تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسی باز هم رکورد شکنی کرد
لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا با هت تریک در دیدار یکشنبه شب این تیم مقابل اوساسونا، رکورد بیشترین گل زده در تاریخ باشگاه بارسلونا را شکست.
مارکا نوشت: بارسلونا دیشب در این دیدار برابر اوساسونا به برتری 7 بر صفر دست یافت.

مسی با سه گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، تعداد گل های خود برای بارسلونا را به عدد 371 رساند و بعد از 87 سال از رکورد قبلی که با 369 گل متعلق به پائولینو آلکانتارا بود، پیشی گرفت.

پائولینو مهاجم فیلیپینی الاصل از سال 1912 تا 1927 توانسته بود در 357 مسابقه رسمی و دوستانه بارسلونا 369 گل به ثمر برساند.

مسی که هنوز 26 سال بیشتر ندارد رکورد خود را در 95 مسابقه بیشتر از پائولینو ثبت کرده است با وجود این تا زمان خداحافظی هنوز زمان زیادی برای افزایش این رکورد دارد.

حالا هدف بعدی او ثبت بیشترین گل زده در تاریخ مسابقات ال کلاسیکو در جریان دیدار هفته آینده بارسلونا و رئال مادرید است.

مسی تا کنون 18 گل در این دیدارها به ثمر رسانده است که یک گل کمتر از رکوردار آن یعنی آلفردو دی استفانو با 19 گل است.

وی همچنین به دنبال ثبت بیشترین گل زده در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا هم هست. مسی در این رقابت ها نیز 67 گل زده است در حالیکه رکورد آن با 71 گل به رائول گونزالس تعلق دارد.

مسی بعد از بازی دیشب برای تشکر از هواداران بارسلونا، عکسی را با همان لباسی که در مراسم اهدای توپ طلای فیفا بر تن داشت در صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

تعدادی از هم تیمی های او هم مثل خاویر ماسکرانو، جوردی آلبا و کریستیان تلو در توئیتر، به خاطر این رکوردشکنی به او تبریک گفتند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: مسی ، بارسلونا ، آرژانتین
:
:
:
آخرین اخبار