست باشند.

وی از شهروندان درخواست کرد: از ریختن زباله در محیط ، به ویژه آلوده کردن محیط طبیعی پرهیز کنند. زیرا علاوه بر اینکه این زباله ها چهره محیط را نازیبا می کنند، مواد پلاستیکی تا 300 سال در طبیعت باقی می مانند و تجزیه نمی شوند.

لاهیجان زاده همچنین پرهیز از آتش افروختن در طبیعت را خواستار شد و گفت: در صورتی که گردشگران برای گرم کردن و یا تهیه غذا آتش روشن می کنند، باید قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار کرد: تلفن گویای 24 ساعته اداره کل محیط زیست خوزستان با شماره 1540 در طول تعطیلات آماده دریافت هر گونه مطلب و اطلاع از شهروندان و گردشگران است.

این مقام مسئول با بیان اینکه محیط بان ها برای هدایت و راهنمایی مهمانان نوروزی آموزش های لازم را دیده اند، افزود: 14 تیم کشیک نوروزی نیز در استان مستقر هستند که تجهیزات و امکانات لازم برای تامین ایمنی در مناطق حفاظت شده و جلوگیری حریق را تامین می کنند.

به گفته وی، هشت منطقه حفاظت شده محیط زیست شامل پارک ملی دز، پارک ملی کرخه، منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز، منطقه حفاظت شده کرایی در مسجدسلیمان، تالاب بین المللی شادگان، شیمبار و شیوند در ایذه و منطقه چهل پا در شمال اندیمشک پذیرای مهمانان نوروزی و علاقمندان به طبیعت هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار