تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد ؛
نظارت 114 اکیپ دامپزشکی خوزستان در نوروز
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: یکصد و چهارده اکیپ دامپزشکی بر سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز در استان خوزستان نظارت می‌کنند.

مصطفی کنارکوهی امروز تامین سلامت و بهداشت  گوشت مصرفی در جامعه را از مهم‌ترین دغدغه‌های دامپزشکی خواند و اظهار کرد: از آنجا که در ایام پایانی سال استقبال مردم برای خرید اقلام ضروری از جمله گوشت بیشتر می‌شود لذا در راستای پیشگیری از سوء‌ استفاده‌های احتمالی افراد سودجو طرح تشدید نظارت نوروزی این اداره کل از تاریخ 29 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طرح تشدید نظارت نوروزی امسال یک‌صد و 14 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر کار نظارت بر سلامت استحصال، حمل، بسته ‌بندی و توزیع انواع گوشت سفید و قرمز در مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام  دامی را بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه دامپزشکی همواره بر خرید گوشت قرمز از مراکز معتبر تاکید کرده است، عنوان کرد: مردم در هنگام خرید گوشت از مراکز عرضه، به مهر و لیبل دامپزشکی موجود بر لاشه توجه کنند.

وی اضافه کرد: بر روی لیبل گوشت‌های بسته‌بندی شده علاوه بر نام شرکت باید تاریخ تولید و انقضا، نوع گوشت و همچنین عنوان گوشت تازه کشتار روز و یا گوشت منجمد درج شده باشد.

کنارکوهی با بیان اینکه روزانه اکیپ‌های ستادی برای انجام هماهنگی‌های لازم و دریافت شکایات مردمی و نظارت بر عملکرد اکیپ‌های اجرایی در سطح استان فعال هستند، گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و یا اداره کل اطلاع دهند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دامپزشکی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار