تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۹۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از جلسه شورای شهر اهواز
نرخ اتوبوس‌های درون شهری کلانشهر اهواز با تصویب اعضای شورای شهر در سال ۹۳ افزایش می‌یابد.

سی و سومین جلسه شورای شهر اهواز دیشب در سالن جلسات ساختمان شورا در حالی برگزار شد که جلسه خلوت‌تر از همیشه بود.

در ابتدای جلسه رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: اولین جلسه کاری شورای شهر اهواز در سال 93 در تاریخ 18 فروردین ماه برگزار خواهد شد و در‌‌ همان جلسه در رابطه با تغییر روز و ساعت جلسات شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

سپس دستور کار اول اعتراض فرمانداری به مصوبات شورا در رابطه با نرخ کرایه تاکسی‌های راه‌آهن و فرودگاه بود با این عنوان که با توجه به موقعیت فعلی که در احتمال اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد افزایش نرخ تاکسی‌ها توجیه ندارد.

بعد از بحث بر سر این لایحه، اعضا رای به اصرار بر این لایحه دادند که دوباره به فرمانداری فرستاده شد.

لایحه بعد در رابطه با افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های سطح شهر بود که اسکندر زنگنه، عضو شورای شهر در این رابطه گفت: براساس ساختار سازمان اتوبوسرانی هر 100 نفر یک اتوبوس می‌خواهد تا ساختار اتوبوسرانی حالت متعادل داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایام نوروز فرا رسیده است و بیشترین مسافرت و جابجایی در این ایام است می‌توانیم با تصویب این لایحه مجموعه اتوبوسرانی را حمایت کینم.

زنگنه در پایان خاطرنشان کرد: کرایه اتوبوس‌ها سه درصد کل درآمدهای اتوبوسرانی را تامین می‌کند که با این نرخ جدید به 5.4 درصد می‌رسد.

در ادامه جلسه محمد رستم‌منش، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اهواز اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی بزرگ‌ترین ناوگان حمل و نقل اهواز مانند گوشت قربانی و گرفتار است.

وی ادامه داد: در سال 1390، یک میلیارد و 200 میلیون تومان خدمات رایگان به اهواز دادیم، جمعه‌ها سه مصیا را پوشش می‌دهیم و نمونه دیگر چهارشنبه آخر سال است که خسارات فراوان می‌بینیم و هیچ کس جبران خسارت نمی‌کند.

رستم‌منش به پوشش مسابقه فولاد خوزستان با الفتح عربستان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای با مسئولان استانی مقرر شد که 480 اتوبوس توسط صنایع فولاد، مناطق نفت خیز جنوب، برق منطقه‌ای و سارمان آب و برق این مسابقه را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها یک اتوبوس یا مینی‌بوس را به این روز اختصاص ندادند و همه بار به عهده اتوبوسرانی بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز با بیان اینکه حمل و نقل در اهواز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند عنوان کرد: با توجه به گران شدن سوخت در سال 93، سال سختی برای حمل و نقل عمومی است و باعث هجوم مردم به اتوبوس می‌شود.

وی به کمبود اتوبوس در سطح اهواز اشاره کرد و گفت: در خط تولید کشور اتوبوس وجود ندارد و تهران، اصفهان، شیراز و مشهد طی قراردادی با یک شرکت چینی اتوبوس وارد می‌کنند.

اعضای شورای شهر اهواز پس از شنیدن صحبت‌های مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز به لایحه افزایش نرخ اتوبوس‌ها رای موافق دادند.

سپس لایحه شرایط برگزاری مناقصه بیلبوردهای تبلیغاتی مطرح شد که قادر کعب‌عمیر، معاون سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در این رابطه اظهار کرد: هدف سازمان زیباسازی خرد شدن بیلبوردهای تبلیغاتی بین کانون‌های تبلیغاتی و ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: در راستای این هدف بیلبورد‌ها برای هر شرکت به مساحت 600 متر برای مدت سه سال در نظر گرفته شده است.

بعد از مطرح شدن این لایحه نماینده یکی از شرکت‌های تبلیغاتی با ایراد سخنانی اعتراض خود را به این لایحه اعلام کرد و گفت: بهتر است در اجرای این لایحه سابقه شرکت‌ها در این زمینه در نظر گرفته شود.

اعضای شورا بعد از بیان نظرات، رای به اجرای این لایحه دادند که براساس آن 6 هزار و 800 متر فضای بیلبوردهای تبلیغاتی شهر اهواز که در حال حاضر در دست شش شرکت تبلیغاتی است بین شرکت‌ها با شرایط 600 متر به مدت سه سال توزیع می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار