تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۹۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی:هیچ امضای مالی و تصمیم‌گیری دیگر ندارم
من به عنوان استاندار به دلیل اینکه تمامی مسئولیت‌ها را به معاونان واگذار کرده‌ام هیچ امضای مالی و تصمیم گیری دیگر ندارم و چون بیکار شده‌ام یک ستاد معین عمران سواحل، رودخانه و تالاب‌ها ایجاد کرده‌ام
عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که دیشب در سالن شهید هاشمی برگزار شد اظهار کرد: طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام موسوم به طرح سفر مقام معظم رهبری که 17 سال مطرح شد و از 850 هزار هکتار ابتدا به 800 هکتار و در آخر به 550 هزار هکتار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه کار‌شناسان به‌‌ همان 850 هزار هکتار تاکید دارند اذعان کرد: ابلاغیه در خصوص استفاده از ماشین آلات بخش خدمات عمومی که به شهرستان‌ها مربوط است دارای دو تاکید اساسی است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تاکید اول اینکه معاونت‌های برنامه ریزی با مجری و بهره بردار طرح تقسیم کار انجام دهند که تمام ظرفیت‌های استان به کار گرفته شود تا به پیمانکاران لایق استان فرصتی داده شود.

وی عنوان کرد: استفاده از امکانات بخش خصوصی درون استانی از تاکیداتی است که بر آن مصر هستم و تقویت آن باعث ماندگاری سرمایه و اشتغال می‌شود.

سامانه 111 راه اندازی می شود

مقتدایی خاطر نشان کرد: ابلاغ و لغو مصوبه ورود تجهیزات و ماشین آلات از منطقه آزاد اروند در دست استاندار است و شرط اجرایی شدن آن این است که بازرگانان خوزستان از آن منتفع باشند.

وی از راه اندازی سامانه 111 خبر داد و گفت: مردم باید بر حسن اجرای مصوبات نظارت داشته باشند و از طریق سامانه 111 که در سال جدید راه اندازی می‌شود می‌توانند نقطه نظرات و مشکلات خود را بیان کنند.

استاندار خوزستان با طرح این سئوال که چرا تا زمانی محصولی در استان تولید می‌شود از خارج از استان آن را تهیه می‌کنید اظهار کرد: تا اواخر فروردین ماه سال آینده دستورالعملی تدوین می‌شود که براساس آن تمامی ادارات ملزم به استفاده از محصولات درون استانی هستند مگر اینکه کالا و جنس مورد نظر در استان تولید نشود.

وی اضافه کرد: هر فاکتوری که مربوط به خارج از استان باشد پاس نمی‌شود، می‌گویند فلان کارخانه از خارج از استان در مناقصه برنده شده است این چه مناقصه‌ای است که برای افرادی 500 متر خارج از استان به صرفه است.

امنیت مردم در تولید کار است

مقتدایی بیان کرد: اگر سرقت، اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج و... در سطح استان وجود دارد در برابر آن مسئول هستیم و هر تعللی در وظیفه خود داشته باشیم نتیجه آن برای استان و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه من مسئول امنیت مردم هستم تصریح کرد: امنیت مردم در تولید کار خلاصه می‌شود و کار با این روال که صنایع شیر خوزستان فعال است اما کارخانه‌ای دیگر با 800 کیلومتر فاصله از استان در مناقصه برنده می‌شود تولید نمی‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در رابطه با کاری که به مردم مربوط است از هیچ کس حساب نمی‌برم و یک مدیر حتی فرا‌تر از قانون هم می‌تواند دستور دهد.

وی افزود: مدیر آخرین مرجعی است که باید تصمیم بگیرد و یک مدیر باید قدرت ریسک داشته باشد، مدیر بدون ریسک مرده است و شایسته خدمتگزاری مردم را ندارد.

صنعت خوزستان را خفه کرده است

مقتدایی با بیان اینکه اشتغال در بخش خدمات مغفول افتاده است عنوان کرد: صنعت، خوزستان را خفه کرده است و همین صنعت پولدار جایی برای خرج کردن پول در بخش خدمات ندارد.

وی ادامه داد: بیشترین اشتغال در بخش خدمات خوابیده است و اولویت سال 93 تاکید بر ایجاد اشتغال در بخش‌های خدماتی مانند پزشکی، مراکز تفریحی و... است.

استاندار هیچ امضای مالی و تصمیم گیری ندارد

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: من به عنوان استاندار خوزستان به دلیل اینکه تمامی مسئولیت‌ها را به معاونان واگذار کرده‌ام هیچ امضای مالی و تصمیم گیری ندارم و چون بیکار شده‌ام یک ستاد معین عمران سواحل، رودخانه و تالاب‌ها ایجاد کرده‌ام.

وی افزود: در این ستاد کاری خواهیم کرد که تالاب‌های خوزستان مانند هورالعظیم و شادگان و رودخانه‌های سطح استان شرایطی پیدا کنند که جذابیت داشته باشند.

مقتدایی با بیان اینکه تا سال آینده مهاجرت در سطح استان را کاهش خواهیم داد اذعان کرد: تا سال آینده شرایط استان را به گونه‌ای مهیا خواهیم کرد که مردم به دلیل کمبود امکانات مجبور به مهاجرت به استان‌های دیگر نشوند.

وی اظهار کرد: ما کاری خواهیم کرد که در شان مردم خوزستان و تمام کسانی که جان و خون خود را دادند باشد.

نهضت رنگ‌ها در خوزستان ایجاد می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر ایجاد یک فرهنگ عمومی در خوزستان عنوان کرد: باید براساس حسن‌های اقوام مختلف در سطح استان یک فرهنگ منسجم گردآوری، ابلاغ و اجرا شود و در میان مردم نهادینه شود.

وی اضافه کرد: باید به گونه‌ای باشد که وقتی کسی وارد استان می‌شود ادبیات مردم خاص و مهربانانه باشد، چرا باید بگویند مردم خوزستان عصبی مزاج هستند؟

مقتدایی بر جمع آوری سرعت گیر‌ها در سطح شهر تاکید کرد و گفت: باید اولین استانی باشیم که تا سال آینده تمام سرعت گیر‌ها را از سطح شهر جمع خواهیم کرد زیرا وجود سرعت گیر توهین به مردم است.

وی به ایجاد نهضت رنگ‌های دلنشین در خوزستان تا سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: براساس این نهضت مدیران باید کت و شلوار رنگ روشن بپوشند و با رعایت اصول حجاب برای مدارس دخترانه نیز رنگ‌های روشن در نظر گرفته شود این مسئله باعث ایجاد تغییراتی در مبلمان شهری خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار